Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از نظارت های مستمر بر فعالیت معادن خبر داد و گفت: حفظ محیط زیست رویکرد اصلی در نظارت بر فعالیت معادن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، «دکتر جهانگیر شاهمرادی» در ابتدای این نشست ضمن تاکید بر فعال‌تر شدن انجمن‌های صنفی در معادن تصریح کرد: حضور فعالانه و دلسوزانه انجمن ها تاثیر به سزایی در امور خواهد داشت از همین رو ما معتقد به هم افزایی و همکاری بیش از پیش با این انجمن ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز افزود: مباحث زیست محیطی و رعایت ضوابط و مقررات از جانب معدن‌داران بسیار حائز اهمیت است که باید مطابق قانون به آن عمل شود.

 

وی افزود: علاوه بر نظارت های نوبه ای بزودی گروهی ویژه را به معادن مامور خواهم کرد تا تمام مشکلات و تخلفات را گزارش نمایند. من با کار غیر قانونی مخالف بوده و اجازه نمی دهیم معدود افرادی خاص برای رسیدن به منافع خود از قانون سرپیچی نمایند چرا که همه باید تسلیم قانون باشند.

 

 

دکتر شاهمرادی ضمن اشاره به مباحث مهم محیط زیستی از انتخابات نظام مهندسی معادن در البرز خبر داد و گفت: ما علاوه بر بحث نظارتی همیشه آماده ایم تا ضمن همفکری با صاحبان صنایع، معدن داران، اصناف و انجمن ها، مشاوره هایی را برای اجرایی کردن دقیق قوانین به آنها ارائه دهیم.

 

فرماندار ساوجبلاغ نیز در این نشست از اتفاقات خوبی که در بخش معدن افتاده ابراز خرسندی کرد و گفت: با فعال‌تر شدن انجمن شاهد بروز رسانی و استاندارد بیش از پیش معادن خواهیم بود.

 

در پایان این نشست، راهِ آسفالت بین معادن که نقش بسزایی در کاهش آلایندگی دارد به بهره برداری رسید. این راه توسط بخش خصوصی با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان ساخته شده است.

 

شهرستان ساوجبلاغ ۲۱ معدن شن و ماسه فعال دارد که سرمایه گذاری این بخش بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.

 

در سفر دکتر شاهمرادی به شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد همچنین از کارخانه های سپید پلاستیک صانع، یارا پویش ایرانیان، پارس لامع و بهروز بازدید به عمل آمد.

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین مجلس پیاده روی اربعین رای اعتماد مجلس شورای اسلامی مرز مهران جلسه رای اعتماد حسن روحانی کربلای معلی ذخاير معادن معادن حفاظت از محیط زیست محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۲۰۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: تا سه ماه آینده با راه‌اندازی پنج واحد فرآوری معدنی جدید، زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در شهرستان اردستان فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، جواد حقیقت‌پور اظهار کرد: تا سه ماه آینده با راه‌اندازی پنج واحد فرآوری معدنی جدید زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در شهرستان اردستان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه اردستان به دلیل قرار گرفتن روی گسل ارومیه دختر، قم- زفره دارای کانی‌زایی‌های بسیاری است و به شهرستان معادن معروف است، افزود: مس، سنگ آهن، باریت، شیل و سنگ لاشه ورقه‌ای از مهمترین ذخایر معدنی اردستان است و این شهرستان از نظر معادن در رتبه نخست استان قرار دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: ۱۳۱ معدن در شهرستان اردستان وجود دارد که از این تعداد ۸۰ معدن فعال و ۲۰ معدن پروانه اکتشاف و هشت معدن نیز گواهی کشف دریافت کرده‌اند.

حقیقت‌پور خاطر نشان کرد: ۱۲۰۰ نفر مستقیم و ۳۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در معادن اردستان مشغول به کار هستند.

وی اولویت این اداره را تعیین وضعیت معادن غیرفعال اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۱۹ واحد فرآوری در شهرستان اردستان فعال است.

منبع: صداوسیما

کد خبر 739304

دیگر خبرها

  • در حادثه معدن لیبریا ۷ نفر کشته شدند
  • تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی
  • زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • ۷ نفر در حادثه معدن در لیبریا کشته شدند
  • فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر
  • ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر فعال است
  • فعالیت ۱۳۰ تیم نظارتی با ۳۸۰ بازرس در مناطق زیر پوشش علوم پزشکی مشهد
  • کشته شدن ۷ تن درپی وقوع حادثه معدن در لیبریا
  • رشد۴۰ درصدی سرمایه‌گذاری در احیا معادن راکد استان زنجان
  • راه اندازی ۵ واحد فرآوری معدنی جدید