Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@17:32:56 GMT

اقتصاد مقاومتی با شعار محقق نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۱۸۷۹۶

اقتصاد مقاومتی با شعار محقق نمی‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه اگر قرار باشد ما طبقات اجتماعی مختلفی را تشکیل و شعار استفاده از کالای داخلی دهیم ولی تمام وسایل زندگی با کالای خارجی تأمین شود به نوعی پارادوکس می‌رسیم که نتیجهٔ آن شرایط فعلی است، گفت: بنابراین اقتصاد مقاومتی با شعار محقق نمی‌شود.

محمدعلی حضرتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی در حقیقت تمهید اجتماعی است که می‌تواند با استفاده از همهٔ ظرفیت‌های موجود در کشور منجر به شکوفایی اقتصاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این تمهید همان‌طور که توسط مقام معظم رهبری تبیین شده دارای پنج رکن دانش‌بنیان، عدالت محور، مردم‌گرا، برون‌نگر و درون‌جوش است که اگر این ویژگی‌ها محقق شود شاکلهٔ اقتصاد مقاومتی هویدا خواهد شد.

حضرتی خاطرنشان کرد: اینکه بسیاری از مدیران حوزه‌های کارکرد خود را با اقتصاد مقاومتی مرتبط می‌کنند خیلی بی‌راه نیست به دلیل اینکه در حال حاضر کار کردن در همین بستر اتفاق می‌افتد.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری استان ادامه داد: اگر ما شرایط عادی اقتصادی داشتیم تفکیک‌ها به‌جا بود اما در شرایط فعلی کار یک مدیر جهادی و با مقاومت همراه است تا بتواند دستگاهش را از تنگناها عبور دهد و درعین‌حال به کارآمدی هم برسد.

حضرتی با اشاره به اینکه من به‌عنوان یک مصرف‌کننده ترجیحم استفاده از کالای داخلی است، گفت: استفاده از کالای داخلی مشروط بر این است که کیفیت لازم را داشته باشد.

وی اضافه کرد: اقتصاد یک مقولهٔ فرامرزی است و ما باید محصولات باکیفیتی را عرضه کنیم که توانایی برابری با کالاهای مشابه خارجی را داشته باشد چراکه در غیر این صورت کسی به استفاده از کالای داخل رضایت نخواهد داد.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری استان در پایان گفت: باید ساده زیستی را همه بپذیرند و بتوانند با کالاهای موجود امرار معاش کنند تا راهی برای ورود کالاهای خارجی نباشد که اگر این امر محقق شود و همه در وضعیت یکسان قرار گیرند کالای داخلی موردحمایت قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی منطقه قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۱۸۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید دارو از بره موم زنبور عسل توسط محقق همدانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان ، بابک عزتی ، توانسته با بومی سازی این دارو به صنعت داروسازی کشور کمک کند.

قطره خوراکی برای درمان عفونت و زخم معده ، اسپری مخصوص درمان بیماری های دهان و کرم مخصوص درمان بیماری های پوستی از جمله تولیدات این محقق همدانی است .

زنبور عسل از شیره درختان برگ سوزنی و گیاهان همیشه سبز مثل صنوبر ترکیبی بسیار مقوی به نام بره موم تولید می‌کند که به آن چسب زنبور یا propolis  نیز گفته می‌شود.

این ماده چسبناک به ویژه در سال‌های اخیر در علم پزشکی بسیار مورد توجه قرار گرفته و خواص درمانی فوق ‌العاده‌ای دارد.

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی در کشور محقق شد
  • اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است
  • تولید دارو از بره موم زنبور عسل توسط محقق همدانی
  • دولت با تسهیل و تقویت تولید در عرصه تحقق شعار سال گام بردارد
  • لزوم ارایه برنامه جامع در حوزه فرهنگ و اقتصاد برای تحقق شعار سال
  • امیدآفرینی در تحقق شعار سال مورد توجه باشد
  • بررسی موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان
  • فراهم آوردن زیرساخت های لازم به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • توجه به تعاونی‌ها و مبارزه با انحصارگرایی در مازندران؛ راهکار اجرایی شدن شعار سال
  • توجه به تعاونی ها و تولید آزاد راهکار تحقق شعار سال است