Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانال آبرسانی پایاب سد علویان به طول 19 کیلومتر جهت آبیاری دشت ینگی کند و خوشه مهر با اعتبار 34 میلیارد ریال به بهربرداری رسید که 900 هکتار از اراضی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۲۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده بسیج سازندگی سپاه عاشورا از فعالیت پنج هزار گروه جهادی در استان خبر داد و افزود: گروه‌های جهادی در آذربایجان‌شرقی در ۱۲عرصه فرهنگی، عمرانی، آموزشی، اقتصادی، درمانی و رسانه مشغول خدمت به مردم هستند و طبق قانون مصوبه سال ۱۳۸۶ مجلس شورای اسلامی، گروه‌های جهادی در حمایت از دولت در راستای فعالیت های عام‌المنفعه و محرومیت زدایی وجهه قانونی و رسمی پیدا کردند.

سرهنگ جواد ملکلو روز یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته گرامیداشت بسیج‌سازندگی‌ برگزار شد به تشریح عملکرد این سازمان طی یک‌سال گذشته پرداخت و گفت: بسیج سازندگی از یک نهال کوچک تبدیل به درخت تنومند شده است که بخشی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان دستگاه اجرایی نزد دولت شناخته می‌شود، همچنین قرارگاه جهادی در قالب راهبری ۵ هزار گروه جهادی در عرصه های عمرانی، بهداشتی، دندانپزشکی، واکسیناسیون دام و طیور در ایام تعطیلات نوروزی و تابستانی مشغول خدمت رسانی به مردم هستند و در این راستا نیز پویش “خانه دوست کجاست” در ماه مبارک رمضان در روستا و مناطق محروم و نیازمند اجرایی شد.

وی از رتبه اول آذربایجان‌شرقی در جهاد آبرسانی خیر داد و افزود: جهاد آبرسانی تقریبا به مدت دو سال در استان در حال اجرایی است که آذربایجان‌شرقی با پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی مقام اول کشور بالاتر از میانگین ۵۵ درصدی کشوری را دارد.

وی ادامه داد: فاز اول پروژه جهاد آبرسانی برای ۱۲۱ روستا در چهار شهرستان ورزقان، خداآفرین، کلیبر و هشترود طراحی شده بود که در حین اجرای عملیات لوله‌کشی به ۱۸۷روستا، اعتبار اختصاص یافته به ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت و در این راستا آبرسانی به ۹۱ روستا در سوم خرداد ماه به بهره‌برداری خواهد رسید و امیدواریم با تامین منابع لازم از سوی وزارت نیرو فاز دوم عملیات آبرسانی به ۲۳۳ روستا در کل استان در ماه های آینده اجرایی شود.

ملکلو تصریح کرد: نهضت ملی مسکن و مسکن محرومین طبق اولویت ریاست محترم جمهوری و استاندار، بزرگ‌ترین دغدغه‌ی اقشار نیازمند و کم‌درآمد است و در این راستا نیز بسیج سازندگی با بهره‌گیری از ظرفیت گروه های جهادی از جمله شهید مهدی باکری طی دو سال پروژه های نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند را به خوبی پیش برده است.

وی از اعطای۷۲ واحد مسکن به متقاضیان تا پایان خرداد ماه در شهر جدید سهند به متقاضیان خبر داد و افزود: بسیج سازندگی مجموعه های ۲۵۲ واحدی شهرستان مرند، یک هزارو ۶۸۰ واحد شهرستان مراغه و ۷۸۰ واحد در شهرک اندیشه تبریز برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را در دست ساخت دارد و همچنین در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، ۴۰۰ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد تحویل داده شده که ۲۰۰ واحد آن به صورت کامل توسط گروه های جهادی ساخته شده و به‌بهره‌برداری رسیده است.

وی به تشریح طرح “آبخیز تا جالیز” پرداخت و گفت: قرارداد این طرح میان قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، سازمان بسیج سازندگی، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان برای ۹۰ پروژه با اعتبار ۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان منعقد شده که توسط ۱۳۰ گروه جهادی وارد فاز عملیاتی شده‌است.

فرمانده بسیج سازندگی سپاه عاشورا ادامه داد: بسیج سازندگی با مشارکت مردمی و سازمان‌های مختلف با بهره‌مندی از قیر تهاتری راه های روستایی دورافتاده، بین مزارع، محوطه حوزه ها، پایگاه ها، پاسگاه های شکاری و خانه های سازمانی ارتش را آسفالت ریزی می‌کند و در این راستا نیز در سال ۱۴۰۲، در ۵۲ پروژه با حجم هفت هزارو ۸۵۶تن در مساحت ۶۲۰ هزار متر مربع به ارزش ۲۸۳ میلیارد تومان در این مناطق آسفالت ریزی شده است.

وی به اهدای یک میلیون و ۶۰۰ هزار بسته معیشتی از ابتدای شیوع بیماری کرونا به نیازمندان خبر داد و افزود: تامین و پخش بسته معیشتی، خرید تبلت دانش‌آموزی، بسته های بهداشتی، گوشت قربانی، اهدای جهیزیه و آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از جمله اقدامات عام‌المنفعه بسیج سازندگی است.

سرهنگ ابوالفضل بصیری، دبیر قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه عاشورا نیز از شناسایی ۴۸ مدرسه نیازمند بازسازی و تعمیر به ارزش یک هزارو۵۰۰ میلیارد تومان با همکاری سازمان نوسازی مدارس خبر داد و گفت: دستگاه های مختلف در سال های گذشته مطالعات متعددی در مورد مسائل فرهنگی، زیرساخت های بهداشتی، آموزشی کتابخانه و مدارس مناطق حاشیه نشین شهرستان های تبریز، مراغه، سراب، میانه و مرند کرده‌اند که در آینده شاهد عملیاتی شدن این مطالعات خواهیم بود.

سرهنگ حامد صادقی دبیر فعالیت های فرهنگی و کمک های مومنانه نیز در این نشست خبری گفت: ۱۴۶ هزار بسته معیشتی‌، طبخ و توزیع ۳۵۰ هزار پرس غذای گرم، توزیع ۱۵ هزار بسته لوازم التحریر، آزادسازی ۴۴ نفر زندانی جرائم غیرعمد، اهدای ۷۳۶ کالای اساسی، احداث ۱۷۴ واحد مسکن و ۱۹۲ واحدمرمت و بازسازی خانه های محروم، اهدای ۷۹۷ سری جهیزیه برای نوعروسان و همچنین ۲۵۰ سری جهیزیه ۱۹ اردیبهشت همزمان با هفته بسیج سازندگی انجام خواهد شد.

سرهنگ علی رضایی، دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی نیز در این نشست از تشکیل ۶۶ تعاونی خبر داد و افزود: هر ساله در راستای تحقق شعارسال برنامه های متناسب اقتصادی تبیین و تدوین می‌شود و از سال ۱۳۹۷، یک هزارو ۲۵۶ صندوق قرض الحسنه با عضویت ۷۸ هرارو ۱۹۰ نفر با گردش ۴۰ میلیارد تومان تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: در شهرستان اهر تولید سیب، شهرستان شبستر خشکبار، شهرستان سردرود تابلو فرش، شهرستان هریس فرش دستباف برای اشتغالزایی هدف گذاری شده است.

وی از رتبه یک کشوری جذب سرمایه بسیج سازندگی استان خبر داد و گفت: سه هزار ۶۷۳ طرح به بانک های عامل معرفی شده برای دو هزارو ۶۰۴ طرح ۲۸۰ میلیارد تومان برای اشتغالزایی دو هزارو ۵۰۰ نفر در سال ۱۴۰۲ جذب سرمایه کرده‌ایم. 

رضایی از کاشت یک‌ونیم میلیون نهال مثمر و غیر مثمر در یک سال گذشته خبر داد و افزود: ۴۵۰ گروه جهادی در سطح استان برای کاشت یک میلیارد درخت در چهار سال فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح‌های آبرسانی شیروان
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • سرعت گرفتن اجرای طرحهای مرزی در خداآفرین
  • رهاسازی آب از سد علویان به زمین‌های زراعی شهرستان‌های مراغه و بناب
  • افتتاح پروژه مجتمع آبرسانی شهرآباد شهرستان بردسکن
  • کشف بیش از ۲ تن کودشیمیایی قاچاق در بناب