Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

 درمیان فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار صفوی باتوجه به تجربه‌های نظامی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و حضور در پایگاه‌های نظامی رزمندگان فلسطینی در جنوب لبنان و تجربه جنگ با ضدانقلاب در کردستان، از آغاز تا پایان جنگ در شکل‌دهی سازمان نظامی سپاه و طراحی عملیات‌ها نقش تاثیرگذاری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلد اول کتاب «تاریخ شفاهی دکتر صفوی» در ۶۳۲ صفحه، متن گفت‌وگوهای ۲۸ جلسه است که در آن به موضوعاتی همچون زندگی شخصی، فعالیت‌های انقلابی در دانشگاه تبریز، چگونگی آزادسازی سنندج، تشکیل ستاد عملیات جنوب و عملیات‌های موفقیت‌آمیز تا سال ۶۱ از جمله آزادسازی خرمشهر پرداخته شده است.

همچنین کتاب دیگیری که حاصل ۲۷ جلسه گفت و گوی یحیی نیازی با مهدی شیرانی نژاد جانشین واحد مخابرات در دوران هشت ساله جنگ ایران و عراق است. هم از سوی این مرکز منتشر شده است. شیرانی نژاد که در شکل گیری، توسعه، تجهیز و ماموریت‌های این واحد حضور پیوسته‌ای داشته، دانسته‌ها و مشاهدات خود را از این دوران پرماجرا در این جلسات روایت کرده است. ماجرای زندگی شخصی، تجارب دو سال اول پس از انقلاب، ورود به جنگ، حضور در مخابرات تیپ امام حسین(ع)، شکل گیری مخابرات قرارگاه خاتم(ص) و قابلیت ها و نقش مخابرات در عملیات های دوران دفاع مقدس، محوری ترین موضوعات در ۴۹۴ صفحه از روایت شیرانی نژاد است.

سومین اثر چاپ شده مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در ۵۸۴ صفحه به جرقه شکل گیری واحد شنود اختصاص دارد. این واحد وقتی شکل گرفت که علی اسحاقی بیسیم روشن عراقی‌ها را در منطقه دارخوین به غنیمت گرفت. عملکرد موفق واحد شنود تا عملیات فتح المبین، سبب شد تا این واحد نوپا با نام واحد جنگ الکترونیک از عملیات بیت‌المقدس تا پایان جنگ نقش آفرینی کند.

از جمله ماموریت های جنگ الکترونیک رصد کردن فعالیت های ارتش عراق از خط مقدم تا بغداد بود. علی اسحاقی در ۲۷ جلسه گفتگو، شکل گیری، توسعه و ماموریت های این واحد تا سال ۱۳۶۵ و بخشی از لایه های پنهان این دوران تاریخ ساز را بازگو می‌کند.

همچنین «امدادگر کجایی؟» کتاب جدید معصومه رامهرمزی است که به خاطرات علی عِچرِش رزمنده آبادانی در دوران دفاع مقدس پرداخته است. این کتاب در ۳۷۵ صفحه توسط انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به چاپ رسیده و با قیمت ۳۰ هزار تومان در یک هزار نسخه وارد بازار نشر شده است. معصومه رامهرمزی یکی از امدادگران دوران دفاع مقدس است که از سال ۱۳۵۹ و در سن ۱۴ سالگی به عنوان امدادگر، از پشتیبانی هلال احمر جنوب به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد.

پنجمین اثر چاپ شده مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس «مشارکت اجتماعی در جنگ تحمیلی» نام دارد. این کتاب در۳۶۰ صفحه در بردارنده مقالاتی است که به جنگ تحمیلی پرداخته‌اند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: سپاه پاسداران پیروزی انقلاب لبنان جنگ جنگ مخابرات ایران و عراق مخابرات دفاع مقدس الکترونیک الکترونیک عراق دوران دفاع مقدس دفاع مقدس دوران دفاع مقدس هلال احمر جنگ تحمیلی الکترونیک ایران و عراق جنگ دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۲۰۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه نقد پیش از چاپ کتاب داستانی «سروان شوذب مشکینی» نوشته مهرداد عادلی فردا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت با حضور ابوالفضل درخشنده، محمدقاسمی پور، مرجان حصیرچی، طاهره قادری و نویسنده اثر در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

این کتاب شامل خاطرات مرحوم سروان شوذب مشکینی از فرماندهان گروهان لشکر ۲۱ حمزه در دوران دفاع مقدس است.

برنامه مورد اشاره فردا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت از ساعت ۱۴ در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

کد خبر 6098992 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان
  • همکاران ما در جنگ نرم دشمن آسیب می‌بینند و طعنه می‌خورند | نباید از چشم مردم مخفی و جهادشان مغفول بماند
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود