Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشکلات بودجه‌ای گریبان‌گیر بسکتبالیست‌ها و هیئت بسکتبال خراسان رضوی شده و آن‌ها در انتظار حمایت‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان هستند. ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، ایران یکی از کشورهای مستعد بسکتبال بوده و استان‌هایی مانند خراسان رضوی و سایر استان‌های فعال به مرور توانستند رتبه کشور را در جهان تغییر دهند، استان‌ها فعالیت خود را به چند رده سنی تقسیم کرده و اغلب بر نوجوانان متمرکز شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورزشکاران خراسان رضوی تاکنون توانستند جایگاه مطلوبی را در کشور به دست آورند و مدال‌های متعددی در بخش‌های مختلف کسب کنند، البته آنها با کمبود منابع مالی روبه‌رو هستند و این مورد از پیشرفت آنها می‌کاهد اما آنها با وجود شرایط نامطلوب بودجه‌ای هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

اداره کل ورزش و جوانان توجهی به بسکتبالیست‌ها ندارد

نوید خواجه‌زاده؛ نایب قهرمان مسابقات جهانی در ارتباط با وضعیت خود در استان اظهار داشت: از چندین سال گذشته ورزش بسکتبال را انتخاب کرده و در این رشته ورزشی فعالیت داشتم، تاکنون توانستم مقام‌های متعددی کسب کنم که از آنها می‌توان به مدال نقره دانشجویان جهان اشاره کرد، همچنین مدال برنز را در مسابقات آسیایی کسب کردم.

وی تصریح کرد: رتبه‌های بسیاری را در دو بخش ملی و باشگاهی کسب کردم که رتبه‌های مذکور در بخش ملی بودند، با وجود تلاش بسیارم در مسابقات مختلف جهانی و آسیایی و کسب نتایج مطلوب مورد حمایت هیئت بسکتبال خراسان رضوی و اداره کل ورزش و جوانان استان قرار نگرفته‌ام.

باشگاه اختصاصی در اختیار بسکتبالیست‌های استان وجود ندارد

خواجه‌زاده ادامه داد: به عنوان مثال پیش از اعزام ورزشکاران به مسابقات آسیایی از آنها تجلیل به عمل آمد اما به دلیل حضور ورزشکاران خراسانی جوایزی به آنها اهدا نشد، همچنین تاکنون باشگاهی به طور اختصاصی در اختیار ورزشکاران حتی مدال‌آوران جهانی، کشوری و آسیایی قرار نگرفته است.

نایب قهرمان مسابقات جهانی بیان کرد: در حال حاضر ورزشکاران زیر نظر هیئت دقیقاً در محل ورزشی سایر ورزشکاران با پرداخت مبلغی با عنوان ورودی تمرینات خود را اجرا می‌کنند، البته برای تمرینات پیش از مسابقات سالن ورزشی بدون ورودی در اختیار ورزشکاران قرار می‌گیرد اما در سایر زمان‌ها این ورزشکاران با دیگر بسکتبالیست‌ها هیچ مغایرتی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات سالن ورزشی بسکتبالیست‌ها کافی و استاندارد است، سالن‌های ورزشی مختلفی در استان اعم از سالن وزنه، سالن تمرین و نظایر آنها وجود دارد اما بزرگترین مشکل ورزشکاران، عدم دسترسی به سالن ورزشی اختصاصی است.

هیئت بودجه‌ای برای حمایت بیشتر از ورزشکاران ندارد

سیدمهدی میرشفیعی؛ دبیر هیئت بسکتبال خراسان رضوی در این باره اظهار داشت: ورزشکاران بسکتبال در مبحث مالی از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده و باید از آنها حمایت کنند اما هیئت نیز مانند ورزشکاران مورد حمایت مالی قرار نگرفته‌اند، در صورت کمک و همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان، این هیئت نیز تمامی آن را به ورزشکاران اختصاص می‌دهد.

وی تصریح کرد: ورزشکاران اعزامی به مسابقات آسیایی از بدرقه برخوردار بوده و جلساتی نیز در استانداری برگزار شده اما در زمینه استقبال آنها به دلیل تعویض مدیر‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، امور آنها به تعویق افتاده است، مدیرکل ورزش و جوانان جدید امور مثبتی در استان انجام می‌دهند، البته مدیر‌کل سابق این ارگان نیز امور را به نحو خوبی انجام می‌داد اما به دلیل جابجایی مذکور انجام این امر محقق نشد.

هیئت بسکتبال استان به زودی صاحب خانه بسکتبال می‌شود

دبیر هیئت بسکتبال خراسان رضوی ادامه داد: مکان ورزشی اختصاصی در اختیار ورزشکاران قرار نداشته و به تازگی تدابیری در این زمینه صورت پذیرفته است، خانه بسکتبال از سال گذشته در اختیار بخش خصوصی بوده که از ماه گذشته این سالن ورزشی به صورت آزمایشی به هیئت بسکتبال خراسان رضوی واگذار شده است.

میرشفیعی گفت: قرار بر تحویل این سالن ورزشی به هیئت بسکتبال خراسان رضوی شده اما هنوز قطعی نیست و باید هیئت در انتظار نهایی شدن پاسخ آن باشد، در حال حاضر این مکان ورزشی از پیمانکار اخذ شده و به صورت موقت در اختیار هیئت است، هیئت بر اخذ آن برای استفاده مداوم امید دارد.

وی تصریح کرد: یکی از امور هیئت بسکتبال خراسان رضوی، دعوت و تجلیل از 73 نفر از ورزشکاران دختر و پسر با اهدای لوح و جوایز نقدی به اتفاق کادر فنی با حضور مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی و معاونان آن، معاونت اداره کل آموزش و پرورش، معاون تربیت بدنی آستان قدس و حامیان بسکتبال در ساعت 21 امشب شده است.

گزارش از ثمره نمازی

انتهای پیام/ ز

R41347/P41362/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۱۷۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، باشگاه فیلم رویش حوزه هنری خراسان رضوی با همکاری مرکز فیلم جوان سازمان سینمایی سوره و معاونت امور استان‌های حوزه هنری، آمادگی خود را برای حمایت از تولید طرح و فیلمنامه‌های تولیدی هنرمندان استان خراسان رضوی اعلام کرد.    روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گزارش داد: در متن فراخوان حمایت از تولید فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای آمده است، با توجه به اهمیت پرداخت به نهاد خانواده و مغفول ماندن آن در آثار سینمایی، هر یک از ایده‌های ارسالی که در این محور محتوایی شکل گرفته است، امتیاز ویژه‌ای را در مرحله انتخاب دارا خواهد بود.    همچنین در صورت انتخاب موضوعی خارج از محور‌ها و موضوع‌های مطرح شده در فراخوان، محوریت بازنمایی خانواده ایرانی متناسب با زیست بوم استان خراسان رضوی از امتیاز خاص تری برخوردار خواهد بود.   هنرمندان و جوانان علاقه‌مند به هنر سینما و فیلمسازی در خراسان رضوی، می‌توانند طرح یا فیلمنامه خود را از طریق پیام رسان‌ها در فضای مجازی به شماره ۰۹۰۰۱۰۸۳۸۶۸ ارسال کنند.   مهلت ارسال آثار از ۸ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد تعیین شده است و اعلام نتایج بررسی و انتخاب آثار در بازه زمانی یک ماه بعد از پایان مهلت فراخوان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • برخورد با اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • یک فوتی دیگر در پی حادثه تصادف نوجوانان بسکتبالیست قزوینی
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است