Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@19:13:43 GMT

سهام آسیایی رشد کردند

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۱۷۳۷۵

 روز چهارشنبه، با اعلام عزم چین برای حمایت از بازارهای داخلی، سهام آسیایی در پایان ماه، از پایین‌ترین مقادیر ۲۰ ماهه که قبلا ثبت کرده بود، بازگشت؛ اما پس از دست رفتن چند تریلیون دلار در ماه اکتبر تلخ، حال‌  و هوای بازارهای مالی شکننده باقی ماند.

با تلاقی عوامل گوناگونی از جنگ تجاری چین-آمریکا گرفته تا نگرانی‌ها در مورد اعلام درآمدهای ربع‌سالانه شرکت‌های آمریکایی و نیز پایان شرایط مالی ساده‌تر در اقتصادهای توسعه یافته (افزایش نرخ‌های بهره)، در چند هفته اخیر بازارهای مالی دچار نوسانات شدیدی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پایان معاملات آسیایی روز چهارشنبه، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، ۱ درصد جهش کرد. این شاخص روند صعودی خود را از رشد سهام وال‌استریت در معاملات دیشب به دست آورد؛ اما با این همه، ماه اکتبر خود را با سقوط ۱۱ درصدی به پایان رساند که این بدترین عملکرد ماهیانه این شاخص از سپتامبر ۲۰۱۱ تا کنون است.

این شاخص روز دوشنبه، پس از این که نگرانی‌ها در مورد درآمدهای شرکت‌ها فشار سنگینی به سهام آمریکا وارد کرد، به پایین‌ترین سطح خود از فوریه ۲۰۱۷ تا کنون سقوط کرد.

اما در معاملات شب گذشته، هر ۳ شاخص وال‌استریت در حالی بیش از ۱ درصد جهش کردند که سرمایه‌گذاران به دنبال افت شدید قیمت‌ها، موقعیت خوبی برای خرید سهام ارزان پیدا کرده بودند.

سهام هنگ‌کنگ ۰.۸۴ درصد و سهام کامپوزیت شانگهای ۱ درصد جهش کردند. این میزان جهش سهام نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران نسبت به عزم مقامات چین برای حمایت از بازارها خوشبین هستند؛ ضمن اینکه این روند بازار، علی‌رغم این بود که داده‌ها نشان می‌داد فعالیت شرکت‌های چینی در ماهی که گذشت، افت کرده است.

سهام استرالیا ۰.۴۳ درصد رشد کرد، در حالی‌ که سهام کره‌جنوبی ۰.۶۹ درصد بالا رفت.

نیکی ژاپن در حالی ۲ درصد جهش کرد که بانک مرکزی ژاپن تضمین داد، فعلا سیاست پولی بسیار تسهیل شده خود را برای مدتی حفظ خواهد کرد.

شاخص سهام جهان ام‌اس‌سی‌آی در ماه اکتبر ۸.۶ درصد سقوط کرد و به این ترتیب حدود ۴ تریلیون دلار از ارزش سهام تحت این شاخص در هوا دود شد.

اما در بازار ارز، دلار همچنان در حال رشد است؛ به نحوی که شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان به رقم ۹۷.۰۵۴ واحد رسید که نزدیک به بالاترین سطح ۱۶ ماهه آن است. در برابر ین هم دلار به بالاترین سطح ۳ هفته‌ای ۱۱۳.۲۸ ین رسید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: چین سهام دلار جنگ شاخص اقیانوسیه رشد ژاپن بانک مرکزی سیاست پولی جهان چین بازارهای جهانی سهام آسیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۱۷۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس گزارش دیوان محاسبات کشور سقف سهم سازمان تأمین اجتماعی در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد تعیین شده است در حالی که بیش از ۹۹ درصد سهام این بانک در اختیار سازمان تأمین اجتماعی است.

بر اساس این گزارش، سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران مکلف بوده اند که سهام مازاد بر ۳۳ درصد را واگذار نمایند اما تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

کد خبر 6098010 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص