Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، امر به معروف و نهی از منکر در روایات و آیات قرآنی به عنوان واجبی مطرح شده که اگر مردم جایگاه آن را بدانند قطعاً ضریب سلامت جامعه بالا می‌رود.

تمامی واجبات در برابر امر به معروف و نهی از منکر به مانند یک رطوبتی از دریای بزرگی هستند،اهمیت این  فریضه تا بدانجاست که سایر فرایض و دستور‌های اسلامی در پرتو اجرای آن برپا می‌شود تا آنجا که امام حسین (ع) فرمودند: من قیام کردم می‌خواهم امت جدم را اصلاح کنم و اراده دارم مردم را امر به معروف و نهی از منکر کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان مازندران در ۴ دهه‌ای که از انقلاب اسلامی می‌گذرد ۱۲ شهید امر به معروف داشته است.

امیری قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: اگر همه جامعه دست به دست هم دهند تا سفره معروف پهن شود و نیاز‌های مردم از راه حلال رفع شود، بساط سفره منکر برچیده شده و دیگر کسی به دنبال رفع نیاز‌های خود از راه حرام نمی‌رود.

بزرگترین انگیزه قیام امام حسین علیه السلام مسئله امر به معروف و نهی از مـنکر است که این دو از مـهم تـرین ارکان دین هستند. امام صادق علیه السلام فرمود: «کونُوا دُعاه النّاسِ بِغَیرِ اَلْسِنَتِکم؛ مردم را به غیر زبانتان و با عمل، دعوت کنید».

رشادت شهید وجیه الله رشیدی در محرم

شهید وجیه الله رشیدی ظهر روز سوم محرم سال ۶۸ وقتی از دیدار با نامزدش به خانه برگشت طی تماس تلفنی از محل کارش به ماموریتی فراخوانده شد.

به گفته‌ مادرش همه‌ خانواده و اقوام مهیا شده بودند تا بعد از اتمام ماه محرم و صفر جشن عروسی اش را برپا کنند و زندگی مشترکشان به گرمی آغاز شود، اما عصر همان روز خبری به درب خانه شان رسید.

اتومبیل تازه داماد در تعقیب و گریز قاچاقچیان مواد مخدر در جاده‌ ساری به قائمشهر توسط مجرمین به کنار جاده منحرف شده و بعد از اصابت به گاردریل باعث شهادت او و فرمانده اش گشت.

پدر شهید درباره حسن اخلاق و رویه زندگی فرزندش در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، می‌گوید: وجیه الله بسیار خوشرو بود و همیشه میگفت مهربان باشید و با مردم به مهربانی رفتار کنید تا خدا هم با شما مهربان باشد.


خاطراتی از شهید مهدی خاطری

شهید مهدی خاطری در تاریخ دوم شهریور ماه سال ۱۳۴۷ در شهرستان ساری دیده به جهان گشود.

وی در آخرین مراجعتش به منزل، قبل از رفتن به مریوان به منزل خاله اش میرود و بعد از خداحافظی به خاله اش میگوید:خاله جان! برای آخرین بار، پیشانی ام را ببوس که دیگر مرا نخواهی دید.

حسین خاطری برادر شهید مهدی خاطریدر گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  با اشاره به اینکه برادرش از خادمان امام حسین (ع) بود و ارادت او باعث شهادتش در این ماه شد گفت: شهید خاطری قبل از شهادتش روی دیوار کناری مسجد حضرت اباالفضل (ع) در کوچه‌ای باریک نوشته بود (شهید مهدی خاطری).

وی بیستم مرداد ماه سال ۱۳۷۰ مصادف با ۳۰ محرم در سن ۲۳ سالگی در حال انجام ماموریت و تعقیب و گریز با اشرار و در راه نهی از منکر، در خطه‌ی خون رنگ کردستان خلعت بهشتی شهادت را در بر کرد و به ضیافت عاشوراییان در رضوان الهی رهسپار شد.

از سال ۱۳۷۱ شمسی تاکنون هر ساله هفته اول محرم به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر به منظور یادآوری اصلی‌ترین هدف جهاد والا و الهی امام حسین (ع) نامگذاری شده است.

گزارش از سارا فرهمندراد

انتهای پیام/آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاع مقدس شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۱۵۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس‌جمهور با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر دولت مردمی به استان سمنان، در دومین روز سفر و در شهرستان دامغان، در منزل خانواده شهیدان محمدعلی و محمدرضا طوسی از شهدای دوران دفاع مقدس که مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان امیری نیز هست، دیدار و گفتگو کرد.   رئیس جمهور در این دیدار تربیت فرزندانی که نسل اندر نسل برای اعتلای نظام اسلامی آماده فداکاری و ایثار هستند را برای این خانواده مایه افتخار در دنیا و سعادت در آخرت دانست و از خانم طیبه شاکری مادر این شهیدان خواست که برای موفقیت دولت دعا کند.   خانم طیبه شاکری نیز در این دیدار با تشکر از حضور دکتر رئیسی ضمن بیان خاطراتی از فرزندان و نوه شهیدش، گفت که همچنان آماده فداکاری در راه دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است و تاکید کرد که حتی حاضر است تمام اموال و دارایی‌های مادی خود را نیز در این راه اهدا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم
  • دیدار رئیس‌جمهور با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان
  • دیدار رییس جمهور با مادر شهیدان طوسی
  • دیدار رئیس جمهور با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید محمدرضا دهقان
  • یادواره شهیدان دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس
  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند
  • نقش موثر هنر در انتقال اندیشه شهدا به نسل آینده + عکس
  • دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان با مادر شهیدان یزدان
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است