Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهشی دانشکده‌ی مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف گفت: عدم تامین بودجه برای جذب دایمی نیروهای برجسته داخلی و خارجی و همچنین عدم تامین تجهیزات تخصصی مورد نیاز مراکز تحقیقاتی، دلیل کاهش سرعت انجام تحقیقات در ایران است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ بابک حسین خلج استاد و معاون پژوهشی دانشکده‌ی مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف ضمن اشاره به تفکیک ساختار معاونت پژوهشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده‌های دانشگاه طی یک سال اخیر به بیان وظایف معاونت پژوهشی در دانشکده‌ی مهندسی برق پرداخته و اظهار کرد: در معاونت پژوهشی دانشکده‌ی مهندسی برق به مباحث مختلفی از جمله ارتباط فعال دانشکده با صنایع فعال در حوزه برق، اعطای تسهیلات در خصوص انجام پروژه‌های پژوهشی به اساتید، جمع آوری اطلاعات دانشکده در حوزه پژوهش و همچنین انتخاب پژوهشگر و دانشجویان نمونه به منظور قدردانی و اهدای جوایز پرداخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد دانشگاه تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون توانسته‌ایم تعامل خوبی با صنایع داشته باشیم و میزان قرارداد‌های پژوهشی دانشکده مبین این موفقیت می‌باشد.

وی در خصوص قرارداد‌های ارتباط با صنعت این دانشکده افزود: در حوزه‌های نیرو، صنایع مخابراتی و خودرو  نمونه‌های شاخص قرارداد‌های پژوهشی دانشکده‌ی مهندسی برق هستند.

خلج در ادامه در خصوص مشکلات و موانع موجود در مسیر گسترش ارتباط با صنعت گفت: مشکلات پیش روی ما تا امروز اغلب در خصوص بودجه و مشکلات مالی و همچنین تعریف زمینه‌های پژوهشی کلان مشترک با توجه به نیاز‌های صنعت حوزه برق کشور بوده است.

معاون پژوهشی دانشکده‌ی مهندسی برق، ارتباط دانشگاه و صنعت را ارتباطی دوسویه خواند و در خصوص تجاری سازی پژوهش‌ها تاکید کرد: در دانشکده‌ی مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف، به طور مستمر پژوهش‌هایی در محدوده وسیعی از حوزه‌های نیرو، مخابرات، الکترونیک، کنترل و مهندسی پزشکی در حال انجام می‌باشد. در بعضی موارد پیشنهاد از سوی دانشکده به صنایع ابلاغ می‌شود و در مواردی نیز صنایع نیاز خود را به دانشکده اعلام کرده و تمایل به همکاری دارند.

وی افزود: در مواردی که صنایع علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه‌های تحقیقاتی دانشکده بوده اند، به نتایج موفقیت آمیزی دست یافته ایم و در این خصوص می‌توان به همکاری موفق دانشکده‌ی مهندسی برق با شرکت کروز (بزرگترین کارخانه تولید قطعات خودرو در ایران) اشاره کرد.

وی همچنین همکاری دانشکده با وزارت نیرو را رضایت بخش دانست و یادآور شد: در مواردی که علاقمندی و احساس نیاز از سوی صنایع بوده است، پژوهش‌ها به خوبی پیش رفته و اساتید دانشکده در خصوص هدایت تحقیقات به سمت رفع نیاز‌های صنعت موفق بوده اند.

این پژوهشگر در ادامه در خصوص امکانات پژوهشی دانشکده‌ی مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف گفت: امکانات پژوهشی موجود در دانشکده از لحاظ نیروی انسانی در حد مطلوبی است، اما با توجه به سرعت رشد تکنولوژی و نیاز به دسترسی به تجهیزات آزمایشگاهی مدرن در سطح بین المللی، امکان به روز کردن این تجهیزات در آزمایشگاه‌های ما با دشواری بالا روبروست و به همین دلیل توانایی انجام فعالیت‌های پژوهشی همزمان و هم گام با کشور‌های پیشرفته برای ما وجود ندارد. البته لازم به ذکر است که دانشکده‌ی مهندسی برق با توجه به ارتباطات قوی در حوزه بین الملل، از طریق راه اندازی دوره‌های مشترک دکتری با دانشگاه‌های برتر دنیا و تعریف پروژه‌های تحقیقاتی مشترک توانسته است حوزه‌های تحقیقاتی خود را به روز نموده و در سطح مراکز تحقیقاتی برجسته دنیا حفظ نماید.

خلج در پایان از روند انجام پژوهش‌های دانشکده‌ی مهندسی برق ابراز رضایت کرد و افزود: چالش کمبود تجهیزات و محدودیت بودجه همیشه وجود دارد، اما با وجود تمام مشکلات و کمبودها، پژوهش‌های خوبی در دانشکده‌ی مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف در حال انجام می‌باشد که قطعا در صورت برطرف شدن موانع و کمبود‌های موجود شاهد پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در این زمینه خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی شریف تحصیلات تکمیلی پژوهش های دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۱۴۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حجت الاسلام مهدی پورآرین معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد قزوین گفت: این نمایشگاه  با هدف تمرکز بر فعالیت‌های مهدوی در حوزه‌های پژوهش، آموزش، فرهنگی و تبلیغی در طبقه همکف کتابخانه مرکزی دانشگاه برپا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه ۸ غرفه با موضوعات خداشناسی، مکتب اهل بیت (ع)، شناخت واقعی امام زمان (عج)، تاریکی‌های عصر ظهور و فتنه‌های آخر زمان فعال است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: این نمایشگاه می‌تواند با حضور استادان برجسته در حوزه مهدویت به استادان، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های استان و دانش آموزان در حوزه‌های پژوهش، آموزش، فرهنگی و تبلیغی ارائه خدمات داشته باشد.

دیگر خبرها

  • آغاز به‌کار نمایشگاه تخصصی فرانچایز در ایران‌مال
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • تجهیزات VAR از چین وارد می‌شود | مشکلی در قرارداد شمسایی نیست
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی