Web Analytics Made Easy - Statcounter

متهم ردیف دوم پرونده گفت: عده‌ای از شهرستان‌ها با اتوبوس برای خرید ارز به تهران می‌آمدند. همه در جریان این مورد هستند که پشت درب صرافی‌ها چه تجمعی می‌شد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در ادامه جلسه رسیدگی به اتهامات اخلالگران ارزی متهم ردیف دوم پرونده ادامه داد: متاسفانه با سیستمی که در آن شیوه‌نامه‌ای ارائه نشده بود بنده مجرم شناخته شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر به ما می‌گفتند تنها یک بار باید ارز را به هر فردی ارائه دهی ما نیز این کار را انجام می‌دادیم. بازرسان به سیستم سنا دسترسی داشتند و با داشتن رمز عبور سامانه سنا پس از گذشت یک ماه خودشان می‌گفتند ارائه ارز بلامانع است.

وی افزود: می‌توان گفت: بازرسان بانک مرکزی دخالت در کار ما داشتند. ما برای ارائه ارز فاصله یک هفته تا ۱۰ روز را رعایت کردیم، ولی عده‌ای از شهرستان‌ها با اتوبوس برای خرید ارز به تهران می‌آمدند. همه در جریان این مورد هستند که پشت درب صرافی‌ها چه تجمعی می‌شد. من حسابم تضامنی و مشخص است و چک شدن آن و بررسی کار سختی نیست که مشخص شود از چه حساب‌هایی پول‌ها منتقل شدند.

در ادامه جلسه وکیل متهم افزود: در طول ۴۰ سال گذشته من از برخورد با اصناف خبر ندارم و بهتر است این امر آسیب‌شناسی شود. خوشبختانه نظام قضایی متوجه این امر هستند و در مورد تلفن همراه گفته شده که هر ایرانی می‌تواند یک موبایل دریافت کند. همچنین اعلام شده به هر فرد میزانی خاص از ارز ارائه شود که اقدامی خوب است و در پیشگیری از اخلال در نظام ارز بسیار مناسب است.

وی افزود: باید دید افرادی که در شرکت‌های تضامنی و همچنین واردات موبایل بودند قسم خوردند که دیگر هیچ گاه به این کار روی نخواهند آورد.

وی افزود: من فکر می‌کنم اگر ریاست قوه قضائیه با حقوقدانان بیطرف کشور جلساتی برگزار کنند و ببینند آیا ادامه چنین برخورد‌هایی به نفع کشور است یا خیر.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خرید ارز اتوبوس تهران صرافی غیرمجاز بازرسان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۱۹۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حسین رحیمی اظهار کرد: در فروردین سال جاری، ۸۵۰۵ پرونده در حوزه‌های مختلف تشکیل شد که نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش داشتیم.

وی افزود: سال جاری شاهد رشد ۷۷ درصدی برخورد و مقابله با پرونده‌های کلان و سازمان یافته اقتصادی هستیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا ادامه داد: در فروردین امسال، پلیس امنیت اقتصادی توانست ۵۲ مرحله عملیات در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز و جرایم اقتصادی سازمان یافته در کشور به انجام برساند.

سردار رحیمی با اشاره به تشکیل ۹۲۵ فقره پرونده برای مجرمان و مفسدان اقتصادی گفت: در مجموع از این تعداد پرونده، ۹۴۵ متهم اقتصادی دستگیر شدند، همچنین ۶۳۲ خودرو حامل کالای قاچاق توقیف شد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع این عملیات‌ها، ۲۰ همت کالای قاچاق کشف و ضبط شد که بر اساس اعلام کارشناسان، نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۵۲۳ درصدی هستیم.

کد خبر 751155

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • ربودن دختر نوجوان؛ درخواست میلیاردی برای آزادی / جزئیات
  • شناسایی و دستگیری رباینده دختر ۱۶ ساله/ عاملان درگیری محله فلاح در چنگال پلیس
  • ربودن دختر نوجوان در این شهر؛ درخواست میلیاردی برای آزادی / جزئیات
  • ربایش دختر نوجوان و درخواست ۱۰۰ میلیارد ریال در جنوب تهران
  • دفاع تمام قد چمران از شهرداری؛ درختی در پارک لاله قطع نخواهد شد/ قرارداد خرید اتوبوس برقی هیچ مشکلی ندارد
  • قرارداد خرید اتوبوس برقی از چین منع انتشار داشته است
  • جریمه 23 میلیون تومانی قاچاق البسه در نهبندان