Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود رضایی درگفت‌وگو باخبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در واکنش به انتشار خبری از سوی رئیس شورای شهر تهران مبنی‌براینکه دولت مبلغ 200 میلیارد تومان به شهرداری بدهکار است، گفت: دولت به دلیل مشکلات اقتصادی که با آن مواجه شده است، قادر به پرداخت هیچ پولی به شهرداری نیست و عدم شفاف‌سازی در این مورد نیز ممکن است به دلیل اثرات روانی که انتشار این گونه اخبار به همراه دارد، برگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بی‌تردید اگر دولت پولی در اختیار داشته باشد، قطعا در جهت رفع مشکلات کشور هزینه می‌کند، بالاخص اگر این مشکلات به حوزه آسیب‌های اجتماعی برگردد، بنابراین میزان محدود اعتباراتی که در اختیار دارد را نیز به بخش‌های مختلفی اعم از امنیتی، دفاعی و حوزه‌های مهمتر اختصاص می‌دهد.

 

دولت در سال 96 مبلغ 280 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار بود

وی اظهار کرد: دولت در شرایط کنونی به تمام بخش‌ها اعم‌از شهرداری، تامین اجتماعی، بانک مرکزی و ....بدهکار است، کما اینکه دولت سال گذشته مبلغ 280 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران که بخش خصوصی محسوب می‌شوند بدهکار بود که با افزایش سود آن رقم بزرگتری را نیز ایجاد می‌کند، همچنین 120 هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار بود که راهکاری را در قانون برنامه ششم توسعه برای آن تعریف کردیم تا به صورت تهاتری ملکی را ارائه دهد که در نهایت به این طریق دولت مبلغ 50 هزار میلیارد تومان از بدهی خود به این سازمان را پرداخت کرد.

رضایی یادآور شد: البته مشکلات اجتماعی کنونی از کلمه حاد گذشته است و حتی برغم تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد، این امکان وجود دارد که حتی با تخصیص این میزان اعتبارات هم نتوانیم آسیب‌های اجتماعی را به طور کامل برطرف کنیم.

 

مجلس راهکار عملیاتی برای رفع رفع آسیب‌های اجتماعی ندارد

این نماینده مردم در مجلس دهم، در مورد برنامه مجلس برای رفع آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: در حقیقت مجلس تنها می‌تواند به ارائه راهکار تئوری بپردازد و نمی‌تواند در زمینه اجرای برنامه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی نقشی داشته باشد و در این مورد تنها می‌تواند به وزرا یا رئیس جمهور یا دستگاه‌های اجرایی تذکر دهد، اما راهکار تنبیهی به غیر از سوال و استیضاح در دست ندارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون رای اعتمادی که مجلس به وزرای پیشنهادی دولت داد، در حقیقت نوعی مصلحت‌اندیشی بود که مانع از فلج شدن دولت شود، چراکه اکثر اعضای کابینه‌اش برکنار شده بودند، بنابراین برای ممانعت از بروز مشکل در کشور به هر چهار وزیر پیشنهادی رای داد، در غیر این صورت نمی‌توانستند از مجلس رای اعتماد بگیرند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۱۴۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، لطف الله فروزنده با حضور در صحن علنی شورای شهر و در واکنش به گزارش خزانه دار شورای شهر در مورد گزارش مالی شهرداری تهران در ۱۱ ماه ابتدایی سال گذشته با بیان اینکه ما به دنبال فرصتی برای ارائه گزارش هستیم، گفت: شهرداری تهران عین بودجه یعنی رقم ۱۱۳ هزار میلیارد تومان را اصلاح کرده است و شهردار تهران نیز به شهرداران مناطق ابلاغ کرده تا سقف بودجه را محقق کنند و حتی تلاش کنند که رقم بیشتری از سقف بودجه محقق شود.

وی با بیان اینکه تمام ارقام متمم بودجه صرف امور سرمایه‌ای شده است، تصریح کرد: ارقام ابلاغی مشخص است و بر اساس آن گزارشی ارائه خواهیم کرد و در تبصره ۱۳ به شهرداری اجازه داده شده که نسبت به تسویه با بانک‌ها اقدام کنند و گزارش آن در تفریغ بودجه ارائه شود که باید بگویم که در این حوزه رقم بدهی حدود ۱۷۹ هزار میلیارد تومان بوده و به عنوان مثال بدهی ۱۶۰ همتی شهرداری به یکی از بانک‌ها به ۱۵ همت رسیده که این کاهش از طریق اعطای ملک و ... بوده است و ما به مانند این رقم بدهی به بانک شهر داشتیم که پرداخت کردیم اما باز هم ۵۰ همت دیگر بدهی داریم.

وی با بیان اینکه واریز برداشت ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای ما افتخار است و در این موارد شفاف هستیم، گفت: در گذشته گزارش حسابرسی شرکت‌ها و سازمان‌ها قرائت نمی‌شد اما با تلاشی که انجام دادیم گزارشات حسابرسی ارائه می‌شود و این عملکرد شورا و شهرداری است و افتخار است که بودجه و متمم محقق شده و همه طرح‌های عمرانی اجرایی شده است و در شرایطی قرار داریم که حقوق‌ها هر ماه در روز بیست و ششم پرداخت می‌شود و ما پرداخت بدهی‌ها را بر اساس تبصره ۱۳ انجام دادیم و بر همین اساس هم تسهیلات دریافت کردیم و چه اشکالی دارد اگر تسهیلات اخذ شده برای خرید اتوبوس‌ها باشد.

وی با بیان اینکه شورا سیاست گذار و ناظر بر شهرداری است، گفت: تقاضا دارم که حرمت‌ها رعایت شود چرا که تا کار مشترکی انجام ندهیم برنامه‌ها به نتیجه نمی‌رسد و دیدید که یک فرد مسئله دار موضوعی در مورد قرارداد چین مطرح کرده و اگر سوالی داریم می‌توانیم جلسه برگزار کنیم. چرا که قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست و این خریدها از محل اموال بلوکه شده بود که آن را پیگیری کردیم و هیچ کاری بدون پیگیری محقق نمی‌شود و این افتخار ما است که ۱۰۲ همت سند تحقق بودجه را ثبت کردیم و از اعضای شورا درخواست می‌کنم به گونه‌ای صحبت کنیم که از افتخاری که نصیب مدیریت شهری شده، سخن به میان بیاوریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • اوکراین ناتوان در پرداخت بدهی خارجی
  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • قرارداد شهرداری تهران با چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد
  • تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد