Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «محمد اسلامی» وزیر راه در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با اشاره به اینکه طبق قانون اساسی ما وظیفه داریم زمینه تامین مسکن مردم را فراهم کنیم اظهار کرد: من در برنامه خود در مجلس ساز و کار تولید مسکن توسط بخش خصوصی را اعلام کردم تا تامین مسکن برای اقشار کم درآمد و متوسط به یک جریان دائمی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای بازار مسکن وظیفه ماست خاطرنشان کرد: باید تولید مسکن توسط تشکل های واجد شرایط و دارای صلاحیت انجام شود و مردم از این بابت مطمئن باشند که مسکن آنها توسط تشکل‌های دارای صلاحیت تامین شود. ساز و کار تامین این مسکن را هفته‌های آینده ابلاغ می‌کنیم. موانع پروژه‌های نیمه تمام با هر عنوانی که هستند از جمله مسکن مهر یا مسکن اجتماعی را برطرف می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که چه رویکردی در تکمیل مسکن مهر دارید، بیان کرد: مسکن مهر یک پروژه است و عده‌ای از مردم ثبت نام کرده و قرارداد بستند. البته در جانمایی، شرایط قرارداد و شرایط حقوقی و فنی دقت لازم انجام نشده است و باید این مشکلات را حل کنیم. اهتمام ما این است که زیرساخت‌های مسکن مهر را با کمک دستگاه‌هاحل کنیم که البته مردم هم باید به ما کمک کنند.

اسلامی درباره برنامه‌های خود برای احیای بافت فرسوده تصریح کرد: بافت فرسوده شامل حاشیه نشینی و بافت تاریخی می‌شود و باید بافت تاریخی احیا شده و در آن ارزش افزوده ایجاد شود. بافت فرسوده نیز باید جایگزین شود. طبق برنامه ششم 100 هزار وارد مسکونی در سال در بافت‌های فرسوده جایگزین شود و برنامه ما احیای بافت فرسوده به صورت شهرستانی و محله به محله است.

وی در پاسخ به این پرسش که امسال چند واحد مسکونی در بافت فرسوده احیا می‌شود بیان کرد: اکنون نمی‌دانم و باید این طرح را بررسی کنم.

وزیر راه و شهرسازی درباره رویکرد همکاری این وزارتخانه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: تعامل با بخش خصوصی در اولویت پروژه‌های اجرایی است. اگر قرارگاه سازندگی هم پروژه‌ای را اجرا می‌کند طبق قانون اساسی و تصمیم دولت است. در همه دوره‌ها، دولت‌ها از ظرفیت قرارگاه سازندگی استفاده کردند. اگر کسی هم از این قرارگاه دعوت نکند، قرارگاه برای اجرای پروژه‌ها جلو نمی‌آید. باید در اجرای پروژه‌ها ظرفیت‌ها و ویژگی‌های آن را بررسی کرد ولی به هر حال اولویت با بخش خصوصی است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: درآمد مسکن مشکلات وزیر راه و شهرسازی برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۲۱۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸ هزار هکتار از اراضی شناسایی شده برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن حذف شد

 ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه حدود ۲۸ هزار هکتار از زمین های شناسایی شده در کارگروه های تخصصی مورد تایید قرار نگرفته است گفت: بررسی های کارشناسی بر روی بیش از ۸۵ هزار هکتار زمین صورت گرفت که با کارشناسی های انجام شده و دقیق تا به امروز ۲۸ هزار هکتار از آن حذف شده است.

وی با بیان اینکه حذف این ۲۸ هزار هکتار از اراضی  به دلیل کارهای کارشناسی و فنی بوده است گفت:  طرح نهضت ملی مسکن یک طرح کاملا فنی و کارشناسی است و تمامی اراضی که در مسیرهای سیلاب هستند و یا بر روی گسل قرار گرفته اند مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: برخی از اراضی در اطراف خود دارای گسل هستند که همین موضوع خطر زلزله را برای آنها بالا می برد و یا بعضی از زمین ها دچار فرونشست بودند که تمامی آنها بررسی و اراضی دارای مشکل حذف شدند.

وی افزود: طبق بررسی های نهایی انجام شده تا به امروز ۴۵ هزار هکتار زمین  به محدوده شهرهای فعلی الحاق شده  تا در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گیرند.

مالکی با بیان اینکه  به خط و محدودیت های شهری با استفاده از الحاقاتی که انجام شده اضافه کرده ایم گفت: خط و محدوده شهر را تغییر داده و به شهر اضافه کردیم اما در حوزه الحاقات در کلان شهرها مشکل داریم چراکه دیگر کلان شهرها قابلیت توسعه ندارند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • هشدار سریع ۱۰ تا ۱۵ ثانیه قبل از زلزله اعلام می‌شود | به دنبال پایش ایمنی ۱۹ هزار ساختمان هستیم
  • یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ مالکان و مستاجران منتظر این تغییر باشند
  • ۲۸ هزار هکتار از اراضی شناسایی شده برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن حذف شد
  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • عکس‌های تکان‌دهنده از سردر یک باشگاه لیگ برتری؛ بافت فرسوده یا ساختمان باشگاه صنعت نفت آبادان؟
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • دسترسی به بافت تاریخی و حرم‌های مطهر با پروژه تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی
  • متقاضیان ملی مسکن هیچ قراردادی برای پروژه های نهضت ملی مسکن ندارند
  • آغاز اجرای طرح چهره به چهره در محلات فرسوده با ۷۰۰ گروه