Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس- ایرنا- فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: یک باند تهیه و توزیع دارو و اقلام بهداشتی تقلبی و تاریخ مصرف گذشته در بندرعباس منهدم شد و از اعضای آن دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، سردارعزیزالله ملکی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اقدام این باند به صورت مخفیانه و در داخل یک منزل مسکونی انجام می شد که با هماهنگی مقام قضایی استان از مخفیگاه آنها 174 هزار و 396 قلم لوازم بهداشتی و داروی تقلبی و غیرمجاز کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اقلام غیرمجاز کشف شده شامل انواع دارو، کِرِم، شامپو، آدکلن، رنگ مو، اسپری و دستمال بوده که به همراه برچسب داروها و جعبه های خالی جهت تغییر تاریخ با نام کشورهای خارجی به دست آمد.
وی با اشاره به دستگیری سه نفر از اعضای اصلی این باند گفت: پیگیری و تحقیق از متهمان برای شناسایی و دستگیری سایر اعضای این باند نیز ادامه دارد.
فرمانده انتظامی هرمزگان ادامه داد: درهمین راستا ماموران پلیس امنیت عمومی هرمزگان با انجام اقدام اطلاعاتی از فعالیت یک شرکت غیرمجاز تهیه و توزیع دارو و اقلام بهداشتی تقلبی در سطح شهرستان بندرعباس مطلع و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
سردار ملکی بیان داشت: اعضای این باند، دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته را از سطح شهرستان بندرعباس جمع آوری و با تعویض تاریخ و برچسب آن در بین داروخانه ها و مرکزهای بهداشتی استان هرمزگان پخش می کردند.
7195/6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي داروهاي تقلبي انهدام بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۲۰۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر سبزعلیپور، مدیر داروی معاونت غذاودارو دانشگاه در حاشیه بازدید از داروخانه‌های سطح شهرستان پارس آباد گفت: در این بازدیدها، مقادیر قابل توجهی داروی قاچاق و تاریخ گذشته کشف و ضبط شد که پرونده تخلفات این داروخانه‌ها جهت رسیدگی بیشتر به مراجع قضایی ارسال می‌شود.
وی با تاکید بر حضور فعال مسئول فنی در داروخانه‌ها و اطلاع رسانی‌های مکرر نسبت به اصالت سنجی دارو‌ها و فرآورده‌های سلامت محور در سامانه TTAC اظهارداشت: در صورت مغایرت اطلاعات سامانه TTAC و موجودی فیزیکی داروخانه، ضمن قطع سهمیه، موضوع در کمیسیون قانونی ماده ۲۰ دانشگاه مطرح خواهد شد.
مدیر داروی معاونت غذاودارو دانشگاه بیان داشت: انبار دارویی داروخانه‌ها بایستی طبق آیین نامه و ضوابط به معاونت غذا و دارو معرفی و تاییدیه‌های لازم از سوی موسس اخذ شود.
رعایت اصول علمی و فنی در ساخت دارو‌های ترکیبی و همچنین ارجاع بیمار به پزشک مربوطه از دیگر موضوعات مورد تاکید مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بود.

دیگر خبرها

  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوع است
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • کشف ۲۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد
  • داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است