Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان خاش با تاکید بر اینکه تجمیع سایت های دفع بهداشتی زباله یک نیاز مهم و اساسی برای این شهرستان محسوب می شود گفت: رهاسازی زباله و نخاله های ساختمانی و فاضلاب، طبیعت بکر منطقه را نابود می کند که اثرات زیانبار آن گریبانگیر حیات وحش و جامعه انسانی می‌گردد.

حمیدالدین یوسفی بیان کرد: هم اینک در سطح شهر خاش افزون بر ۱۰۰ تن زباله تولید و از سوی کارکنان شهرداری جمع آوری و دفع می شود‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در مناطق روستایی و حاشیه شهر و مراکز نظامی و آموزشی و غیره نیز به همین میزان و کمتر و بیشتر زباله تولید می شود که ضرورت دارد برای دفع این زباله ها فکری اساسی ‌شود‌.

فرماندار خاش ادامه داد: کار رهاسازی فاضلاب در معابر و رهاسازی زباله و نخاله های ساختمانی در داخل و حاشیه های شهر چهره زیبای منطقه را زشت جلوه داده و از طرفی برای شهروندان نیز مزاحمت ایجاد کرده است‌.

یوسفی افزود: برای جمع آوری و انتقال صنوف آلاینده و جایگاههای عرضه دام و عرضه مرغ زنده نیز باید تدبیر شود‌.

وی اظهار کرد: اهمیت دادن به حفظ محیط زیست و توجه به سلامتی اقشار جامعه و بهره برداری درست از منابع طبیعی اطراف باید به عنوان یک فرهنگ مهم در جامعه نهادینه شود‌.

‌وی ‌در ادامه ‌گفت: احترام گذاشتن به حقوق دیگران و رعایت حدود و اجرای احکام و دستورات اسلام از اصول مهم در دین به شمار می رود.

رئیس اداره محیط زیست خاش گفت: معضلات فراوان زیست محیطی جامعه و شهروندان ساکن در مناطق شهری و روستایی و عشایری را تهدید می کند‌.

جواد عرب مجاهد افزود: برای رفع معضلات زیست محیطی متعددی در کشتارگاه های دام و طیور و همچنین رهاسازی فاضلاب خانگی و قالیشویی، صنوف آلاینده و کارواش و غیره تدابیر لازم اتخاذ شود‌.

دبیر کمیته پسماند شهرستان خاش به گسترش ریزگردها و گرد و غبار در این شهرستان اشاره و تاکید کرد: قطع درختان قدیمی و از بین بردن پوشش گیاهی سبب شده تا ریزگرد ها و گرد و غبار پدید آید و به دنبال آن مشکلات تنفسی و شیوع بیماری ها را شاهد بوده ایم‌.

عرب متذکر شد: مراکز جمع آوری و سایت های زباله در شهرستان خاش به هیج عنوان مراکز بازیافت زباله و مرکزی مطمئن و بهداشتی برای دفع زباله نیست‌.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خاش بر ضرورت فعال کردن گشت مشترک بهداشت محیط، تجمیع صنوف مزاحم، افزایش چشمگیر بهره برداری از معادن و تجمیع میدان عرضه دام با کشتارگاه ها تاکید کرد و گفت: شرکت سیمان خاش به عنوان یک واحد نمونه تولیدی و صنعتی با انجام عمل درختکاری و کاشت انواع درختان و گل و گیاه و نصب سیستم تصفیه فاضلاب و راه اندازی پالایش آنلاین هوا اقدامات اساسی در جهت کاهش معضلات زیست محیطی انجام داده است‌.

وی افزود: حفاظت از محیط زیست از دغدغه های بسیار مهم‌ مسئولان کشور است.

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۱۴۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان،  محمد رضا علیمرادی گفت: در پی بارش‌های فرا نرمال در جنوب استان، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و همچنین سرریز شدن سد‌های جنوب استان شاهد جا‌بجایی گونه تمساح از مناطق زیست طبیعی به سایر نقاط هستیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: در ادامه گشت و کنترل‌های یگان حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار و همچنین در پی دریافت گزارش‌های مردمی دوستداران محیط زیست مبنی بر وجود تمساح، مامورین اجرایی پاسگاه‌های محیط بانی نگور و درگس اقدام به جاجایی این گونه‌ها کردند.
محمدرضا علیمرادی تصریح کرد: در روز‌های اخیر این سومین گونه تمساح است که از زیستگاه‌های طبیعی خارج شده که پس از بیومتری و اطمینان از سلامتی در زیستگاه اصلی و امن منطقه حفاظت شده باهوکلات رهاسازی شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از شهروندان و دوستداران محیط زیست درجنوب استان خواست: در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش مراتب را به نزدیکترین اداره محیط زیست شهرستان اطلاع و یا با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: حدود ۶۰میلیون مترمکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان