Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@10:43:50 GMT

قدرت اصلی نظام ما مبتنی بر ولایت‌فقیه است

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۲۲۵۵۹

قدرت اصلی نظام ما مبتنی بر ولایت‌فقیه است

حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی گفت:قدرت اصلی نظام ما مبتنی بر ولایت فقیه است ، اگر مسؤولان در موضوع اربعین با جدیت وارد شوند، قدرت ما بسیار گسترده تر می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام وحید بی‌آزار تهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان این مطلب که یکی از دلایل نیامدن امام‌زمان(عج) عدم انجام اجزای مقدماتی برای ظهور ایشان است، اظهار کرد: مراسم بزرگ اربعین حسینی از مقدمات ظهور است که اسباب ظهور آن امام را تسریع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  
وی افزود: مدیریت موضوع اربعین حسینی با خداوند متعال است و به‌رغم سانسور خبری موضوع اربعین حسینی، امروز این مساله در حال گسترش در ابعاد جهانی است.
   
استاد حوزه علمیه مراسم پیاده‌روی اربعین را یک رویداد رکورد شکن در عرصه جهانی دانست و ادامه داد: بالاترین سره غذایی در هاییتی در گینس با 5 میلیون غذا با مشارکت کشورهای مختلف دنیا ثبت شد اما بزرگترین سفره جهانی غذا را در اربعین با توزیع روزانه 200 میلیون وعده غذایی نمی‌بینند و حاضر به ثبت آن نیستند.
  
بی‌آزار تصریح کرد: ما به یک ظرفیت بالایی در اربعین رو به رو هستیم، نظام جمهوری اسلامی رسالت مهم مقدمه‌سازی و فراهم کردن شرایط ظهور امام عصر را بر عهده دارد و در این نظام مدیری که انگیزه مقدمه سازی ظهور را نداشته باشد، بر اساس سخن امام راحل خائن است.
  
وی افزود: خاک عالم بر سر آن‌هایی که امسال چوب لای چرخ مراسم اربعین گذاشتند و در این مسیر با سنگ‌اندازی خود به‌دنبال کاهش حضور مردم در این مراسم بودند اما بدانند اربعین حسینی تضمین شده خداوند متعال است و هر کس با سیدالشهدا(ع) در بیافتد ریشه‌اش خواهد سوخت.
   
کارشناس حوزه فرهنگ دینی به برخی از مشکلات ایجاد شده برای زائران اربعین امسال پرداخت و خاطرنشان کرد: بی‌کفایتی در توزیع ارز و ایجاد موانع برای ورود نذورات مواکب به عراق مسائلی بود که آبروی نظام اسلامی را در عراق مورد مخاطره قرار داد.
  
بی‌آزار به حضور فعال و پرشور نیروهای انقلابی در موضوع اربعین حسینی اشاره و بیان کرد: نیروهای متعهد آتش به اختیار ایستادند و با جان و دل و همه سرمایه خود به این موضوع ورود کرده‌اند تا به بهترین نحو برای زائران سیدالشهدا(ع) خدمت کنند و در عرض 10 روز با فراخوان کمک‌های مردمی و جمع آوری 500 میلیون تومان، 1100 نفر از افراد نیازمند کمک هزینه سفر اربعین کربلا فراهم شد.
      
سخنران مطرح کشور با انتقاد از ریخت و پاش‌ها و سوء مدیریت در بودجه‌های کشور، اظهار داشت: در جایی مسؤولی با هفت میلیارد تومان پول را برای رنگ‌آمیزی مجدد تیرهای چراغ برق هزینه کرد اما حاضر به کمک در حوزه اربعین نیستند.
   
وی ادامه داد: قدرت اصلی نظام ما مبتنی بر ولایت فقیه است و در ماجرای سوریه آمریکا با تشکیل اتحاد غربی، عربی و عبری و هزینه هفت تریلیون دلار در سوریه هزینه کردند اما موفق نشدند و اگر مسؤولان در موضوع اربعین با جدیت وارد شوند، قدرت ما بسیار گسترده تر خواهد شد، به‌رغم برخی کارشکنی‌های صورت گرفته، مردم امسال به‌صورت غیرتی و قرض خود را به اربعین رساندند تا سیدالشهدا در این مسیر تنها نماند.
     
کارشناس حوزه فرهنگ دینی افزود: مردم عراق محور اربعین هستند و قبل از اربعین امسال به گونه‌ای در داخل ایران و عراق شیطنت‌هایی برای اختلاف‌انگیزی صورت گرفت تا اربعین را به هم بریزند اما خوشبختانه به اهداف خود نرسیدند.
   
بی‌آزار با اشاره به برخی هجمه‌ها به‌موضوع اربعین حسینی به بهانه محیط زیست یادآور شد: با توجه به حجم بالای حضور زائران برخی از مشکلات در حوزه محیط زیست ممکن است رخ دهد و به‌عنوان تنها عیب این راهپیمایی تلقی شود که ما در سال آینده با برنامه‌ریزی یک پویش مردمی در جهت جمع‌آوری زباله، این مشکل را تا اندازه‌ای رفع خواهیم کرد.
   
سخنران موکب فاطمه الزهرا(س) ستاد اربعین حسینی مازندران در کربلا در پایان گفت: پیاده‌روی اربعین به معنای پیاده شدن از زندگی روزمره و پایین کشیدن خود از وابستگی به دنیا است تا نور هدایت امام معصوم(ع) به جای منیت‌ها بنشیند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۲۲۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال

معاون خدمات شهری کربلا گفت: سال گذشته شاهد حضور ۲۲ میلیون زائر در عراق بودیم و طبق پیش‌بینی‌های ما در اربعین سال جاری حضور زائران ابا عبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین به ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_در ستاد اربعین حسینی استان ضمن گرامیداشت یاد شهیدان عراق که در برابر داعش ایستادگی کردند بالأخص شهید ابومهدی المهندس، اظهار کرد: ستاد اربعین حسینی استان به‌صورت ماهانه با هدف ایجاد آمادگی در برگزاری شایسته اربعین حسینی برگزار می‌شود تا مقدمات این رویداد عظیم را به بهترین نحو فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مردم استان اصفهان در اربعین حسینی میهمانان برادران عراقی خود هستند، افزود: از مهمان‌نوازی بی‌نظیر مردم و دولت عراق در ایام اربعین حسینی قدردانی می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با بیان اینکه این مهمان‌نوازی الگوی شایسته‌ای برای همه دنیا است تا محبت و برادری را از مردم عراق یاد بگیرند، خاطرنشان کرد: آنان هر چه دارند برای خدمت به زائران در طبق اخلاص می‌گذارند ما نیز از این بابت صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنیم.

جان‌نثاری یادآور شد: بیش از ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برپا می‌شود و خوشحال هستیم که می‌توانیم خادم زائران اربعین حسینی باشیم و در این راستا آمادگی داریم هر کمکی که مسئولان عراقی تشخیص می‌دهند را جهت برگزاری اربعین حسینی انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه خود را ملزم می‌دانیم که همه اقداماتی که انجام می‌دهیم تحت نظر دولت عراق باشد، بیان کرد: برنامه‌ریزی شود تا تمامی شهرداران استان با محوریت شهرداری اصفهان در ایام اربعین همکاری لازم را با خدمات شهری کربلا داشته باشند.

رویکرد و منش مردم و مواکب استان اصفهان در ایام اربعین

علی یحیی عبد، معاون خدمات شهری کربلا نیز در این نشست سخنان خود را با گرامیداشت یاد شهیدان ایران اسلامی بالأخص شهید والامقام سردار سلیمانی آغاز و اظهار کرد: ما و برادران ایرانی مان یک گروه مشترک با هدف خدمت‌رسانی به زائران حضرت سیدالشهدا (ع) هستیم و هیچگونه جدایی بین ما نیست.

وی با تأکید بر اینکه در ایام اربعین حسینی منش و رویکرد شیعه حضرت امیرالمومنین (ع) را به جهانیان نشان می‌دهیم، افزود: اربعین یک رویداد جهانی و برگزاری شایسته آن موفقیتی برای جهان اسلام است.

معاون خدمات شهری کربلا بیان کرد: برای ما باعث افتخار است که خادم امام حسین (ع) هستیم و می‌دانیم که برای شما نیز خدمت به زائران سیدالشهداء (ع) افتخار است زیرا همه ما هر چه که داریم از لطف و مهربانی امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) است.

وی گفت: سال گذشته شاهد حضور ۲۲ میلیون زائر در عراق بودیم و طبق پیش‌بینی‌های ما در اربعین سال جاری حضور زائران ابا عبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین به ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید.

معاون خدمات شهری کربلا با اشاره به اینکه سالانه ۵ میلیون نفر به زائران اربعین حسینی اضافه می‌شود، عنوان کرد: مواکب اصفهانی در کربلا به خاطر حضور پرشور و خلاقیت‌هایی که در خدمت‌رسانی به زائران دارند زبانزد هستند.

وی با بیان اینکه از خدماتی که شهرداری اصفهان در شهر کربلا انجام می‌دهد قدردانی می‌کنیم، گفت: اصفهانی‌ها در ایام اربعین بسیار متفاوت‌تر از سایر شهرها عمل می‌کنند، آن‌ها معتقدند بر خاکی که خون سیدالشهداء (ع) ریخته شده است حرمت دارد و نباید زباله‌ای بر زمین ریخته شود.

معاون خدمات شهری کربلا خاطرنشان کرد: کربلا هم مانند اصفهان شهر شما است و با شما همکاری خواهیم داشت زیرا معتقد هستیم بین ایران و عراق هیچ فراقی نیست.

به گزارش ایمنا، در این نشست اعضاء ستاد اربعین حسینی استان، مدیر مطالعات و پژوهش‌های کربلا، مدیر پارک‌ها و فضای سبز کربلا و مدیر منطقه پنج کربلا نیز حضور داشتند.

کد خبر 749330

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • ظهور و اثبات قدرت ایران در عرصه بین‌المللی!
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی