Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دادستان شهرستان ماسال از تخریب ۳۷ مورد بنا و مستحدثات غیرمجاز اراضی ملی این شهرستان در مهر ماه سال جاری خبر داد.

علی شالیکار دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ماسال در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از رفع تصرف ۹ هزار متر مربع از اراضی ملی این شهرستان خبر داد.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارشات واصله، افرادی اقدام به ساخت و ساز در اراضی ملی کردند گفت: این اراضی جمعا به مساحت ۹۰۰۱ متر مربع با دستور قضایی رفع تصرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضایی در ادامه با اشاره به اینکه مامورین حفاظتی اداره منابع طبیعی شهرستان ماسال حسب دستور قضایی به مناطق جنگلی و ییلاقی شالما، سلیم آباد، اولسبلنگاه، رامینه، شرگاه، شنبه راه، آریدول، برنی بلنگاه اعزام شدند تصریح کرد: ۳۷ مورد تجاوز به منابع طبیعی در این مناطق قلع و قمع گردید.

شالیکار در پایان تاکید کرد: دادسرای شهرستان ماسال به طور جد و مستمر پیگیر حفظ و احیای حقوق عامه بوده و کلیه نهاد‌های مسئول ملزم به رعایت قانون و برخورد با متخلفین در این حوزه هستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رفع تصرف از اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۱۷۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی ملی در سیاهکل

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمدرضا رحمانی با اشاره به اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: مجموعه انتظامی در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی در ادامه از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط افرادی سودجو در روستاهای شهرستان سیاهکل و دیلمان و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه خبر داد و گفت: در خلال رسیدگی به این موضوع، مأموران انتظامی ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی به محل‌های اعلامی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل با بیان اینکه در بازدید از زمین‌های مورد نظر مشخص شد، این افراد ۲۰ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده افزود: در این خصوص متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

این مقام انتظامی با اعلام اینکه با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این زمین‌ها را ۴۵ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ رحمانی در پایان بیان داشت: حفظ و حراست از منابع طبیعی و ملی از اولویت‌های مجموعه انتظامی است و مبارزه با زمین‌خواران و سودجویان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

کد خبر 6078047

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی بابل
  • طبیعت زیبای ییلاقی ماسال در گیلان
  • تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام
  • آزادسازی اراضی ملی در سیاهکل
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی ملی در سیاهکل
  • آزادسازی ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی در سیاهکل
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • رفع تصرف از اراضی ملی در شهرستان سوادکوه