Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@16:38:36 GMT

زمان اعلام نتایج پذیرش پزشکی دانشگاه آزاد

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۲۱۰۵۹

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه عوامل خاطی و نفوذی در پذیرش رشته های پزشکی دانشگاه آزاد دستگیر شدند، گفت: نتیجه پذیرش این رشته ها ۱۰ آبان ماه مشخص می شود.

به گزارش مهر، به نقل از خانه ملت، جبار کوچکی نژاد در توضیح آخرین تصمیم درخصوص پذیرفته شدگان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد، گفت: فرصت انتخاب رشته مجدد برای ۱۷ هزار نفری که با تکمیل فرم ۱۵ تمایل خود را به ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد اعلام کردند، فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی می‌توانند تا پایان چهارشنبه ۹ آبان انتخاب رشته کنند.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: نتیجه پذیرش‌ روز پنجشنبه ۱۰ آبان ماه مشخص می‌شود و شنبه پرونده افرادی که معترض هستند و یا مشکلی در پذیرش دارند مجددا در جلسه‌ای بررسی خواهد شد.

کوچکی نژاد با بیان اینکه احتمال افزایش ظرفیت علوم پزشکی دانشگاه آزاد وجود دارد، گفت: به احتمال زیاد ظرفیت این دانشگاه حدود هزار نفر افزایش پیدا می کند اما این مسئله نیازمند موافقت وزارت بهداشت است.

عوامل حرفه‌ای در نمرات و کد پذیرفته شدگان نفوذ کرده و اختلال ایجاد کردند

وی در توضیح دلیل نابسامانی‌های به وجود آمده در پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد افزود: متاسفانه عدم توانایی مسئولان سنجش دانشگاه آزاد باعث شد عواملی حرفه‌ای در نمرات و کد پذیرفته شدگان نفوذ کرده و در این حوزه اختلال ایجاد کنند از سوی دیگر برخی با استفاده از رانت به این مسائل دامن زنند البته بی توجهی روسای دانشگاه به ظرفیت مجاز پذیرش و جذب بی شمار دانشجو به دلیل مسائل اقتصادی و کمبود منابع مالی نیز در این نابسامانی ها اثرگذار بوده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در روزهای اخیر عملکرد دانشگاه آزاد باعث سرگردانی و نگرانی خانواده و دانش آموزان بسیاری شده است، عنوان کرد: عوامل خاطی و نفوذی در این اتفاقات دستگیر و برخی دیگر برکنار شدند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دانشگاه آزاد پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۲۱۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳

«نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ به‌صورت کارنامه نیمه مردادماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود.»

به گزارش مهر، وی درباره آزمون فرهنگیان خاطرنشان کرد: در هر پنج گروه آزمایشی علاوه بر دفترچه اختصاصی دروس مختلف دفترچه مختص پذیرش دانشجو معلم (فرهنگیان) نیز توزیع می‌شود و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات آن دفترچه پاسخ دهند. تعداد ۶۶۰ هزار نفر در مجموع متقاضی آزمون اختصاصی فرهنگیان هستند.

پورعباس افزود: داوطلبان در این مقطع زمانی به دلیل اینکه در اردیبهشت ماه کنکور را برگزار کرده‌ایم از آمادگی بیشتری برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند و در تیرماه نیز در آزمون شرکت می‌کنند. ضمن اینکه نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است، بنابراین در مقطعی که باید انتخاب رشته صورت بگیرد، یا به انتخاب خود داوطلب و یا به انتخاب سازمان سنجش ۴ نمره برای داوطلبان قابل استفاده است.

رئیس سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ گفت: کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگاری از امروز
  • اعلام زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • اعلام زمان و مکان بررسی مدارک آزمون استخدامی آموزگاری در فارس
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌ آموزگاری از امروز
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری از امروز/پایان «ارزیابی تکمیلی»؛ آخر اردیبهشت‌
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟ | آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان از امروز | انجام ارزیابی تکمیلی در آخر اردیبهشت‌
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری از امروز
  • زمان جذب و استخدام پذیرفته‌شدگان نهایی پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد