Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اصفهان - ايرنا - گروهي از کشاورزان و باغداران شرق و غرب اصفهان روز چهارشنبه رسيدگي به تخصيص نيافتن حقابه ها و حل مشکلات اقتصادي معيشتي خود را خواستار شدند.

به گزارش ايرنا، اين کشاورزان و باغداران از مناطق و شهرهاي شرقي اصفهان از جمله زيار، جرقويه، ورزنه، اژيه، هرند، برآن و خوراسگان و شهرستان هاي غربي شامل نجف آباد، فلاورجان، خميني شهر، لنجان و مبارکه بر لزوم حمايت و توجه بيشتر مسئولان براي حل معضلات کشاورزان تاکيد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين گروه در ميدان ورودي زرين شهر، مجموعه تفريحي(درياچه) قايقراني ذوب آهن، سد چم آسمان و ايستگاه پمپاژ آب مجتمع فولاد مبارکه حضور پيدا کرده و جلوگيري از استفاده بيش از حد آب از سوي صنايع، توقف بارگذاري ها در سرچشمه هاي زاينده رود، قانون گرايي و برخورد با برداشت کنندگان غيرقانوني از حوضه آبريز زاينده رود را راهکاري براي حل خشکي اين رودخانه برشمردند.
آنان همچنين با امضاي چند طومار با بيان مشکلات خود اظهارداشتند که خشکسالي و جاري نشدن زاينده رود براي کشت، مشکلات معيشتي آنان را در سال هاي اخير دو چندان کرده است.
دبير اجرايي نظام صنفي کشاورزي استان اصفهان در اين پيوند به خبرنگار ايرنا گفت : مسئولان بايد درک کاملي از شرايط کنوني داشته باشند تا مشکلات معيشتي کشاورزان بيش از اين نشود.
اسفنديار اميني افزود : اگر مسئولان شرايط فعلي را درک کرده بودند هم اکنون افزون بر 42 طرح آب بَر در اين خطه اجرا نشده بود و يا طرح هاي آب رساني استان همجوار آب را از حوضه آبريز زاينده رود خارج نمي کرد.
دبير اجرايي نظام صنفي کشاورزي استان اصفهان با اشاره به برگزاري جلسات مختلفي با مسئولان در بخش هاي گوناگون گفت: در اين نشست ها اگرچه بر لزوم قانون گرايي تاکيد شد، اما بارگذاري هاي بيش از حد و برداشت هاي غيرقانوني از حوضه آبريز زاينده رود همچنان ادامه دارد.
کشاورزان و باغداران پيش از اين و در چند روز اخير با حضور در برخي مکان هاي از قبل اعلام شده خواهان تخصيص حقابه خود براي کشت پائيزه شدند.
همچنين کشاورزان شرق اصفهان نيز در روزهاي پاياني سال گذشته و همچنين امسال و در چند نوبت با حضور و اجتماع در نقاط مختلف کلانشهر اصفهان خواهان بازگرداندن حقابه خود از زاينده رود شده و مسئولان را به حل مشکلات خود فراخوانده بودند.
کاهش بارش در سال زراعي قبلي در حوضه آبريز فلات مرکزي ايران که زاينده رود بزرگترين رودخانه آن به شمار مي رود، باعث شده تا ميزان آب ورودي به سد زاينده رود نيز به حداقل خود برسد و امکان تخصيص آب براي کشت کشاورزان غرب و شرق اصفهان وجود نداشته باشد.
شرايط ذخيره آب در سد زاينده رود به گونه اي است که مسئولان تنها براي تامين آب شرب قادر به برنامه ريزي هستند و تخصيص آب براي کشاورزي را به افزايش بارندگي در ماه هاي آينده و افزايش ذخيره سد موکول کرده اند.
6020/ 6022
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۲۰۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به ظرفیت دستگاه قضا در حمایت از تولید و پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: بخشی از مشکلات و موانع در مسیر سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم در بخش‌هایی، چون صنعت، گردشگری، کشاورزی و ... قابل شناسایی است و برنامه‌ریزی برای رفع آن امکان پذیر است.
حجت الاسلام اسداله جعفری از رسیدگی مساله محور به مشکلات تولید و اقتصاد در این ستاد خبر داد و افزود: پیش از این در بیشتر مواقع، رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و فعالان اقتصادی در ستاد اقتصاد مقاومتی به شکل موردی و مصداقی بود، اما مصوبه جدید اعضای ستاد به این نحو است که مشکلات و موانع به صورت مسأله محور بررسی شود چرا که با برطرف شدن یک مانع به شکل ریشه‌ای و کامل، ممکن است مشکلات چند واحد تولیدی در این خصوص، همزمان برطرف شود.

دیگر خبرها

  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند
  • بیشتر صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار