Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، روایت سید یحیی صفوی «از سنندج تا خرمشهر» کتابی است به قلم حسین اردستانی که مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، این اثر که همزمان با چهل سالگی انقلاب اسلامی روانه بازار کتاب شده در بردارنده بیست و هشت فصل است که با دوران دانشجویی، سربازی و مبارزه آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جلد اول کتاب «تاریخ شفاهی دکتر صفوی» در ۶۳۲ صفحه، متن گفت‌وگوهای ۲۸ جلسه است که در آن به موضوعاتی همچون زندگی شخصی، فعالیت‌های انقلابی در دانشگاه تبریز، چگونگی آزادسازی سنندج، تشکیل ستاد عملیات جنوب و عملیات‌های موفقیت‌آمیز تا سال ۶۱ از جمله آزادسازی خرمشهر پرداخته شده است.

در بخشی از کتاب با این تیتر «خاطره شیرین؛ خشنودی امام از خبر آزادی خرمشهر» می‌خوانیم:

سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی؛ بسم‌الله الرحمن الرحیم. با عنایت خداوند متعال امیدوارم تاریخ شفاهی اینجانب برای نسل آینده کشور عزیزمان ایران و حتی برای نسل‌های ملت‌های اسلامی که می‌خواهند به استقلال و آزادی برسند، چراغ راه باشد. در عملیات بیت‌المقدس من بعد از آقای محسن رضایی نفر دوم بودم. هم در طرح ریزی‌ها و فرماندهی عملیات و هم در حضور در خطوط قدم و تصمیم‌گیری‌ها و ارتباط با فرماندهان و هم در مراحل چهارگانه. به طور کلی در تمام مراحل و موضوعات بنده نفر دوم بودم. اما خاطرات.

بهترین خاطره من از عملیات پرافتخار آزادسازی خرمشهر این است که  قبل از ظهر سوم خرداد، یگان‌های ما وارد خرمشهر شدند و ما به صورت تلفنی این خبر را به دفتر حضرت امام و مرحوم حاج سیداحمدآقا دادیم.

ایشان هم خبر را به امام دادند و آمدند به ما جواب دادند که لبخند بر لب‌های امام نقش بست. همین لبخند امام و رضایت قلب امام به عنوان نائب حضرت امام زمان(عج) تمام خستگی چندین روزه را نه تنها از تن فرماندهان سپاه بلکه از تن بسیجی‌ها و عزیزان ارتش و عزیزان جهاد سازندگی بیرون برد.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۱۸۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار مهر، سه کتاب نمایشنامه با عنوان «رازی بین من و تو»، «در تنم زمستان شد» و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است.

«رازی بین من و تو» نوشته محمدرضا امیرخانی تصویری از زندگی علی، جانباز اعصاب و روان است. علی هنرمند پتینه‌کاریست که در جبهه‌های جنگ دچار موج انفجار شدیدی شده و همچنان با این توهم که هم‌رزمش را کشته است، دچار عذاب وجدان است. در ادامه دکتر بخشی برای رهایی او از این توهم دست به کار می‌شود.

«در تنم زمستان شد» اثری از مصطفی سیفی برشی از زندگی رونیا یک دختر کرد ایزدی است که چند سال اسیر داعش بوده و اکنون پس از فرار از دست داعش به آلمان گریخته، اما یک روز مرد داعشی که سال‌ها رونیا را اسیر کرده، وارد خانه او می‌شود.

«روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» نمایشنامه دیگری است که به قلم محمدرضا آریان‌فر به چاپ رسیده است. آریان‌فر در این کتاب، چهار نمایشنامه شامل «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر»، «آن‌گاه که خدا از دهان سنگ ترانه می‌خواند»، «کسی در خواب‌هایم قدم می‌زند» و «سراغ خواب‌هایم را از باد بگیر» را به نگارش درآورده است.

«رازی بین من و تو» با شمارگان ۳۰۰ نسخه، «در تنم زمستان شد» با شمارگان ۵۰۰ نسخه و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» با شمارگان ۵۰۰ نسخه در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شوند.

کد خبر 6089724 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۳ نمایشنامه جدید در نمایشگاه کتاب
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • عرضه سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب
  • روایتگری پیشمرگان مسلمان، اسناد ناطق روایت آزادسازی سنندج است
  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • همایش روز «آزادسازی سنندج» برگزار می‌شود
  • رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی