Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: برخی از دستفروشان با ایجاد سد معبر و راهبندان درپیاده رو‌ها موجب مزاحمت برای شهروندان شده و آسایش آنان را سلب می‌کنند، که این موضوع باعث گلایه شهروندان می‌شود.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در نشست مشترک با رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر پیرامون بررسی ساماندهی دستفروشی در تهران گفت: برخی از دستفروشان با ایجاد سد معبر و راهبندان درپیاده رو‌ها موجب مزاحمت برای شهروندان شده و آسایش آنان را سلب می‌کنند، که این موضوع باعث گلایه شهروندان می‌شود و شهرداری با حفظ کرامت انسانی با هدف رفع مزاحمت‌ها به درخواست شهروندان با دستفروشان خاطی در چارچوب قانون برخورد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید رضا تحصیلی با بیان اینکه سدمعبر ایجاد شده توسط این دستفروش‌ها تخلف محسوب می‌شود، اظهار داشت: این افراد برای کسب سود موجب بر هم زدن نظم شهری و آسایش شهروندان می‌شوند.

وی بیان داشت: شرکت ساماندهی برای رفاه حال شهروندان و حمایت از دستفروشی در چارچوب قانون با ساز و کار استاندارد محل‌هایی را مشخص کرده که در اختیار دست فروشان قرار خواهد داد.

وی در ادامه گفت: شرکت ساماندهی به تمامی دستفروشانی که با این شرکت همکاری دارند و در محل‌های مشخص و مورد نظر فعالیت کنند خدمات ارایه می‌دهد البته دستفروشانی که خود را پایبند به قانون نمی‌بینند نباید انتظار حمایتی از شهرداری داشته باشند.

تحصیلی با اشاره به اینکه باید مانع افزایش گستره دستفروشان در شهر تهران و حضور روز افزون مراجعه آن‌ها از حاشیه‌های شهر به داخل تهران شویم، گفت: در صورت ممانعت نکردن ازحضور دستفروشانی که باعث سدمعبر در سطح شهر می‌شوند شاهد افزایش این پدیده به عنوان یک معضل بزرگ در سطح شهر خواهیم بود که علاوه بر برهم زدن ظاهر شهر، سبب اسیب‌های اجتماعی نیز در سطح شهر خواهد شد.

وی با بیان اینکه راه اندازی روز و شب بازار‌ها جهت استقرار دستفروشان در دستور کار شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران قرار دارد، افزود: در این راستا مکان‌ها و ساعات مشخصی را برای فعالیت دستفروشان در محل‌های مشخص در هر منطقه در نظر گرفته ایم که به دستفروشان مستقر در این مکان‌ها خدمات ارایه خواهیم داد.

زهرا نژاد بهرام، رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران نیز در این نشست با اشاره به اینکه مشاغل قدیمی در تهران جمع آوری و مشاغل جدید در قالب دستفروشی در شهر تهران فعال شده اند، گفت: در حال حاضر علاوه بر پوشاک مواد غذائی و... حتی شاهد فروش بنزین در خیابان‌ها هستیم به همین منظور شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران باید با توجه به مصوبات قانونی در راستای ساماندهی اینگونه فعالیت‌ها اقداماتی انجام دهد.
عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه رفتار سلبی برای ساماندهی دستفروشان مناسب نیست، افزود: به منظور ساماندهی دستفروشان باید راه حل‌های متعددی همچون راه اندازی شب بازار‌ها در نظر گرفته شود اگرچه این تنها راه حل موجود نیست.

وی با اشاره به راه اندازی روز و شب بازار‌ها در هر محله از شهر تهران، تصریح کرد: در راستای ساماندهی دستفروشان می‌توانیم برای هر محله ماهانه یک بازار در نظر بگیریم. در مکان‌هایی که امکان حضور دستفروشان در برخی از ساعات روز وجود ندارد می‌توان با تعیین زمان‌های مشخص امکان کسب درآمد را برای دستفروشان فراهم کرد.

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران اضافه کرد: خواستار اجرای طرح شب بازار‌ها به صورت پایلوت در یک منطقه از شهر تهران هستیم، با شناسایی دستفروشان و استقرار آن‌ها در قالب روز و شب بازار می‌توان کنترل و نظارت آن‌ها در شهر تهران را افزایش داد.

وی بیان داشت: حضور دستفروشان در شب علاوه بر اشتغال زایی می‌تواند موجب ایجاد امنیت در محلات شهر تهران شود. دستفروشی در هیچ کجای دنیا جرم و تخلف نیست به همین منظور ما نیز باید با برنامه ریزی مناسب و به کارگیری راه حل‌های مختلف زمینه فعالیت آن‌ها را فراهم سازیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دستفروش شهرسازی شهرداری نژاد بهرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۲۳۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات ویژه اتوبوسرانی اصفهان برای مراسم شب‌های قدر

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: ۸۰ دستگاه اتوبوس برای خدمات به زائران گلستان شهدا آماده خدمات‌رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی در لیالی قدر است.

داوود بحیرایی در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی شب‌های قدر اظهار کرد: تعداد ۸۰ دستگاه اتوبوس برای خدمات به زائران گلستان شهدا آماده خدمات‌رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی در لیالی قدر است.

وی افزود: امکانات ویژه حمل‌ونقل عمومی برای شب‌های قدر در گلستان شهدا برای پایان مراسم احیا و سرویس‌های بازگشت از گلستان شهدا به میادین اصلی شهر به صورت رایگان در اختیار شهروندان و مسافران نوروزی قرار خواهد گرفت‌.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه تاکید کرد: از شهروندان درخواست می‌شود از پارک خودرو در محل‌های غیرمجاز که موجب گره ترافیکی می‌شود، خودداری کنند و با زمان‌بندی مناسب و پیاده‌روی از محل پارک، خود را به مراسم برسانند.

بحیرایی گفت: شهروندان می‌توانند پیشنهادها یا انتقادهای خود را به شماره پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۶۴۶ ارسال کنند یا با سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان تماس بگیرند.

کد خبر 740201

دیگر خبرها

  • تمهیدات ویژه اتوبوسرانی اصفهان برای مراسم شب‌های قدر
  • ساماندهی کمک‌های مردمی به غزه کار ویژه مهم هلال‌احمر است
  • ساماندهی کمک‌های مردمی‌ به غزه کارویژه مهم هلال‌احمر است
  • خدمات رسانی ویژه در اولین شب قدر پایتخت
  • خدمات رسانی ویژه در اولین شب قدر
  • برنامه‌های ویژه اتوبوسرانی تهران برای شب‌های قدر و نمایشگاه قرآن
  • ساماندهی پدیده زباله‌گردی و کودکان کار طی ماه‌های آینده/فعال شدن ساخت تمام خطوط متروی تهران
  • اردوغان: به فرزند بی قانون غرب باید فشار بیاوریم | قطعنامه اجرایی خواهد شد
  • اردوغان: باید به فرزند بی‌قانون غرب فشار بیشتری وارد کنیم
  • خدمات ویژه مترو در شب‌های قدر | مترو تا ۲ بامداد فعالیت می‌کند