Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@17:43:24 GMT

چه کسی جایگزین آنگلا مرکل می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۱۹۸۹۳

چه کسی جایگزین آنگلا مرکل می‌شود؟


فرارو- آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، روز دوشنبه گذشته اعلام کرد که از رهبری حزب محافظه‌کارش کناره گیری خواهد کرد و برای هیچ پست سیاسی نامزد نخواهد شد. با مطرح شدن خروج مرکل از قدرت، این پرسش مطرح شده است که چه کسی جایگزین او خواهد شد. تاکنون نام چهار تن به عنوان جانشین احتمالی مرکل مطرح شده است.
به گزارش فرارو، مرکل به مدت ۱۳ سال به عنوان قدرت سیاسی برجسته آلمان و اروپا حکومت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما چند ساعت پس از اعلامیه‌اش مبنی بر اینکه او از ریاست حزب محافظه‌کارش کناره‌گیری خواهد کرد، توجه‌ها به سمت جایگزین احتمالی مرکل معطوف شد.
مرکل گفته او برای انتخابات تعیین رئیس اتحادیه دمکرات مسیحی در دسامبر آینده کاندیدا نخواهد شد. او با این اعلامیه، عملا سمتی را که از سال ۲۰۰۰ در آن خدمت کرد رها می‌کند. او گفته که برای اتمام کردن چهارمین دوره صدارتش تا سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی کرده است، اما با توجه به کشمکش درون حزبش و شرکای ائتلافی آن، حتی بسیاری از هم‌حزبی‌های مرکل هم معتقدند که او بعید است تا سال ۲۰۲۱ در قدرت باقی بماند.
کسی که پس از مرکل به عنوان رئیس حزب دمکرات مسیحی انتخاب شود، سرانجام به عنوان رهبر آلمان، جانشین او خواهد شد. این امر حساسیت انتخابات اتحادیه دمکرات مسیحی در دسامبر را بیشتر می‌کند. همزمان با نزدیک شدن انتخابات دسامبر، روزنامه نیویورک‌تایمز، چهار نفر را به عنوان جانشین احتمالی مرکل معرفی کرد.
آنگریت کرامپ-کارنباوئر؛ "مرکل صغیر"
از میان همه جانشنیان محتمل مرکل، آنگریت کرامپ-کارنباوئر، ۵۶ ساله، کاندیدائی هست که در سبک حکمرانی خویشتندارانه و عملگرانه‌اش، شبیه‌ترین فرد به آنگلا مرکل به شمار می‌رود و حتی لقب "مرکل صغیر" را بدست آورده است.
در اوایل سال جاری میلادی، اتحادیه دمکرات مسیحی، خانم کرامپ-کارنباوئر را به عنوان دبیر کل حزب انتخاب کرد و به او اختیار اصلاح حزب را داد. مرکل هم از این سمت به عنوان نردبانی برای رسیدن به صدارت استفاده کرد. پیش‌بینی می‌شود که کرامپ کارنباوئر در دسامبر برای رهبری حزب نامزد شود.   آنگریت کرامپ-کارنباوئر
کرامپ کارنباوئر، فرماندار سابق ایالت کوچک سارلند، به عنوان کسی دیده می‌شود که صدراعظم کنونی بیش از همه مایل است او را جانشین خود ببیند. این دو، در عین خدمت در سمت‌های سیاسی مجزا، نشان داده‌اند که می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند. خانم کرامپ کارنباوئر که نام خانوادگی دشوارش با حروف اختصاری A.K.K شناخته می‌شود، از حمایت اعضای حزب محافظه‌کار برخوردار است. در این حزب، از او به خاطر ارزش‌های کاتولیک رومانی خانواده و نیز اعتدالش تمجید می‌شود.
ینس اسپان؛ ضد مرکل
ینس اسپان، وزیر بهداشت مرکل، صریح‌ترین منتقد سیاست مهاجرتی سال ۲۰۱۵ مرکل و محبوب اعضای حزب محافظه‌کار به شمار می‌رود. اسپان ۳۸ ساله، مطالبه بسیاری از اعضا برای روی کار آمدن یک رهبر جوان در حزب دمکرات مسیحی را برآورده خواهد کرد و چیزی شبیه سباستیان کورتز، صدر اعظم ۳۲ ساله اتریش، خواهد بود.   ینس اسپان
در سال ۲۰۰۲، اسپان وارد پارلمان شد و جوان‌ترین عضو آن بود. سپس او عضو هیئت مدیره حزب حاکم شد. او به دلیل حملاتش علیه مرکل در مخالفت با تصویب قوانین دو تابعیتی و نیز اجازه کار دادن به کارمندان انگلیسی‌زبان در کافه‌های پایتخت آلمان معروف شده است.
در سال گذشته، اسپان با ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان، دوست شد. گرنل در اوایل ماه جاری میلادی به اسپان کمک کرد تا در کاخ سفید با جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، دیدار کند.
آرمین لاشت؛ صدای عقلانیت لاشت، متحد نزدیک صدراعظم، درباره چرخش بیش از حد حزب به سمت راست هشدار داد و در بحبوحه جدال‌های درونی ائتلاف متفرق مرکل با سوسیال دمکرات‌های چپ میانه و محافظه‌کاران باواریایی خود را به عنوان صدای عقلانیت مطرح کرد.   آرمین لاشت
لاشت، ۵۷ ساله، از قبل معاون رئیس حزب است و سال گذشته به رهبری پرجمعیت‌ترین ایالت آلمان، یعنی وستفالی شمال راین، انتخاب شد و زمام امور را از دست سوسیال دمکرات‌ها خارج کرد.
فردریک مرتز؛ رقیب سابق مطرود
هنگامی که گروهی از رهبران بزرگتر در پی یک رسوایی مالی انتخاباتی سرنگون شدند، مرتز، که زمانی رقیب مرکل بود، در کنار مرکل در حزب برجسته شد.
اما زمانی که مرکل او را از ریاست گروه محافظه‌کار در پارلمان در سال ۲۰۰۲ کنار زد، او از سیاست کناره‌گیری کرد. مرتز، ۶۲ ساله، بعد‌ها رئیس شرکت بلک راک آلمان شد که عموما بزرگترین شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.   فردریک مرتز
در سال ۲۰۱۴، محافظه‌کاران دوباره او را به سیاست فراخواندند تا در یک کمیسیون داخلی در زمینه تقویت جامعه خدمت کند. سال گذشته، لاشت او را در یک منصب بدون حقوق به عنوان مامور برگزیت وستفالی شمال راین منصوب کرد. این ایالت به دنبال آن است که شرکت‌هایی که بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا از آن خارج می‌شوند را جذب کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۱۹۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم

مدیرکل محیط زیست شهرستان ری گفت: از زمستان گذشته تاکنون ۲۴ مورد احکام سبز در شهرستان ری داشته‌ایم و ۴۸ روز در زمینه پاکسازی طبیعت فعالیت کرده‌اند.

محمد رستگاری، مدیرکل محیط زیست شهرستان ری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو در رابطه با معضلات تولید و مصرف پلاستیک اظهار داشت:متاسفانه معضل پلاستیک در سطح کشور همه گیر شده است و در سطح ملی باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

وی افزود: خوشبختانه مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست‌محیطی دارند و در راستای استفاده از احکام جایگزین برای متخلفانی که جرایم زیست‌محیطی مرتکب شده‌اند یا موارد دیگری که قاضی صلاح می‌داند پاکسازی طبیعت را به عنوان جایگزین در نظر می‌گیرند و برخی محکومان  را برای انجام این کار  اداره کل محیط زیست معرفی می‌کنند. امروز هم برخی محکومان با جمع‌آوری کیسه‌های پلاستیکی در حال گذراندن مجازات جایگزین حبس هستند.

وی بیان داشت: از زمستان گذشته تاکنون ۲۴ مورد احکام سبز در شهرستان ری داشته‌ایم و ۴۸ روز در زمینه پاکسازی طبیعت فعالیت کرده‌اند.

رستگاری تاکید کرد: این کار شاید در پاکسازی شهرستان تاثیر چشمگیری نداشته باشد، ولی کار فرهنگی است و محکومان به تبعات ریختن زباله آگاه می‌شوند و گامی به جلو در فرهنگسازی و جلب مشارکت همگانی برای حفاظت محیط زیست محسوب می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • آحارونوت: زمان آن رسیده کابینه نتانیاهو کنار برود
  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • جانشین طارمی در پورتو مشخص شد/ مهاجم بازل جایگزین بازیکن ایرانی
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • حج را نمی‌توان با اعمال دیگر جایگزین کرد
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم