Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، سرپرست تیم کمیکار خلیج فارس دانشگاه خلیج فارس گفت: این تیم در دوازدهمین دوره مسابقات کشوری کمیکار که با حضور ۲۸ تیم داخلی و خارجی در دانشگاه تهران برگزار شد، رتبه چهارم را کسب کرد و مجوز شرکت در مسابقات جهانی را گرفت.
دکتر آرش خسروی افزود: تیم‌هایی از دانشگاه‌های تهران، گلستان و اراک رتبه‌ها اول تا سوم این مسابقات را به دست آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مسابقات کمیکار، یک رقابت گروهی است که در آن، خودرو‌هایی در مقیاس کوچک با نیروی پیش‌ران شیمیایی دوستدار محیط زیست و غیرفسیلی با هدف توسعه فناوری‌های تولید توان پاک طراحی می‌شوند.
سرپرست تیم کمیکار دانشگاه خلیج فارس بیان کرد: این خودرو‌ها باید مسافتی را که اندکی پیش از شروع مسابقه اعلام می‌شود، با حمل میزان بار (۲۰ تا ۵۰% وزن ماشین) با سرعت مشخصی طی کنند.
خسروی گفت: تیم هشت نفره ما با رویکرد نوآوری و کارآفرینی، با طراحی پیل سوختی Zinc-Air که با محیط زیست سازگار است و آلودگی تولید نمی‌کند، در این مسابقه شرکت کرد.
وی یادآور شد: اعضای این تیم ایده خود را پیش‌تر در پارک علم و فناوری خلیج فارس به ثبت رسانده‌اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مسابقات دانشگاه دانشجو کمیکار پارک علم و فناوری نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۱۳۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کمیسیون داوران کشتی حضور در المپیک را از دست داد

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی تمام داورانی که در کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کرسی دارند و قصد حضور در المپیک پاریس را دارند باید در مسابقات قاره‌ای، گزینشی قاره‌ای و جهانی شرکت کنند.

محمد مصلایی پور رئیس کمیسیون داوری طبق قانون اتحادیه جهانی باید در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می‌کرد که او در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد به دلیل برخی مشکلات حضور در این مسابقات را از دست داد.

غیبت او در این مسابقات باعث شد تا محمد مصلایی پور حضور در المپیک پاریس را از دست بدهد. طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی کامران سلطانی، مهدی بشیرزاد و نیما صادقی جهت شرکت در رقابت‌های کشتی گزینشی المپیک که در روزهای ۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت در استانبول ترکیه برگزار می‌شوند، دعوت شدند.

کد خبر 6089490 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • ورزش فارس در ۸ اردیبهشت
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • کسب ۵ مدال طلا نشانه موفقیت ووشو است/ آمریکا حق ما را ضایع کرد
  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی،المپیک را از دست داد
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی حضور در المپیک را از دست داد
  • حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند
  • رقابت بیش از ۱۶ هزار داوطلب کنکور در استان بوشهر