Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی‌ها خودشان هم اذعان دارند که نمی‌توانند آن اهداف کاهش فروش نفت ایران را دنبال کند البته جمهوری اسلامی ایرن هم تجربه برون رفت از تحریم‌های نفتی را دارد. انشاالله این مسئله را ادامه خواهیم داد و حتی به روز‌تر هم خواهیم کرد.

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، گفت: تحریم‌های آمریکا علیه ایران همواره بوده و امر جدیدی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمریکا حتی در روند برجام هم فشارهای خود را برای عدم ارتباط با ایران حفظ کرد و عملا بانک‌های بزرگ و متوسط هم با ما ارتباط نداشته‌اند.

این نماینده مجلس با اشاره به عمده مسائل نفتی و تحریم‌های آمریکایی‌ها در این بخش بیان داشت: آمریکایی‌ها خودشان هم اذعان دارند که نمی‌توانند آن اهداف کاهش فروش نفت ایران را دنبال کند البته جمهوری اسلامی ایرن هم تجربه برون رفت از تحریم‌های نفتی را دارد. انشاالله این مسئله را ادامه خواهیم داد و حتی به روز تر هم خواهیم کرد.

جمالی‌نوبندگانی با اشاره به سرنوشت مذاکراه با اتحادیه اروپا در راستای روند اجرای برجام تصریح کرد: اروپایی‌ها در حوزه بانک‌های کوچک سازوکار‌هایی را تعبیه کرده‌اند که به نظر بنده حرکات اخیر آمریکایی‌ها باعث شد دنیا زودتر به فکر این بیفتد که باید سریعتر از شر آمریکا خلاص شود و به ارتباطات اقتصادی ایران بپردازد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  مجلس تاکید کرد: باید بدانیم در حوزه اتحادیه اروپا قرار است درباره چه کشور‌هایی صحبت کنیم بالاخره اروپا وابستگی‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی، اجتماعی و فرهنگی زیادی با امریکا دارد ، یعنی اگر کسی فکر کند ما با این مذاکرات ۲ ماه با اتحادیه اروپا می‌توانیم آن‌ها را مجاب کنیم این طور نیست لذا ما باید با این واقعیت آشنا باشیم.

جمالی‌نوبندگانی با اشاره به برخی اقدامات دپیماتیک کشورهایی همچون بلژیک، آلمان، دانمارک و... علیه ایران گفت: بالاخره این موارد مسائلی است که برنامه‌ریزی شده است. بنابراین ما هر کاری کنیم تا اروپا با تحریم‌های امریکایی‌ها همراه نشود جنبه مثبت دارد که البته این مسئله دوجانبه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  مجلس اظهار داشت: اروپا اذعان دارد خیلی از برجام استفاده مالی نمی‌برد بلکه  آن‌ها بیشتر بحث‌های امنیتی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مدنظرشان است لذا اگر اروپا به دنبال امنیت است باید هزینه‌هایش را بپردازد و جمهوری اسلامی ایران هم باید از برخی موضوعات بهره‌مند باشد، بنابراین اروپایی‌ها به خوبی می‌دانند که بالاخره صبر دیپلماتیک ایران هم حدی دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اتحادیه اروپا تحریم های مالی و بانکی آمریکا ترامپ مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۱۶۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاور امنیت ملی آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم

به گزارش جماران؛ مشاور امنیت ملی آمریکا از تصمیم کشورش برای اعمال تحریم‌های جدید علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران خبر داد.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا از تصمیم کشورش برای اعمال تحریم‌های جدید علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران خبر داد. 

سالیوان افزود که در روزهای آینده، ایالات متحده تحریم‌های جدیدی را علیه ایران از جمله برنامه موشکی و پهپادی این کشور و همچنین سپاه پاسداران و وزارت دفاع ایران اعمال خواهد کرد.

وی افزود: «پیش‌بینی می‌کنیم که متحدان و شرکای ما نیز به زودی تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کنند». 

این مقام آمریکایی با تکرار برخی یاوه‌سرایی‌های ضدایرانی افزود: «این تحریم‌های جدید و سایر اقدام‌ها به طبل فشار مداوم برای مهار و تنزل ظرفیت و کارایی نظامی ایران و مقابله با طیف گسترده رفتارهای مشکل‌ساز آن ادامه خواهد داد».

 

منبع: ایلنا

دیگر خبرها

  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • مخالفت با تحریم‌های جدید علیه تهران  
  • مشاور امنیت ملی آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • بازی با گزینه «تحریم نفتی»/ آمریکا در تقابل با ایران روی چه گزینه‌هایی مانور می‌دهد؟
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • یورونیوز: آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های نفتی ایران را تشدید کند
  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است