Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت : امسال بیش از چهار هزار تن پسته خشک از باغ های این شهرستان فرآوری شده که یک چهارم آن به کشور های خارجی صادر می شود .  طباطباییان با اشاره به وجود بیش از 17 هزار هکتار سطح زیر کشت پسته در شهرستان دامغان افزود: امسال 70 درصد محصول پسته این شهرستان به علت سرمازدگی از دست رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متوسط برداشت پسته دامغان به رکورد هفت تن در هکتار رسیده درحالیکه این رقم در سایر نقاط کشور دو تا چهار تن در هکتار است  مهمترین ارقام پسته دامغان ، اکبری ، احمدآقایی و شاه پسند است.
پسته دامغان بیشتر از طریق گمرک تهران و کرمان به خارج از کشور صادر می شود  قیمت هر کیلو پسته دامغان در مقایسه با پارسال در بازارهای داخلی و خارجی تا سه برابر افزایش دارد .  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سمنان جهاد کشاورزی دامغان پسته سرمازدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۱۳۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای عملیات آبخیزداری

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در برنامه هفتم ۲۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری باید انجام شود که بر این اساس سالانه چهار میلیون هکتار تحت اجرای این عملیات قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان منابع طبیعی، حسن وحید اظهار کرد: سطوح اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری مشخص است و همواره در سطح استانی و ملی پیگیر اجرای این عملیات هستیم.

وی افزود: به‌رغم اینکه برنامه ۱۴۰۳ ابلاغ نشده، اما برای اجرای چهار میلیون هکتار حدود سه تا ۳.۵ همت اعتبار مورد نیاز است؛ در برنامه هفتم ۲۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری باید انجام شود که بر این اساس سالانه چهار میلیون هکتار تحت اجرای این عملیات قرار می‌گیرد.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری ۷۰ درصد کاهش خسارت سیل را به همراه دارد، تصریح کرد: اجرای این عملیات منجر به تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی تا ۶۰۰ مترمکعب و کاهش شش تا هشت تنی فرسایش خاک در هکتار می‌شود.

وحید با بیان اینکه در سطح ۱۰ هزار قنوات عملیات آبخیزداری انجام شده است، گفت: اجرای این عملیات ۱.۵ تا سه برابر آبدهی قنوات را افزایش می‌دهد.

کد خبر 747203

دیگر خبرها

  • اهدای خون در فروردین‌ماه امسال ۱۱.۶ درصد افزایش یافته‌است
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای عملیات آبخیزداری
  • تبیین سیاست‌های فرهنگی تأثیرگذار بر بازآفرینی شهری
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان
  • حمایت از باغداران با برگزاری دوره آموزشی مدیریت آفات پسته
  • کاشت نیشکر در شهرستان صومعه سرا
  • سقوط دانشگاه‌های چهار کشور بزرگ جهان در رتبه‌بندی QS
  • اداره کار و تعاون شهرستان دامغان به فیبرنوری مخابرات مجهز شد
  • سیاست پسته‌ای ایران، در جنگ با اسرائیل هم برنده بود!
  • امسال بیش از ۴ هزار گلستانی به سرزمین وحی اعزام می شوند