Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیته هسته ای مجلس از پایان تدوین گزارش پنجم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره نحوه اجرای برجام خبر داد.

به گزارش صدای ایران از برنا، «مجتبی ذوالنوری»، رییس کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، درباره بازدیدهای کمیسیون متبوع خود از مراکز هسته ای گفت: این بازدیدها در جهت وظایف ذاتی کمیسیون است و انحصارا به موضوع تهیه گزارش‌های برجام مربوط نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این خصوص بیان کرد: درباره رصد موضوع اجرای برجام، کمیسیون امنیت از دو کانال اصلی روند بررسی را مد نظر دارد. نخست گزارش های سه ماه ای است که وزارت خارجه به کمیسیون از نحوه و روند اجرا ارائه می دهد که این گزارش ها کماکان در حال ارسال و بررسی است.

ذوالنوری تشریح کرد: تاکنون وزارت خارجه 10 گزارش در خصوص رصد اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه کرده است.

وی ادامه داد: مورد دیگر گزارش هایی است که خود کمیسیون از نحوه اجرای برجام تهیه می کند که در حال حاضر تدوین گزارش ششم نیز به پایان رسیده است و برای قرائت در صحن علنی به هیات رییسه مجلس ارائه داده شده است.

رییس کمیته هسته ای مجلس درباره این گزارش گفت: از گزارش‌های 3 ماهه وزارت‌خارجه درباره نحوه اجرای توافق هسته‌ای استفاده شده است و گزارش بازدید اخیر اعضای کمیسیون از تأسیسات هسته‌ای نطنز و فوردو در تهیه گزارش پنجم کمیسیون امنیت دخیل بوده است.

ذوالنوری درباره جزئیات بازدید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از فردو و نطنز بیان کرد: با توجه به دستور موکد رهبر انقلاب پس از نقض برجام توسط آمریکا و رفتار دوگانه اروپایی ها که موضع شفافی نمی گیرند، درباره از سرگیری فعالیت هسته ای، زمینه انعقاد قرارداد با روس‌ها فراهم است.

وی ادامه داد: بر اساس بازدیدی که داشتیم پایه کار در فردو آماده است، مراحل آزمایشی با همکاری روس‌ها انجام و زیرساخت‌ها ازسوی سازمان انرژی اتمی ایجاد شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در گزارش اخیر اجرای برجام، موفقیت های صنعت هسته ای نیز قید شده است تا در صورت ادامه بدعهدی طرف های غربی، بازگشت قوی به فعالیت های هسته ای داشته باشیم.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: مجلس کمیته هسته ای مجلس کمیسیون امنیت ملی برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۱۴۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی این وزارت خانه بازدید کردند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، روز یکشنبه (۲ مرداد ماه) اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی این وزارت خانه بازدید کردند و در جریان جدیدترین دستاورد‌های فناورانه و دفاعی این وزارت خانه در حوزه فضایی و موشکی قرار گرفتند.

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید ضمن تشکر از مجاهدت‌های خاموش متخصصین و تلاشگران وزارت دفاع و خداقوت به نیرو‌های مسلح به جهت پاسخ دندان شکن به رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق گفت: در بازدیدی که امروز توسط اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع صورت گرفت پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی بارز و نمایان بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: طی جلسه‌ای که با مسئولان وزارت دفاع در حوزه اینده و نیاز‌های صنعت دفاعی برگزار شد، تصمیماتی اتخاذ شد که برای تقویت نیرو‌های مسلح و حمایت مجلس از صنعت دفاعی اجرایی خواهد شد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی بر لزوم حمایت از برنامه فضایی و موشکی وزارت دفاع و ارزش افزوده قابل توجه این فناوری‌ها هم در بعد علمی و فناورانه و هم در بعد بازدارندگی و اقتدار دفاعی تاکید نمودند.

سردار طلایی نیک معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع در جریان این بازدید با اشاره به تعامل بسیار نزدیک و حمایت‌های بسیار موثر نمایندگان مجلس به خصوص اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع گفت: این حمایت‌ها در جدیدترین مصوبه مجلس که قانون تشکیل سازمان پژوهش، علوم و نوآوری‌های دفاعی است مشخص است که یک ظرفیت جدید برای توسعه علوم دفاعی و پشتیبانی‌های دانش پایه و مرز شکنی دانش در حوزه فناوری‌های دفاعی را بیش از گذشته برای کشور فراهم می‌کند.

سازمان سپند از سال ۱۳۸۹ به پیشنهاد شهید فخری زاده تشکیل شده و در حال حاضر هم فعالیت دارد، اما زیرساخت قانونی برای فعالیت آن امر لازمی است که به تازگی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

دیگر خبرها

  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی چه بود؟
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • توضیحات کریمی قدوسی درباره توئیت جنجالی خود برای ساخت بمب اتمی در طول یک هفته
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • (ویدئو) توضیحات کریمی قدوسی درباره توییت‌های جنجالی اخیرش