Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: زائران تا ۱۰ روز پس از بازگشت به شهرهای خود، در صورتیکه دچار علائمی از بیماریهای واگیر شدند، به مرکز بهداشت شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند. ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ اجتماعی خانواده و جوانان پزشکی نظرات

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، دکتر محمد مهدی گویا - رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه از 27 مهرماه سال جاری، دو تیم کوچک از طرف این مرکز در کربلا و نجف و 3 تیم بزرگ در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه به منظور مراقبت از بیماری های واگیر و گزارش دهی سریع، استقرار پیدا کرده اند، اظهار داشت: وظیفه این 5 تیم که همکاری بسیار نزدیکی با مرکز فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت، دانشگاههای علوم پزشکی و هلال احمر جمهوری اسلامی دارند، این است که بیماریهای هدف انتخاب شده را به صورت سندرومیک و فوری گزارش دهند و زمینه را برای انجام اقدامات لازم جهت تشیخص قطعی آنها فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرانی 300درصدی داروی پیوندی بیماران ایران/تأمین دارو با دلار 12هزارتومانی! تضمین وزیر بهداشت آب رفت راز دندان شیری نادر یک کودک نئاندرتال ایرانی/ تفاوت انسان نئاندرتال و مدرن + تصویر


وی تصریح کرد: در طول این مدت، هماهنگیهای لازم با 5 درمانگاه هلال احمر در کربلا، نجف و کاظمین انجام شده و تیم های وزارت بهداشت توانسته اند با حمایت و کمک هلال احمر، بیماریهای هدف انتخاب شده را ثبت کنند. این بیماریها شامل اسهال های خونی، اسهالهای شدید آبکی، بیماریهای شدید تنفسی، موارد تب همراه با خون ریزی، موارد مشکوک به آنفلوآنزا، مسمومیتهای غذایی و زردی است.

رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت با اشاره به بررسی حدود 100 هزار نفر از زائران از نظر بیماریهای واگیر، گفت: علائم حدود 2500 نفر از آنها در سیستم ثبت اطلاعات وزارت بهداشت، ثبت شده و تقریبا از 10 درصد از آنها نمونه تهیه و برای بررسی دقیق تر به کشور ارسال شده است.

تاکنون موردی از مرگ ناشی از بیماری های واگیر در بین زائران مشاهده نشده است

گویا با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از مرگ ناشی از بیماریهای واگیر در بین زائران اربعین حسینی، ثبت نشده است، افزود: نظام مراقبتهای بهداشتی تا پایان ماه صفر ادامه دارد و مراقبت های لازم از زائران برای بیماری های واگیر انجام خواهد شد.

توصیه های جدی به مسافران در بازگشت از سفر عتبات عالیات

وی با اشاره به آغاز بازگشت زائران اربعین حسینی از دو سه روز قبل، اظهار داشت: نظام مراقبتهای بهداشتی فعال است، اما به زائرانی که در بازگشت از این مراسم هستند توصیه و تاکید داریم که چنانچه علائمی از اسهال و بیماریهای تنفسی شدید داشتند، در نخستین نقطه مرزی به مامورین بهداشت اطلاع دهند و تا 10 روز پس از بازگشت به شهرهای خود، در صورتیکه دچار علائمی از بیماریهای واگیر شدند، به مرکز بهداشت شهرستان محل سکونت خود مراجعه کرده و حتما متذکر شوند که از سفر عتبات عالیات برگشته اند تا اقدامات لازم برای آنها انجام شود.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت موارد ابتلا به بیماریهای واگیر در مراسم راهپیمایی اربعین امسال را کمتر از سال گذشته عنوان کرد و گفت: همکاران ما نه تنها در برنامه کنترل بیماریهای واگیر بلکه در برنامه‌های بهداشت محیط و سایر اقدامات حوزه بهداشت، هماهنگی کامل و بالایی با سایر سازمانها از جمله اورژانس، هلال احمر و مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت دارند که جای تقدیر و تشکر از آنها دارد.

دو سال است که مراقبت از زائران اربعین حسینی در مرزهای شرقی کشور انجام می شود.

گویا درخصوص اقدامات بهداشتی در مرزهای شرقی کشور، عنوان کرد: یکی از اقداماتی که ظرف دو سال گذشته با قوت دنبال می‌کنیم، مراقبت از زائران اربعین حسینی ورودی به کشور از مرزهای شرقی است و دو سال است که در ایام راهپیمایی اربعین حسینی، در مرزهای شرقی کشور به ویژه در استان سیستان و بلوچستان، مراقبتهای بهداشتی، اجرا می شود.

وی اضافه کرد: در مرزهای شرقی کشور، موارد مشکوک به وبا، فلج اطفال و سرخک را در بین زائران بررسی کردیم و موارد مشکوک، تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند. علاوه بر این، واکسیناسیون فلج اطفال برای زائران کمتر از 15 سال در مرزهای شرقی کشور، انجام شده است.

انتهای پیام/

R1014143/P1014143/S2,18,24,1416/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۲۰۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس مسجدی، در جلسه شورای معاونین سازمان که با حضور سیدرضا مظهری رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشتبرگزار شد، گفت: امکان دسترسی برخط به پرونده‌های بیمارستانی افرادی که برای تعیین خسارت به مراکز پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند یکی از درخواست‌های جدی سازمان در سال‌های گذشته بود که خوشبختانه با همکاری مناسب وزارت بهداشت این امکان به تازگی محقق شده است.

وی افزود: درخواست پرونده‌های بیمارستانی از برخی مراجعین پزشکی قانونی که برای اعلام نظر کارشناسی نیاز به تکمیل پرونده دارند وقت زیادی از مردم تلف می‌کند اما خوشبختانه با فراهم شدن امکان تبادل الکترونیک این پرونده‌ها، ضمن عدم نیاز به مراجعه حضوری مراجعین به مراکز درمانی برای دریافت تصاویر پرونده‌های بالینی، از اطاله دادرسی جلوگیری و سرعت در اظهار نظر کارشناسی افزایش خواهد یافت.

مسجدی با اظهار امیدواری در خصوص ادامه دار بودن اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: فراهم شدن این امکان برای کارشناسان سازمان در راستای پاسخ‌دهی سریع‌تر به مراجعین و تسهیل ارائه خدمت به آنان بسیار مهم است و مراجعین سازمان نیز که عمدتاً افراد متألم و آسیب دیده هستند، از آن منتفع خواهند شد لذا امیدواریم زین پس همکاری‌های بین وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی کشور برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم تداوم داشته باشد.

پیگیری‌های پزشکی قانونی برای تسهیل امور مراجعین قابل تقدیر است

در ادامه این جلسه سید رضا مظهری رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، گفت: پیگیری و مطالبه پزشکی قانونی برای راه اندازی و فعال شدن سامانه دسترسی به پرونده‌های بیمارستانی مراجعین به منظور تسهیل امور مردم قابل تقدیر و قدردانی است.

وی افزود: موضوع تبادل اسناد بین وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی یکی از اهداف برنامه رگلاتور-اپراتور وزارت بهداشت در قالب برنامه پنج ساله هفتم است که به صورت پروژه‌ای مشترک با پزشکی قانونی اجرا خواهد شد.

مظهری اظهار داشت: در حال حاضر تمام زیر ساخت‌های لازم برای برقراری این تبادل فراهم شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان ماه جاری (اردیبهشت ۱۴۰۳) امکان این دسترسی در مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور فراهم شود.

به گفته رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب این اقدام و از طریق این سامانه کارشناسان پزشکی قانونی که در خصوص میزان و نوع خسارت و آسیب‌های وارد شده به مراجعین اظهار نظر کارشناسی می‌کنند، می‌توانند به جزئیات پرونده‌های بیمارستانی و مراحل درمان او دسترسی داشته باشند و به این واسطه، پاسخ‌دهی در زمان سریع‌تری به مردم صورت گیرد.

گفتنی است در این جلسه معاونین و جمعی از مدیران کل سازمان پزشکی قانونی کشور و حسن واعظی رئیس مرکز مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز حضور داشتند.

کد خبر 6092106

دیگر خبرها

  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • مسافران تعطیلات آخر هفته مراقب باشند/ بارندگی در این مناطق شدید خواهد بود
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی