Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروزه با نبود نظارت مسئولان شهری ایستگاه های اتوبوس پایتخت اقتصادی کشور غیر قابل استفاده شده و مردم با در های بسته رو به رو می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛ زیر ساخت های حمل و نقلی یکی از اصلی ترین شاخصه توسعه هر شهر به شمار می روند و در تمامی شهر های کشور به خصوص کلان شهر ها با صلاح دید مجموعه مدیریت شهری، زیر ساخت های متفاوتی را با درنظر گرفتن جمعیت و میزان ترافیک برای شهروندان در نظر گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر بندرعباس به عنوان قطب اقصادی کشور از یکی از ابتدایی ترین زیر ساخت های حمل و نقلی که همان ایستگاه های تاکسی و اتوبوس درون شهری است بهره مند است.

با توجه به هوای گرم جنوب، در اقدامی پسندیده و قابل ستایش توسط مسئولان، ایستگاه های اتوبوس این شهر جهت رفاه حال مردم به کابین های شیشه ای در دار مجهز به کولر تغییر داده شد که در حال حاضر در سایه نبود نظارت اکثر آن ها یا پلمپ یا فرسوده شده است.

این ایستگاه های مسقف به یک بوفه هم مجهز بوده که علاوه بر ایجاد اشتغال برای شهروندان، ما یحتاج ابتدایی مسافران هم از این اماکن قابل تهیه است.

استفاده دیگر این ایستگاه های مکانیزه، نصب بیلبورد های تبلیغاتی بر روی آن ها است که درآمد های قابل قبولی را به دستگاه های متولی می رساند.

امروزه با نبود نظارت مسئولان مدیریت شهری و شهرداری ها، این ایستگاه های اتوبوس غیر قابل استفاده شده و مردم در هنگام مراجعه به آن ها با در های بسته رو به رو می شوند.

با توجه به صرف هزینه ها بالا برای احداث این ایستگاه ها و کسب درآمد مناسب آن ها از راه های مختلف از جمله تبلیغات و اجاره دادن بوفه ها، جای سؤال است چرا هیچ توجهی جهت بازسازی این ایستگاه ها صورت نمی گیرد.

بسیاری دیگر از این ایستگاه ها تبدیل به سالن غذا خوری بوفه های اجاره داده شده است و هیچ رنگ و بویی از مکانی عمومی ندارد که با هزینه بیت المال بنا شده است.

تا کنون که تنها راه حل مجموعه مدیریت شهری برای بازسازی و ارائه خدمات به مسافران از طریق این ایستگاه های مکانیزه، قفل کردن آن ها است تا مردم در انتظار اتوبوس ها سر پا بایستند و از همان امکانات حداقلی سابق هم بی بهره بمانند.

اتاقک هایی که در قرق دکه داران است

علی احمدی، شهروند بندرعباسی در گفتگو با هرمز با اشاره به فرسودگی ایستگاه های مکانیزه اتوبوس در سطح شهر، اظهار کرد: این ایستگاه ها یکی از ایده های مناسب برای در امان ماندن شهروندان از گرما بندرعباس است.

این شهروند بندرعباسی افزود: متأسفانه به دلیل عدم رسیدگی این ایستگاه ها در حال فرسودگی می باشند که نیاز است سریعتر به آن ها رسیدگی شود.

احمدی با بیان اینکه بیشتر ایستگاه های فرسوده و از دسترس عموم خارج شده است، گفت: خرابی سیستم سرمایشی و درب ایستگاه بیشترین نقص این ایستگاه ها به شمار می رود که به سادگی قابل حل است اما چون کنترل نمی شوند باعث ایجاد مخارج بسیار و در نهایت پلمپ کردن آن ها خواهد شد.

وی افزود: این ایستگاه های نیاز به نیرو هایی خدماتی دارد که به خرابی های آن ها رسیدگی کرده اما تنها اقدام مسئولان همچون سال های گذشته از دسترس خارج کردن آن ها و هدر دادن سرمایه این شهر است.

این شهروند بندرعباسی به وضعیت بوفه های این ایستگاه ها اشاره کرد و یادآور شد: بوفه های اجاره داده شده تبدیل به فروش هر چیزی از جمله فست فود شده و فضای این ایستگاه ها بیشتر به ساندویچی و سوپر مارکت تبدیل شده است.

احمدی در پایان خاطر نشان کرد: مسئولان باید تلاش بیشتری در حفظ این ایستگاه ها داشته باشند چرا که اینگونه خدمات با صرف هزینه های بسیاری که از بیت المال و مالیات های مردم جمع آوری می شود احداث خواهد شد.

ایستگاه های اتوبوس تبدیل به معضلی برای شهروندان

زینب سالاری ، شهروند بندرعباسی با بیان اینکه در شهر بندرعباس تعداد اتوبوس ها کم است،  اظهار کرد: خیلی از مسیرهای شهر بندرعباس فاقد اتوبوس شهریست و یا اینکه اگر وجود داشته باشد به موقع نمی آید و این خود مستلزم مکانی مجهز برای استراحت و نشستن شهروندان است.

این شهروند بندرعباسی افزود: در گذشته ایستگاه های اتوبوس فلزی در محیط باز وجود داشت که آن را به بهانه مجهز کردن برداشته و ایستگاه های مجهزبه سیستم سرمایشی قر اردادند که درب آن همیشه قفل است.

سالاری تصریح کرد: شهرداری امتیاز احداث این ایستگاه های اتوبوس را به شرکت خصوصی میرک کیش واگذار کرده و این شرکت با تصرف پیاده رو ها قسمتی از آن را به صورت یک غرفه اجاره داده  و غرفه داران برای حفظ امنیت اموال خود ایستگاه های اتوبوس را قفل کرده  و هرزمان که خودشان دوست داشته باشند آن را باز می کنند.

وی با بیان اینکه ایستگاه های اتوبوس با بی تدبیری ساخته شده است، گفت: ایستگاه های اتوبوس بندرعباس که فقط منبع در آمد برای عده ای خاص شده فضای پیاده رو را اشغال کرده و باعث اختلال در عبور و مرور شده است.

انتظار می رود مسئولان مربوطه با ایجاد برنامه ای مدون، این ایستگاه ها را مجددا باسازی و در اختیار عموم قرار دهند تا از حیف و میل شدن بیت المال جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۱۳۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان سفر دو روزه رئیس و مسئولان قوه قضائیه به هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رئیس قوه قضائیه که دیشب در پرواز عادی و بدون تشریفات وارد بندرعباس شده بود، در این سفر از بندر شهید رجایی، انبار‌های اموال تملیکی بازدید کرد، با کارگران استان، مسئولان قضایی هرمزگان و فعالان اقتصادی دیدار کرد و در نشست شورای اداری و شورای عالی قضایی حضور یافت.

سفر معاونان قوه قضائیه به شهرستان‌های مختلف استان، دیدار‌های مردمی، بهره برداری از طرح‌های عمرانی و خدماتی زیرمجموعه دادگستری هرمزگان از دیگر برنامه‌های سفر مسئولان قوه قضائیه به هرمزگان بود.

بیشتر بخوانید؛ بازدید محسنی اژه‌ای از دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه

این سفر، سی امین سفر رئیس قوه قضائیه به استان‌ها بود.

دیگر خبرها

  • هوای کلانشهر اصفهان پاک است
  • هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور پاک است
  • هوای تهران پاک شد
  • هوای تهران در وضعیت پاک قرار گرفت
  • هوای اصفهان سالم است
  • هوای مشهد ۱۴ اردیبهشت ماه، سالم است
  • کیفیت هوای تهران در صبح روز ۱۴ اردیبهشت
  • کیفیت هوای مشهد قابل قبول است
  • هوای سه شهر درمدار نارنجی
  • پایان سفر دو روزه رئیس و مسئولان قوه قضائیه به هرمزگان