Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان خطاب به بازرسان صنعت معدن و تجارت استان گفت: موضوع تأمین کالا و تنظیم بازار جزو اولویت های این سازمان است و بازرسان باید این موضوع را با جدیت بیشتر در دستور کار قرار دهند. ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ استانها خوزستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، امیرحسین نظری در بیستمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان خوزستان که در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، اظهار داشت: شرایط بازار نسبت به یک ماه گذشته متفاوت‌‌تر شده و یک آرامش نسبی به بازار برگشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در بحث بازار باید دو مقوله را مدنظر داشته باشیم، گفت: در شرایط کمبود باید کنترل و نظارت را در بازار داشته باشیم و دیگر اینکه زمانی که بازار با ثبات را شاهد هستیم باید در مرحله پایش بازار به صورت مستمر و جدی‌تر بپردازیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان خطاب به بازرسان صنعت استان گفت: موضوع تأمین کالا و تنظیم بازار جزو اولویت‌های این سازمان است و بازرسان باید این موضوع را با جدیت بیشتر در دستور کار قرار دهند که اگر کمبودی وجود داشت یا گران‌فروشی و احتکاری صورت گرفت در رسیدگی به آن به سرعت اقدام شود.

وی با تاکید بر این‌که تنظیم بازار یک بحث فرابخشی است، افزود: این موضوع تنها به سازمان صنعت، معدن و تجارت یا معاونت اقتصادی استانداری مربوط نمی‌شود زیرا زمانی که یک مشکل در حمل و نقل به وجود می‌آید تمام جامعه و بازار را دچار مشکل می‌کند و تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نظری با بیان اینکه همه نهادها و ادارات در مواجهه با بحث بازار وظایفی را به عهده دارند، افزود: اگر همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به وظایفی که به عهده دارند درست عمل نکنند دیگر حوزه‌های کاری را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان با تقدیر از همه تلاشگران در حوزه تنظیم بازار گفت: همکاری و مشارکت‌ها در تنظیم بازار در این مدت کوتاه سبب شده که آرامش به بازار برگردد و از این به بعد هم به این مشارکت‌ها به صورت مستمر نیاز داریم تا بتوانیم آرامش کشور را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه برخی به‌دنبال بر‌هم‌زدن آرامش کشور هستند، تاکید کرد: تلاش‌های مستمر و همکاری‌های بین بخشی سبب می‌شود تا از این پیچ عبور کنیم و اجازه ندهیم مشکلی به وجود بیاید.

نظری با اشاره به فعالیت شهرستان‌ها در برگزاری جلسات ستاد تنظیم بازار گفت: استاندار خوزستان به برگزاری منظم و مستمر ستاد تنظیم بازار در سراسر استان تاکید کرد و دستور داد فرمانداران در شهرستان‌ها این موضوع را در اولویت قرار دهند تا مشکلی در بخش بازار به وجود نیاید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان به کمبود نیروی انسانی و امکانات سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستان ها اشاره کرد و با بیان این که این کمبودها سبب می‌شود که انتظارات و خدمات مدنظر برآورده نشود، اظهار داشت: بضاعت فرمانداران را درک می‌کنیم اما انتظار این است که فرمانداران از دیگر ادارات تحت پوشش به ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان ها کمک کنند و بحث بازار را کنترل کنند.

وی ادامه داد: در بحث بازار به این جهت که با مردم سر و کار داریم نباید جامعه کمبودی را احساس کند، در این میان هم برخی احتکار و برخی گرانفروشی می‌کنند که باید این مراقبت‌ها بیشتر و مستمر باشد تا اتفاقی در تامین و تنظیم بازار رخ ندهد، نباید منافع یک جامعه کوچک بر منافع کلی غالب شود.

نظری در ادامه به موضوع مدیریت حمل و نقل پرداخت و گفت: بندر امام(ره) که بیشترین حجم واردات کشور در آن جا تخلیه می‌شود برای استان بسیار مهم است و نسبت به این موضوعات باید مدیریت درست صورت بگیرد.

نظری خطاب به اعضای ستاد تنظیم بازار و بازرسان تحت امر خود با تاکید بر اجرای تمامی مصوبات ستاد تنظیم بازار استان گفت: مصوبات این ستاد نباید بر روی کاغذ بماند بلکه باید کامل اجرا شود تا خروجی درستی از زحمات همه مسئولان داشته باشیم.

انتهای پیام/ ز

R41468/P41362/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۱۵۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام اول به سمت دولت تنظیم‌گر برداشته شد

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه ملی تنظیم گری ایران با حضور مصطفی زمانیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و نهادهای ذیربط با محوریت این مرکز، رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، طی ماه‌های گذشته، مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری میزبان سلسله نشست‌هایی با موضوع نسبت‌یابی نهادهای تنظیم‌گر با دستگاه‌های حاکمیتی از دولت گرفته تا قوه قضائیه و حتی دیگر نهادهای تنظیم‌گر بود.

در این نشست‌ها که با حضور نمایندگان خود نهادهای تنظیم و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و قضائی از وزارتخانه‌های مختلف گرفته تا دیوان عدالت اداری برگزار شد، برخی چالش‌های موجود در تعامل نهادهای تنظیم‌گر با این دستگاه‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مشخص شد که برخی از چالش‌های موجود در فضای تنظیم‌گری کشور از طریق ایجاد فضای گفتگو بین خود نهادهای تنظیم‌گر قابل حل است.

بر همین اساس ایجاد یک شبکه برای کنار هم نشاندن نهادهای تنظیم‌گر با نام «شبکه تنظیم گران ایران» و با محوریت مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت.

به‌طورکلی دولت از محل پرداختن به این موضوع به دنبال بهبود ساختار تنظیم‌گری در کشور و رسیدن به کارآمدی بیشتر است، تا در سایه تعامل نهادهای تنظیم‌گر با یکدیگر، توسعه هم‌افزایی و جلوگیری از تداخلات اجرایی، شاهد تحقق یک دولت تنظیم‌گر واقعی در کشور باشیم.

این شبکه بستر لازم برای تعامل نهادهای تنظیم‌گر با یکدیگر در قالب یک شبکه واحد را فراهم می‌کند تا از یک طرف زمینه لازم برای حل تعارضات بین این نهادها ایجاد شود و از سوی دیگر امکان ایفای نقش دیده‌بانی بر قوانین و فعالیت‌های مرتبط با بحث تنظیم‌گری در کشور نیز فراهم شود

جمعی از نهادهای ذیربط از جمله معاونت حقوقی ریاست جمهوری، نماینده بانک مرکزی و نمایندگانی از شورای رقابت، سازمان غذا و دارو، سازمان بورس، سازمان خصوصی سازی، سازمان تنظیم مقررات و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در این رونمایی حضور داشتند.

کد خبر 6094958

دیگر خبرها

  • تبدیل ۱۸۱۰ مجوز کاغذی به شناسه یکتا در میاندوآب
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالا‌ها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • زخم معدن کاری بر پیکر شاهوار
  • گام اول به سمت دولت تنظیم‌گر برداشته شد
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت