Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین سعدالدین ظهر چهارشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۴۶ پرونده به تعزیرات حکومتی شاهرود واردشده است، ابراز داشت: از این میزان به یک هزار و ۴۵ مورد پرونده رسیدگی شد که با توجه به وجود ۲۰ پرونده از سال قبل در حال حاضر ۱۹ پرونده دیگر در این سازمان باقی‌مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین مدت مشابه سال گذشته ۸۴۲ پرونده به تعزیرات حکومتی وارد و از این میزان ۷۸۶پرونده مختومه شد که در مقایسه با امسال آمار پرونده‌های تعزیرات حکومتی شاهرود رشد ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

تشدید نظارت ها بر قاچاق کالا

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شاهرود بابیان اینکه از میزان پرونده‌های امسال ۸۱۸ پرونده کالا و خدمات، ۹۵ پرونده قاچاق و ۱۳۳پرونده به بهداشت و درمان را شامل می‌شود، ابراز داشت: در حوزه قاچاق پرونده‌های سال گذشته ۵۸ مورد بود که افزایش تعداد پرونده‌ای امسال به‌واسطه تشدید نظارت نیروی انتظامی مبنی بر حمایت از کالای ایرانی در پاسگاه شهید نوری شاهرود بوده است.

سعدالدین بابیان اینکه عملکرد تعزیرات در بحث قاچاق ۱۰۱ درصد یعنی یک درصد بالاتری از حد مطلوب است، تصریح کرد: میزان محکومیت متخلفان در دو ناحیه شاهرود و میامی ۱۹ میلیارد و ۵۱۳ میلیون و ۹۴۶ هزار ریال است که این رقم در سال گذشته ۱۲ میلیارد ریال را شامل می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره انتظار مردم از تعزیرات، توضیح داد: تعزیرات حکومتی یک دادگاه است و مسئولیت نظارتی ندارد و در حقیقت قوه قضائیه کوچک در بدنه وزارت دادگستری محسوب می‌شود که به تخلفات اقتصادی، قاچاق و بهداشت و درمان رسیدگی می‌کند.

بالای ۱۰ هزار تومان خرید ارائه برگ خرید الزامی است

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شاهرود بابیان اینکه مطلوب میانگین رسیدگی به پرونده‌های این سازمان ۱۵ روز است، ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون میانگین رسیدگی به پرونده‌های کالا و خدمات هفت روز، به است و درمان شش روز و قاچاق ۵۵ روز بوده است و این درحالی‌که این رقم در سال گذشته برای پرونده‌های کالا و خدمات ۲۰ روز، بهداشت و درمان ۲۱ روز و قاچاق ۸۵ روز را شامل می‌شود.

سعدالدین در ادامه تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه کالا و خدمات عدم درج قیمت ۲۵۵ پرونده، عدم ارائه فاکتور ۱۵۵ مورد، گران‌فروشی ۱۳۲ مورد، تقلب ۱۲۲ مورد، کم‌فروشی ۴۱ مورد در بحث قاچاق  نگهداری کالای قاچاق ۳۲ مورد، حمل کالای قاچاق ۳۳ مورد، مباشرت در قاچاق ۱۷ مورد و در بهداشت و درمان ۸۱ پرونده در عرضه کالای غیربهداشتی، عدم رعایت مقررات بهداشت محیطی ۴۲ مورد پرونده‌ها را شامل می‌شود.

وی افزود: واحدهای صنفی طبق ماده ۶۶ نظام صنفی برای ارائه کالاهایی باقیمت بالاتری از ۱۰ هزار تومان موظف به ارائه فاکتور هستند برای جلوگیری از تخلفات باید فرهنگ‌سازی مناسب صورت گیرد و معتقدیم عدم آگاهی از قوانین باعث بروز تخلفات صنفی می‌شود.

۹۹ درصد کشفیات قاچاق خودروهای گذری

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شاهرود بابیان اینکه اتاق اصناف موظف به ارائه آموزش و آگاهی به واحدهای صنفی است، ابراز داشت: در نشست با معدن و تجارت شهرستان دو برنامه در دستور کار قرار دارد نخست تثبیت قیمت‌ها برای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه و سپس الزامی شدن ارائه فاکتور برای واحدهای خدماتی که به‌نوعی با مردم سروکار دارند و درنهایت آموزش کافی  و ارائه قوانینی در بخش مشاغل خدماتی به نفع مردم و واحدهای صنفی باشند دنبال می‌شود.

سعدالدین بابیان اینکه بیشترین فراوانی قاچاق را در لوازم‌یدکی، چوب و سیگار گزارش‌شده است، تصریح کرد: محموله سیگار از تهران به مقصد یکی از شهرهای هم‌جوار در حال حمل بود که توسط پاسگاه شهید نوری شاهرود کشف شد ارزش این پرونده ۸۰۰میلیون تومان برآورد شد و این پرونده درحالی‌که رسیدگی است

وی بابیان اینکه مبنای ارزش‌گذاری در صدور یک حکم گمرک است، افزود: بالغ‌بر ۹۹ درصد قاچاق کشف‌شده مربوط به خودروهای عبوری است و شاید یک درصد آن را موردی داخل شهرستان تشکیل دهد و بیشترین کشفیات شعب گلوگاهی را شامل می‌شود.

۸۰۳ فقره پرونده مختومه شد

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شاهرود در پاسخ به این پرسش که آمارها در حوزه میامی چگونه است، ابراز داشت: با توجه به اینکه شهرستان میامی دارای اداره مستقلی نیست به‌صورت نمایندگی و حضور بازرس به‌صورت هفتگی پایش می‌شود که در این شهرستان آمار پرونده‌های تعزیراتی بسیار پایین است.

سعدالدین بابیان اینکه میزان وصولی پرونده‌ها دو میلیارد و ۱۸ میلیون و ۹۲۳هزار ریال است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۳۴ فقره پرونده وارد اجرای احکام تعزیرات شد و از این تعداد ۸۰۳ مورد مختومه اعلام‌شده است که در مقایسه با سال گذشته ۶۹۳ پرونده وارد و ۶۷۰ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: در مورد میانگین صور رأی اجرای احکام امسال در بخش کالا و خدمات شش روز، بهداشت و درمان پنج روز و قاچاق کالا ۵۴ روز را شامل می‌شود و این درحالی‌که این رقم سال گذشته در بخش کالا و خدمات ۲۴ روز، بهداشت و درمان ۳۱ روز و قاچاق کالا ۱۰۰ روز گزارش‌شده است.

هدفمند شدن گشت‌های بازرسی

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شاهرود ضمن بیان اینکه با هدفمند شدن گشت‌های مشترک بازرسی‌ها به‌صورت روزانه انجام می‌شود، ابراز داشت: در حوزه احتکار دو پرونده به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در جریان است که یکی از آن‌ها منجر به صدور رأی شد و مورد دوم در مرحله اجرا قرار دارد و بیشتر این احتکارها لوازم‌خانگی را شامل می‌شود.

سعدالدین بابیان اینکه شاهرود تنها شعبه رسیدگی تعزیرات حکومتی با دو شعبه بدوی در سطح استان است، تصریح کرد: در اجرای ماده ۱۸ رسیدگی به تخلفات ارگان‌های دولتی نیز در حیطه رسیدگی تعزیرات حکومتی است که به یک مورد پیامک متنی در شعبه سمنان رسیدگی و پرونده مختومه شد.

وی افزود: یکی از چالش‌های موجود در اداره تعزیرات نبود کارشناسان خبره در سطح استان سمنان است و در مواردی برخی پرونده‌ها ناگزیر به تهران ارجاع شد که اگر کارشناسان خبره در هر اموری وجود داشته باشند روند رسیدگی به پرونده‌ها سریع‌تر و رأی‌های خوبی نیز در قبال آن‌ها صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر پنجم لغایت ۱۱ آبان ماه به نام هفته تعزیرات حکومتی با شعار امسال این سازمان تعزیرات حکومتی، مردم، مبارزه با تخلفات اقتصادی نام‌گذاری شده است و این سازمان ۲۴ سال قدمت دارد.

کد خبر 4446356

منبع: مهر

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی نشست خبری اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی مرز مهران بوشهر گرگان مشهد موکب کرمانشاه شیراز شهرکرد سنندج زائران اربعین مرز شلمچه سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۲۰۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: پرونده قاچاق فروش غیرمجاز ۱۸ هزار و ۵۰۰ لیتر نفت گاز یارانه ای به ارزش سه میلیارد و ۹۹۳ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان لارستان رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود، تخلف را محرز و علاوه بر ضبط کالای کشف شده و تحویل آن به شرکت پخش فرآورده های نفتی لار برای توزیع در جایگاه های سوخت، متخلف را به پرداخت هفت میلیارد و ۹۸۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته سالاری، شعبه همچنین به دلیل بهای مال از دست رفته، سه میلیارد و ۹۹۳ میلیون ریال معادل ارزش سوخت به جریمه اضافه و متخلف را جمعاً به پرداخت ۱۱ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی گفت: بازرسان شرکت پخش فرآورده های نفتی گزارش این تخلف را با همکاری حراست شرکت کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6093312

دیگر خبرها

  • ️جریمه میلیاردی برای نگهداری موتور سیکلت‌های قاچاق در قزوین
  • تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه‌ای در قم
  • تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه ای در قم
  • ۷۲ میلیارد جزای نقدی بابت قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • محکومیت ۱۶ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریالی یک قاچاقچی سوخت
  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • جریمه ۱۶ میلیاردی تبعه عراقی به دلیل قاچاق سوخت
  • جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز
  • پرونده قاچاق ۸۰۰۰ لیتر گازوئیل در دادگستری یاسوج رسیدگی شد