Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: سی.ان.پی.سی خودش مسئله را حل می‌کند، قرار نیست ما برای آنها بانکی انتخاب و معرفی کنیم قرارداد ما با آنها EPCF است و خودشان با F می‌آیند. اسدالله قره‌خانی درباره توقف همکاری بانک چینی با ایران، اظهار داشت: در زمان تحریم قبلی هم دو بانک مشهور در چین و ترکیه و برخی صرافی‌ها در امارات به ما کمک می‌کردند که بعدها توسط امریکا شناسایی شدند، به آنها هشدار دادند و مانع فعالیت‌شان شدند تا با ایران مراودات مالی و پولی نداشته باشند، شاید این بانک‌ها قبل از تحریم‌ها بانک‌های برجسته‌ای نبودند و در زمان تحریم‌ها جزو بانک‌های معروف شدند و در آن زمان درآمدهای خوبی هم برای خود کسب کردند و از طرفی راهگشایی خوبی هم برای ما انجام می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: در این دوره انتظار نیست که حتما همان بانک‌ها باشند مسیرهای دیگری پیدا خواهد شد دور زدن تحریم‌ها هم به همین معنا است، باید مسیرها و محورهای جدید کشف و حمایت شود تا بوسیله آنها به اهداف‌مان برسیم. سخنگوی کمیسیون انرژی تصریح کرد: ما با چین و ترکیه ارتباطات بانکی داشتیم که مورد شناسایی قرار گرفته و تهدید شدند، ما هم راه‌های دیگری پیدا کردیم و می‌کنیم، بنا نیست مسیرهای خودمان را بیان کرده و به دشمن بگوییم که از فلان شرکت و بانک کارمان را جلو می‌بریم. وی درباره ادامه کار سی.ان.پی.سی با رفتن این بانک چینی بیان کرد: سی.ان.پی.سی خودش مسئله را حل می‌کند، قرار نیست ما برای آنها بانکی انتخاب و معرفی کنیم قرارداد ما با آنها EPCF است و خودشان با F می‌آیند، بنابراین بانک، کشور و شرایط را خودشان تعیین می‌کنند، این موضوع  به خودشان مربوط است و به ما ربطی ندارد. در هیمن ارتباط امیرحسین زمانی‌نیا معاون امور بین الملل وزیر نفت گفت: با رفتن این بانک چینی ما برای کار با سی.ان.پی.سی مشکلی نخواهیم داشت، مکانیسم دیگری پیش بینی شده و از آن طریق کار می‌کنیم  منابع آگاه چینی پیش از این گفته بودند بانک کنلون که از سوی شرکت ملی نفت چین کنترل می‌شود از ابتدای نوامبر (۱۰ آبان) تراکنش‌های پرداخت بر پایه یوآن از ایران را متوقف خواهد کرد. 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۲۱۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورایس: با افتخار یکی از شماها شدم

به گزارش "ورزش‌سه"، ژوزه مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره تغییر دین خود از مسیحیت به اسلام در نشست خبری پس از پیروزی برابر استقلال ملاثانی در اهواز مورد سوال قرار گرفت و در واکنش به آن گفت: می‌دانید که هیچ وقت برای پاسخ دادن به سوال‌های غیرمرتبط مشکلی ندارم. مشکلی ندارم ولی مسئله شخصی من با مسئله حرفه‌ای جداست.

او جملاتش را به این شکل در کنار هم قرار داد و اضافه کرد: چون پرسیدید و کنجکاو هستند، باید بگویم بله. با افتخار مدتی پیش به دین اسلام روی آوردم و یکی از شما هستم. حتی عضوی از خانواده های ایرانی. می‌خواستم آخر فصل درباره این موضوع صحبت کنم، چون مسائل شخصی را در درون خودم نگه می‌دارم. اما چون بیان کردید، بله این حقیقت دارد.

ویدئو: 331140

دیگر خبرها

  • مورایس: با افتخار یکی از شماها شدم
  • آمریکا نباید از خط‌قرمزها عبور کند
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • چینی‌ها ساخت ورزشگاه برای ایران را دبه کردند؟
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • ایران امروز کشوری پیشرفته است / تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده است
  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • بانک های چینی در معرض تحریم