Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@18:32:57 GMT

ضرورت گسترش فرهنگ میزبانی در مشهد الرضا

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۲۳۰۹۴

ضرورت گسترش فرهنگ میزبانی در مشهد الرضا

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: هدف ما این است که فرهنگ میزبانی از زائر به‌بهترین نحو در مشهد شکل گیرد و برون‌داد مشهد همان هویت میزبانی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد صبح امروز در دیدار جمعی از مسؤولان و خادم‌یاران طرح «خادم‌یاران رضوی» با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، با بیان اینکه خدمت به‌زائرین حضرت رضا(ع) یکی از خصوصیات بارز مشهدی‌ها است؛ گفت: خدارا شاکریم، پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌ویژه در دوره جدید تولیت آستان قدس رضوی، ظرفیت و بسترهای خدمت به‌زائرین در همه ابعاد فراهم‌ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: سیاست خادم و مخدوم و اجرای این دیدگاه تاکنون سبب شده است که همه علاقه‌مندان به‌خدمت بتوانند، با هر وسع و توان زیر پرچم آقا علی ابن موسی‌الرضا(ع) خدمت کنند.

وی با اشاره به‌ایجاد کانون‌های خادم‌یاری رضوی در سراسر کشور؛ افزود: «کانون خادم‌یاری فرهنگ زائر و زیارت» یکی از کانون‌هایی است که ذیل کانون خادم‌یاران رضوی با هدف توسعه فرهنگ میزبانی از زائرین حضرت رضا(ع) طراحی شده است.

گنابادی‌نژاد با بیان اینکه تا امروز ۱۳۰ هزار نفر در عرصه‌های مختلف خدمتی برای پیوستن به‌طرح خادم‌یاری ثبت‌نام کردند؛ عنوان کرد: هدف ما این است که فرهنگ میزبانی از زائر به‌بهترین نحو در مشهد شکل گیرد و برون‌داد مشهد همان هویت میزبانی باشد.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی تأکید کرد: دبیرخانه «کانون خادم‌یاری فرهنگ زائر و زیارت» از ۲۰ مرداد ماه سال جاری با محوریت ساماندهی مردمی خدمت به‌زائرین پیاده، فعالیت خود را در مشهد آغاز کرده و به‌منظور خدمت‌رسانی بهتر به‌زائران، نیازهای آنها در ۱۲ محور خدمتی شناسایی و اولویت‌بندی شده است.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان به‌خادمی آستان قدس ثامن‌الائمه(ع) می‌توانند به‌صورت حضوری و غیرحضوری به‌این طرح بپیوندند؛ خاطرنشان کرد: فاز اول طرح خادم‌یاران رضوی تا آبان ۹۷ در راستای ساماندهی زائرین پیاده اجرایی می‌شود و سپس این امر به‌مرور در بحث استانی و فرا استانی گسترش پیدا می‌کند.

گنابادی‌نژاد با تأکید بر اینکه محدودیت‌های خادمی در حرم مطهر در کانون خادم‌یاران رضوی وجود ندارد؛ بیان کرد: خدمت در کانون خادمیاران رضوی برای خدمت در حرم مطهر معادل‌سازی شده و علاقه‌مندان می‌توانند بر اساس ساعات خدمتی در کانون خادم‌یاری، در حرم مطهر نیز خدمت کنند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به‌اطلاع‌رسانی و تبلیغات گسترده این طرح در فضای مجازی و شهری؛ اظهار کرد: تاکنون به‌منظور ساماندهی جریان خدمت در دهه آخر صفر با ۱۱۰ هزار نفر از متقاضیان خادمیاری به‌صورت تلفنی ارتباط برقرار شده و از آنها دعوت به‌عمل‌آمده است.

وی خاطرنشان کرد: بالغ‌ بر 40 هزار نفر نیز از طریق سامانه پیامکی آمادگی خود را برای خدمت در دهه پایانی صفر و عضویت در کانون خادم‌یاران رضوی اعلام کرده‌اند که از این تعداد، تاکنون ثبت‌نام 15 هزار نفر به‌صورت قطعی در سامانه انجام‌ شده و در جایگاه خدمتی خود قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۲۳۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق

سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، و هیئت همراه وی، وضعیت فرهنگ و ارتباطات دو کشور و چشم‌اندازهای گسترش همکاری‌های عراق و جمهوری اسلامی ایران را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم بر ضرورت تبادل تجارب در بخش‌های فرهنگی، هنری و آرشیوی تأکید کرد.

وی با اشاره به نیازهای جوامع اسلامی به برنامه‌های فرهنگی که آنان را در برابر هجمه فرهنگی و اندیشه‌های منحرف مصون نگه دارد، بر ضرورت حمایت از برنامه‌های هنری و تولید فیلم و سریال و استفاده از فناوری‌های نوین برای رساندن آن به مخاطبان تأکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر ضرورت توقف جنگ در غزه تأکید کرد و جامعه جهانی را در قبال پیامدهای آنچه در غزه می‌گذرد و سکوت در برابر کشتار و گرسنه نگه‌داشتن و نسل‌کشی مسئول دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم
  • اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد الرضا
  • مشهد الرضا سوگوار و عزادار سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)
  • گسترش فرهنگ ایران زمین در پیوستگی ملی
  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • «مهر» در «فرانچایز ایران»
  • تجلیل از معلمان روستای احمد آباد سفلی در تکاب
  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان