Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@00:56:36 GMT

گزارشی از دو بازیکن ایرانی در لیگ هلند

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۱۸۴۴۰

بعد از درخشش علیرضا جهانبخش و رضا قوچان نژاد در لیگ هلند ، حالا دو بازیکن جوان ایرانی نیز با آرزوهای بزرگ در لیگ جوانان این کشور بازی می کنند.

به گزارش"ورزش سه" باشگاه ان ئی سی نایمخن ، حالا دیگر برای ایرانی ها یک نام شناخته شده است. علیرضا جهانبخش در بیست سالگی به این تیم پیوست و بعد از دوسال درخشان در ان ئی سی نایمخن به آلکمار رفت و از آنجا به لیگ برتر انگلستان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا دو بازیکن ایرانی دیگر هم در این تیم بازی می کنند و البته اکنون عضو تیم زیر 19 سال نایمخن هستند. کیان گیلانی و آروین جواد دو بازیکن جوان نایمخن با اصالت ایرانی هستند و اینروزها در این تیم نمایش خوبی دارند.


یکی از آن ها نامش کیان گیلانی است ، هجده ساله و از پدری ایرانی و مادری مراکشی-آلمانی است و در پست هافبک تهاجمی بازی می کند و دیگری آروین جواد، مهاجم شانزده ساله و 192 سانتمیتری که امسال از تیم ووزیک به ان ئی سی نایمخن پیوسته است. این دو حالا در رقابت های لیگ زیر 19 ساله های هلند در ترکیب ان ئی سی بازی می کنند و امیدوارند به آرزوهای بزرگشان برسند.


هافبک تهاجمی گلزن


کیان گیلانی در پست هافبک تهاجمی بازی می کند. او در این فصل و در هفت بازی برای تیمش در لیگ برتر جوانان زیر19 سال هلند سه گل زده و یک پاس گل داده است و همانطور که گفته شد او در پست هافبک تهاجمی و پشت مهاجمان بازی می کند. خودش در این باره گفت:« من پشت مهاجم بازی می کنم اما گاهی مربی من را در نوک حمله هم بازی می دهد مثل بازی سه هفته قبل برابر فاینور که توانستیم دو بر یک برنده شویم. اما پست اصلی ام هافبک هجومی است.» او اهل کشور آلمان است و برای ادامه فوتبال به هلند آمده است:« در باشگاه های وی اف ال بوخوم  و واتنشید 09 بازی کرده ام و حالا هم در ان ئی سی هستم.» نایمخن  هفته آینده به مصاف تیم آژاکس می رود که یکی از سرشناس ترین باشگاه های دنیا در رده های پایه است هرچند پیش از این گیلانی تجربه بازی مقابل تیم هایی چون فاینورد، آیندهوون و حتی رئال مادرید را داشته است:« تا الان در 7 بازی این فصل تیم بازیکن ثابت بوده ام و 3 گل هم زده ام. دوست دارم مقابل آژاکس هم گل بزنم و پاس گل بدهم.» او مثل بسیاری دیگر از ایرانی های دورگه دوست دارم در تیم ملی ایران بازی کند:« من خون ایرانی در رگم هست. وقتی شش سالم بود به همراه پدرم برای بازی تیم ملی ایران و مکزیک در جام جهانی 2006 به ورزشگاه نورنبرگ رفتم دیگر همه بازی های تیم ملی ایران را می بینم و آرزو دارم یک روز بتوانم به تیم ملی ایران بیایم.»

 

 

 


مهاجم هدف 192 سانتیمتری


آروین جواد با وجود شانزده سال سن 192 سانتیمتر قد دارد و در پست مهاجم هدف بازی می کند. او در تیم ووزیک گل های زیادی در فصل قبل به ثمر رساند.  او به زیر 19 ساله های نایمخن پیوست و به خاطر اینکه تازه وارد هفده سال شده در تیم دوم زیر19 ساله های نایمخن عضویت دارد. تیم اول در سوپر لیگ و تیم دوم که از بچه های با فاصله سنی زیادتری کوچکتر هستند در لیگ برتر زیر 19 ساله ها بازی می کنند  و آروین فعلا در این گروه دوم است. او در هفت بازی 9 گل برای ان ئی سی نایمخن به ثمر رسانده است:«تیم خیلی خوبی داریم و همه می گویند بازیکنان بااستعدادی در این تیم بازی می کنند.» او از پدر و مادری ایرانی است اما در کشور هلند به دنیا آمده است و البته شیفته فوتبال ایران است:« بله لیگ ایران را دنبال می کنم و آرزو دارم روزی به تیم ملی برسم. الگوی من علیرضا جهانبخش است که مثل برادرم می ماند و همیشه به من چه از نظر فوتبالی و چه فکری کمک زیادی می کند. آرزو دارم در جام جهانی 2022 بتوانم کنار علیرضا جهانبخش با تیم ملی ایران بازی کنم.»


او طرفدار رئال مادرید است و دوست دارم به تیم های بزرگ اروپا برسد:« اما مدتی است که طرفدار تیم برایتون شده ام. بازیکن محبوب و الگویم از نظر اخلاقی و فنی علیرضا جهانبخش است اما مائورو ایکاردی را هم خیلی دوست دارم.»

 

 

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۱۸۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوان‌ترین بازیکن تیم ملی: قرقیزستان با برزیل فرقی ندارد

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتسال ایران با سه پیروزی مقابل افغانستان، بحرین و کویت در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا راهی مرحله حذفی جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا شد تا حالا خود را برای دیدار امروز، چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، آماده کند.

بهروز عظیمی جوان‌ترین بازیکن حاضر در جمع ملی‌پوشان فوتسال ایران که در دیدار با بحرین هم توانست گل زیبایی را به ثمر برساند، در خصوص آخرین وضعیت خود و هم‌تیمی‌هایش با رسانه فدراسیون فوتبال صحبت‌هایی کرد که در ادامه می‌خوانید:

* وضعیت حال و هوای تیم پس از صعود قاطع به دور حذفی جام ملت‌های آسیا چطور است؟ باید تجربه جذابی برایت باشد...

خدا را شکر آخرین بازی گروهی را مقابل کویت با پیروزی پرگل و بدون گل خورده پشت سر بگذاریم. جو تیم خیلی خوب است. خدا را شکر جو تیم روز به روز بهتر می‌شود و تمرکز بالاتر می‌رود. همدل‌تر از همیشه شده‌ایم تا هر آنچه کادر فنی برای ما منظور کرده‌ است را در مسابقه اجرا کنیم و بتوانیم نتیجه خوبی برای ملت ایران بگیریم. بازی مقابل قرقیزستان می‌تواند سخت باشد. چند ماه پیش با آنها بازی کردیم. قرقیزستان در همان بازی توانست در چند دقیقه ابتدایی فشار بیاورد، اما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا پیروز شویم و جشن صعود به مرحله بعدی را بار دیگر بگیریم.

* فکر می‌کردی در اولین تجربه جام ملت‌ها بتوانی گلزنی کنی؟

سطح مسابقات فوق‌العاده بالاست. همه تیم‌ها خیلی پیشرفت کرده‌اند و دیگر هیچ دیداری ساده نیست. من در دوره‌های قبلی نبودم اما از باتجربه‌ها می‌شنوم که چقدر همه تیم‌ها عوض شده‌اند. تمام تیم‌ها پیشرفت داشته‌اند. وقتی ژاپن قهرمان دوره قبل در مرحله گروهی حذف شد، معنی‌اش جام شگفتی‌ها در این دوره است. از کادر فنی بابت اعتمادی که داشتند خیلی تشکر می‌کنم. احساس خوبی دارم در جمع فعلی هستم و برای موفقیت کشورم تلاش می‌کنم.

* پیش‌بینی تو از نتیجه این دوره از رقابت‌ها چیست؟

وقتی به قهرمانی فکر می‌کنید هیچ چیز دیگری مهم نیست. واقعا قرقیزستان با برزیل در مسیر قهرمانی فرق نمی‌کند. باید با تمام توان بازی کرد و به پیروزی در هر دیدار رسید. تیم ملی ایران به هیچ چیزی جز قهرمانی فکر نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • جهانبخش وارد لیگ قهرمانان اروپا شد
  • کسب جام در اولین سال حضور بازیکن ایرانی در قطر
  • حسن زاده: هدف‌ بزرگ‌تری از صعود به جام جهانی داریم
  • طارمی خوش به حالش شد! | ستاره ایرانی زیر نظر استاد احیا
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • خاطره جالب خسرو حیدری از دی‌ماریا
  • خشم عربستانی ها از اقدام بازیکن ایرانی + عکس | واکنش تند بعد از شکست تیم محبوب
  • جوان‌ترین بازیکن تیم ملی: قرقیزستان با برزیل فرقی ندارد
  • انتقاد فان باستن از رشفورد؛ مگه داری با رفیقات فوتبال بازی می‌کنی؟
  • گزارشی از تولد رادیو در ایران؛ از هیاهوی مردم در میدان توپخانه تا نخستین آوازخوانان