Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیش‌بینی می‌کنیم به مرور آمار گردشگر اروپایی به حالت نرمال بر می‌گردد که از هفته پایان شهریور سینگال هایش شروع شده است.

​علی اصغرمونسان درباره تأثیر تحریم های ۱۳ آبان بر درآمدهای ارزی حوزه گردشگری گفت: خوشبختانه آمارهای شش ماهه نخست سال در بخش گردشگری نشان می دهد که این حوزه تحریم پذیر نیست. خیلی امیدواریم که بعد از ۱۳ آباننیز دچار مشکل جدی نشویم و همین روند ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه در شش ماه نخست سال اگر در بخش اروپایی کاهش گردشگر داشتیم در بخش منطقه ای جبران شد. بخش منطقه ای ما جزء تروریست پرقیمت است چون عموما توریست درمانی هستند و ترکیبی عمل می کنند  یعنی برای درمان به ایران می آیند اما بعد به تفریح و گردشگری می پردازند بنابراین به خوبی آمار کاهش گردشگر اروپایی جبران شد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به آمارهای گردشگری در دو هفته آخر شهریور اظهار کرد: سیگنال ها از آمار توریسم اروپایی نشان می دهد که وضعیت در این بخش در حال بازگشت به حالت قبل است. در فضایی که ایجاد شد و در بازار تفاوت نرخ ارز را شاهد بودیم، شاید از این اتفاق احساس ناامنی به اروپایی ها دست داد حال آنکه بحث موضوع امنیت از موضوعات اقتصادی جدا است.

وی با بیان اینکه اروپایی ها متوجه شدند امنیت کشور سر جایش است، افزود: پیش بینی می کنیم به مرور آمار گردشگر اروپایی به حالت نرمال بر می گردد که از هفته پایان شهریور سینگال هایش شروع شده است.

مونسان درباره تمهیدات تبدل دلار و یورو به ریال برای گردشگران گفت: الان مشکلی وجود ندارد. اوایل نوسانات نرخ ارز، دولت صرافی ها را از خرید و فروش ارز منع کرد، آن زمان گردشگران برای تبدیل ارز با مشکلاتی مواجه بودند و نمی توانستند کجا باید ارز خود را به ریال تبدیل کنند. این مسئله موجب شده بود که راننده تاکسی هم ارز را تبدیل به ریال می کرد اما الان چنین مشکلی دیگر وجود ندارد و گردشگران خارجی در صرافی ها این کار انجام می دهند.

 

خبرآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000AcW برچسب ها: ایران ، توریست خارجی ، علی اصغر مونسان

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ایران توریست خارجی علی اصغر مونسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۲۴۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم

شهر شیراز در استان فارس واقع شده است. هر ساله گردشگران بسیاری از این شهر مهد فرهنگ و هنر بازدید می‌کنند. خانه زینت الملک قوامی نیز یکی از همین اماکن زیبا و گردشگری شیراز است و از جمله زیباترین و مشهورترین خانه‌های تاریخی است که هر سال گردشگران بسیاری از آن دیدن می‌کنند؛ خانه‌ای که قدمت آن به دوره قاجار بازمی‌گردد.

شهروندخبرنگار نا فیلمی را به نمایش گذاشت که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - فارس

بیشتر بخوانید:

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری قزوین در آستانه نوروز + تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • سفرنامه| مسیر بی بازگشت به ریگ جن!/ مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری