Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@07:46:19 GMT

طنین زیارت اربعین در کربلا

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۱۴۸۳۴

‍‍‍‍‍‍

دریافت 8 MB

به گزارش خبرنگار مهر در عراق، همزمان با اربعین حسینی، شهر کربلا شاهد حضور جمع کثیری از زائران و عاشقان سیدالشهدا(ع) است که از نقاط مختلف دنیا خود را به سرزمین نینوا رسانده اند تا زیارت اربعین را قرائت کنند.

کد خبر 4446072.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 97 زیارت اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی مرز مهران بوشهر گرگان مشهد موکب کرمانشاه شیراز شهرکرد سنندج زائران اربعین خطبه های نماز جمعه مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۱۴۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای برای سفرهای اربعین توسعه می یابد

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از به کارگیری راهکارهای مختلف برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در سفرهای اربعین خبر داد و گفت: امسال از حداکثر ظرفیت های موجود در حمل و نقل ریلی، دریایی و هوایی استفاده می کنیم تا ترافیک جاده ها در این ایام کاهش یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سید کمال هادیان فر معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در نشست کمیته حمل ونقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین ۱۴۰۳ که صبح امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه برگزار شد، با تأکید بر ارتقای ایمنی و ارائه خدمات مطلوب به زائران در سفرهای اربعین امسال اظهار کرد: چالش های موجود در سفرهای اربعین نسبت به سال های گذشته بسیار کاهش یافته که از جمله آن ها می توان به کاهش ترافیک و زمان توقف ها در مسیر ایلام به مهران اشاره کرد.

هادیان فر موضوع تأمین و توسعه ناوگان مسافری در ایام اربعین را از مسائل مهم دانست و افزود: سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای راهکارهای توسعه ناوگان و جذب اتوبوس ها به مدار را در این مدت بررسی کند تا در سفرهای اربعین برای سهولت تردد مسافران استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت را متناسب با تقاضا افزایش دهیم، گفت: این امر در سفرهای نوروزی با کمک سازمان راهداری محقق شد و در سفرهای اربعین ۱۴۰۳ نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دیدارها و گفت وگوهای اخیر با دولت عراق درباره تکمیل راه آهن شلمچه- بصره گفت: شرکت راه آهن حجم بیشتری از مسافر را از شهرهای پر جمعیت به سمت شلمچه هدایت کند تا مسافر بیشتری را از طریق ریل جابه جا کنیم و از ترددهای جاده ای بکاهیم.

هادیان فر ادامه داد: موضوع دیگری که در دیدار با هیئت عراقی مطرح شد، استفاده از ظرفیت حمل و نقل دریایی برای سفرهای اربعین بود که می توان با توجه به آمادگی دو کشور، از ظرفیت مسیر آبادان به واصلیه از طریق دریا برای جابه جایی مسافران اربعین بهره برد.

وی یادآور شد: در حوزه هوایی نیز دو موضوع دریافت اضافه نرخ بلیت در فرودگاه نجف و افزایش پروازها در دیدار با وزیر حمل ونقل عراق مطرح شد و تلاش می کنیم این نرخ اضافه در فرودگاه نجف کاهش یابد.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: در سالیان قبل از حداکثر ظرفیت ریلی، هوایی و دریایی استفاده نکردیم و بیشتر فشارها در حوزه حمل و نقل جاده ای بود و امسال تلاش کنیم تا از حجم مسافر جاده ای کاهش یابد تا در مدیریت زمان و مدیریت جابه جایی مسافران بهتر عمل کنیم.

توزیع عادلانه بلیت با نرخ مصوب از دیگر مواردی بود که مورد تأکید معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت.

وی در حوزه تأمین سوخت نیز توضیح داد: نیاز است در طول ۲۶۰۰ کیلومتر مرز سفرهای اربعین، سوخت به اندازه کافی در اختیار خودروهای شخصی و ناوگان عمومی قرار گیرد.

هادیان فر در ادامه با اشاره به تشکیل کمیته های حمل ونقل جاده ای، حمل ونقل ریلی، حمل ونقل هوایی، حمل ونقل دریایی، کمیته نظارت و بازرسی، کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی، کمیته زیرساخت ها و کمیته هواشناسی ویژه سفرهای اربعین، اظهار کرد: با هم افزایی بین همه دستگاه ها و استفاده از ظرفیت های آن ها می توانیم خدمات بهتری در ایام اربعین ارائه کنیم.

وی در بخش دیگری از این جلسه به نقش مهم کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی در خصوص آگاهی بخشی به مردم در خصوص شرایط جوی، ترافیکی و... اشاره کرد که در مدیریت زمان سفرها نیز تأثیر گذار است.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: باید بتوانیم تصادفات را به حداقل برسانیم که هشدارها و اطلاع رسانی ها نیز نقش مهمی در این خصوص ایفا می کند.

هادیان فر با تأکید بر اینکه در اربعین امسال هم هیچ پرواز چارتری نخواهیم داشت، گفت: این موضوع به زودی ابلاغ خواهد شد.یادآور می شود؛ در این جلسه سازمان های ذیربط به ارائه برنامه هال و پیشنهادات خود پرداختند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای برای سفرهای اربعین توسعه می یابد
  • طنین ۱۰۰۰ دف در پالنگان
  • بیانیه ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی راهیان کربلا
  • فیلم/ اعلام انزجار زائران کربلا در حرم امام حسین(ع)
  • شعار «مرگ بر اسراییل» در کرمانشاه طنین‌انداز شد
  • طنین‌انداز شدن نوای «حیدر حیدر» در اجتماع مردم کرمانشاه
  • شعار «سپاه انقلابی تشکر،تشکر» در صحن شورای شهر تهران طنین انداز شد
  • طنین "مرگ بر اسراییل" در صحن مجلس
  • مردم کربلا به خیابان ها آمدند + فیلم
  • دسته بزرگ پهپادهای شاهد بر فراز کربلا را ببینید | تصویر