Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ صفحات معارفی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مهم کشور طی امروز چهارشنبه، نهم آبان‌ماه، اخبار متنوعی را مخابره کردند که اغلب این خبرها تحت‌الشعاع مراسم عظیم اربعین حسینی(ع) قرار داشت و اخبار بسیار کمی در حوزه قرآن کریم نیز در میان آن‌ها قرار دارد.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز چهارشنبه، 9 آبان‌ماه و تا ساعت 15 تعداد پنج خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که هیچ‌کدام از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«حال و هوای راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی(ع) بن‌مایه‌ای برای تولید سریال‌ و مستند فاخر»، ««خاتون» اثر ارزشمند مذهبی با یک روایت منسجم جذاب است»، «خدمت‌رسانی ۲۸۰ آشپز ایرانی در آشپزخانه حرم امام علی(ع)»، « برپایی موکب امام حسین(ع) در نروژ و حیرت مردم از راهپیمایی ۲۰ میلیونی اربعین» و « عرضه خدمات فرهنگی و ‌هنری به زائران اربعین»، عناوین پنج خبر امروز این صفحه را تشکیل می‌دهند که قرآنی نبوده و اغلب در حوزه عترت منعکس شده‌اند.
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز اقدام به انتشار یادداشتی با عنوان «حال و هوای راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی(ع) بن‌مایه‌ای برای تولید سریال‌ و مستند فاخر» به قلم مجتبی برزگر کرده که اگرچه قرآنی نیست، ولی مطلبی بسیار خواندنی و قابل تأمل است که در بخش‌هایی از آن نیز آمده است: «اربعین با جریان عاشورا و امام حسین(ع) گره خورده است و آن‌گونه که برخی از علما و کارشناسان مذهبی نیز اذعان داشته‌اند جریان عاشورا با جریان انتظار حضرت مهدی(عج) گره خورده است.
عبرت‌ها و درس‌های آموزنده عاشورا از یک سو و فلسفه و راز مانایی اربعین باید در دستور کار مجموعه‌سازی و نگاه سریالی و تلویزیونی قرار گیرد. هنر متعالی و هنرمند متعهد می‌توانند از دل یک واقعه سوژه‌های موثر را کشف و منتشر کنند و آن را با اندیشه‌های آرمانی یک اندیشمند، استاد و یا واعظ تداوم تأثیر ببخشند.
حماسه بزرگ راهپیمایی اربعین حسینی در سال‌های اخیر به یک فرهنگ ناب مذهبی تبدیل شده که تأثیرگذاری آن یک واقعیت غیرقابل انکار است.
نگاه مستندگونه به راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی(ع) می‌تواند به تولید محتوای ژرفف خلاقانه و معناگرا در حوزه سریال و فیلم بیانجامد. در این مسیر همه اهالی فرهنگ و هنر بایستی به میدان بیایند و برای تاریخ اربعین و حرکت دشمن‌شکن راهپیمایی اربعین با یک اندیشه فرهنگی و هنری موثر یک جریان‌سازی با شکوه و با صلابت انجام دهند».
فارس
دو خبر امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز همانند روزهای گذشته و طبق روال معمول این صفحه با خبر تلاوت ترتیل صفحه 497 قرآن کریم توسط شهریار پرهیزکار، حافظ بین‌المللی کل قرآن کریم آغاز شده است.
در ادامه و تا این ساعت نیز خبر دیگری با عنوان «پخش «حاشیه‌ای کوتاه از یک متن بلند» از شبکه قرآن» بر روی خروجی این صفحه منعکس شده که در بخش‌هایی از این خبر قرآنی آمده است: « همزمان با ایام اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدلله الحسین(ع) و یاران باوفایش، مستند «حاشیه‌ای کوتاه از یک متن بلند» روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.
این مستند که با راه‌پیمایان اربعین در مناطق مختلف عراق همراه شده، تصاویری از اتحاد اقوام و مذاهب گوناگون این کشور و همچنین تلاش عاشقان اباعبدالله(ع) در خدمت‌رسانی به زائران حسینی را در مراسم اربعین به تصویر می‌کشد.
مستند «حاشیه‌ای کوتاه از یک متن بلند» به کارگردانی وحید چاووش، امروز چهارشنبه ۹ آبان در ساعت ۱۵:۳۰ روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود».
مهر
آخرین خبری که بر روی صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر منتشر شده، خبری با عنوان «هدف طلوع برکت، حرکت به سمت توسعه و کسب ایده های خلاق اسلامی است» است که مربوط به روز پنجم آبان‌ماه بوده و از آن زمان تاکنون نیز هنوز به‌روزرسانی نشده است.
تیتر اصلی این صفحه نیز که خبری در مورد به انتصاب رییس بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است، مربوط به روز اول آبان‌ماه جاری بوده و در این مدت به‌روزرسانی نشده است.
ایرنا
شش خبری که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی منتشر شده‌اند، قرآنی نبوده و در حوزه‌های مختلف معارفی به‌ویژه حوزه عترت منعکس شده و اغلب نیز رنگ و بوی اربعین حسینی دارند.
«مراسم اربعین حسینی در آتن برگزار شد»، «بغض استکبار رسانه ای از اجتماع حسینی»، «دولت زیرساخت‌های تشرف میلیونی زائران به عتبات را مهیا کرد»، «سهم تولیدات تئاتر از مضامین مذهبی، قطره‌ای از دریاست»، «شکوه بزم باورمندان» و «اربعین موضوعی فراجناحی، ملی و دینی است»، عناوین اخبار امروز این صفحه را تشکیل می‌دهند که همانطور که اشاره شد، بیشتر این اخبار حال و هوای اربعینی دارند.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان نیز طی امروز و تا این لحظه تعداد 14 خبر با را بر روی خروحجی خود منتشر کرده که هیچ‌کدام از این اخبار نیز در حوزه قرآنی قرار نداشته و بیشتر در حوزه‌های معارفی مختلف به‌ویژه حوزه عترت و اهل بیت(ع) انعکاس یافته‌اند.
باشگاه خبرنگاران جوان
«آیا خداوند از ظالمان انتقام می‌گیرد؟» و «مخالف جدیدخوانی مداحان نیستم/ تاریخ مصرف نوحه‌های جدید ۱۰ روزه است»، عناوین دو خبر امروز صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان تا این ساعت را تشکیل می‌دهند که این دو خبر نیز در زمره اخبار قرآنی قرار ندارند.
ایبنا
تعداد دو خبر با عناوین ««تاثیر حضرت مریم (س) در عرفان اسلامی» منتشر شد» و «صِرف عالِم یا نویسنده بودن، نمی‌توان اثر دینی خلق کرد» طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران منتشر شده که این دور خبر نیز قرآنی نبوده و در حوزه‌های مختلف معارفی منتشر شده‌اند.
میزان
هیچ خبری طی امروز و تا این لحظه بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منعکس نشده و آخرین خبر این صفحه نیز که عنوان « روزی که همه آرزو می کنند کاش زائر حسین(ع) بودند» دارد، مربوط به روز گذشته است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی اخبار معارفی رسانه ها فروغ کم اخبار قرآنی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۲۳۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، راضیه سلطان عباسی ندوشن در اولین جلسه شورای اداری حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال ۱۴۰۳ ضمن عرض سلام و خوش آمدگویی و قبولی طاعات و عبادات و تبریک سال جدید به همکاران این مدیریت با اشاره به کلام امیرالمومنین(ع) در خطبه ۱۹۲، اظهار داشت: از نشانه‌های متقین، این است که در دینداری نیرومند و در عین دور اندیشی، نرم خو هستند.

وی با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری(حفظه الله) و اهمیت پیوست برنامه‌های فرهنگی به طرح‌های اقتصادی، خاطرنشان کرد: فرهنگ از اقتصاد هم مهم‌تر است چون فرهنگ به معنای هوایی است که ما تنفس می‌کنیم و همه چه بخواهند، چه نخواهند، هوا را تنفس می‌کنند و به هوا برای ادامه حیاتشان نیاز دارند.
 
کارشناس دینی بیان کرد: ما طلاب مدارس علمیه خواهران استان هرمزگان باید در جهاد تبیین و گسترش امر فرهنگی بکوشیم، به خصوص فضای گفتمانی جامعه را قرآنی کنیم.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان تصریح کرد: مردم ما می‌توانند به‌واسطه قرآن نیازهای خودشان را برطرف کنند؛ طبق فرمایشات و توصیه‌های مقام معظم رهبری که فرمودند، گفتمان قرآن تبدیل به گفتمان غالب جامعه شود، باید دانش آموزان ما با قرآن مانوس شده به گونه‌ای که وقتی در کنار یکدیگر هستند، براساس آیات قرآن فکر کنند، حرف بزنند و مسائل را حل کنند.
 
عباسی اظهار کرد: لازمه گفتمان سازی قرآنی این است که آنقدر کار شود، آنقدر مسلم شود که از نقشه شهری اسلامی تا رفتار اجتماعی و تربیت خانوادگی، همه قرآنی شود که ان‌شاءالله با یک طراحی جدید تمام مسائل با نقشه و راهبرد قرآنی حل شود و به نقطه مطلوب برسد.
 
وی یادآور شد: در قرآن آیات مختلفی در بخش تعلیم، تربیت، فرهنگ، فرهنگ سازی پوشش در قرآن، فرهنگ سازی غذا خوردن در قرآن، فرهنگ سازی همسایه داری، وجود دارد.
 
کارشناس دینی تصریح کرد: با توجه به طراحی جدید در زمینه آیات کلیدی قرآنی، باید سراغ آیات کلیدی رفت و به حفظ آیات قرآن توصیه شود و همه باید فضای زندگی و اجتماعی خودشان را با آیات توامان کنند.
 
وی با اشاره به طرح مسطورا با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه های قرآنی، ابراز کرد: ان‌شاءالله هر معاونت با الگو گرفتن از این طرح از چشم انداز افق۱۴۱۴ و سیاست‌های تعریف شده کار را پیش ببرد و چشم انداز یکساله داشته باشد.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان خاطرنشان کرد: هدف جهاد تبیین که طبق بیانات حضرت آقا، دین و معارف قرآنی و مکتب اهل بیت(ع) است باید به گونه‌ای باشد تا جوابگوی شبهه‌های پراکنده در جامعه و افکار عمومی باشد، لذا لازم است هر سه معاونت یک کار واحد برای میدان‌های عملیاتی طراحی و اجرا کنند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها باید استفاده شود
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • دکتر جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید