Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر سلیمان زاده پیش از ظهر شنبه در بازدید مدیران حوزه آب و کشاورزی کشور از شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین در شمال استان اردبیل افزود: این طرح به چهار ناحیه عمرانی تقسیم‌بندی شده و قرار است تا پایان امسال در اولویت اول ۳۶ هزار و ۷۰۰ هکتار به بهره‌برداری برسد.

وی با تاکید بر اینکه شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین یکی از پروژه‌های بزرگ کشور در شمال استان اردبیل است، یادآور شد: این پروژه از محل صندوق توسعه ملی و با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلار در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تصریح کرد: طول این شبکه بالغ بر ۱۴۴ کیلومتر است که بخش عظیمی از آن که شامل ۹۲ کیلومتر می شود، در خاک استان اردبیل قرار داشته و در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۷۸ درصد در حال اجرا است.

وی تاکید کرد که این پروژه ملی با اهداف مختلف از جمله انتقال و توزیع آب اراضی در محدوده طرح شبکه خداآفرین، توسعه اقتصادی منطقه ای و استانی به واسطه توسعه کشاورزی و دامپروری، ایجاد اشتغال و.... اجرا می شود.

سلیمان زاده با بیان اینکه در دوران بهره‌برداری از این طرح برای بیش از ۲۰ هزار نفر اشتغالزایی شده است، متذکر شد: ساماندهی ۱۰ هزار خانوار عشایر مغان با افزایش تولید محصولات زراعی، باغی و دامی و با رویکرد جلوگیری از مهاجرت ساکنان از دیگر اهداف مهم در اجرای این طرح است.

کد خبر 4446120

منبع: مهر

کلیدواژه: آب منطقه ای اردبیل سد خدا آفرین اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی مرز مهران بوشهر گرگان مشهد موکب کرمانشاه شیراز شهرکرد سنندج زائران اربعین خطبه های نماز جمعه مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۱۵۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد

سید محمد اعتماد اعجازی امروز در نشست با کادر مراکز بهداشت اردبیل گفت: با توجه به سرانه پایین فضاهای درمانی و بهداشتی در اردبیل توسعه آن‌ها در اولویت برنتمه‌ها قرار دارد.

فرماندار شهرستان اردبیل با بیان اینکه چندین پروژه در این راستا در دست اجرا است، افزود: بیمارستان نجف‌زاده یکی از این پروژه‌ها است که در حال حاضر پیشرفت خوبی را در این پروژه شاهد هستیم.

به گفته او، با راه اندازی این پروژه گام بزرگی در توسعه فضاهای بهداشتی در شهرستان اردبیل برداشته می‌شود.

اعتماد اعجازی تصریح کرد: در حال حاضر خیلی از حوزه‌ها به مساُئل اقتصادی گره خورده است و این امر با ورود بخش خصوصی و توسعه اشتغال در حال اجرا است.

او با اشاره به حمایت از سرمایه‌گذاران برای توسعه و عمران اردبیل گفت: در این راستا روند سرمایه‌گذاری در شهرستان تسهیل شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری و زهکشی مغان
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد