Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ۷ زندانی محکوم به قصاص نفس که به‌دلیل قتل عمد به اعدام محکوم شده بودند با تلاش‌های شورای حل اختلاف استان بوشهر و جلب رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یافتند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف بوشهر با اعلام این مطلب گفت: این آمار رهایی از قصاص مربوط به یکسال اخیر می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص پرونده‌های این زندانیان افزود: در یکی از این پرونده‌ها فرد قاتل پس از گذراندن ۹ سال حبس در پای چوبه دار با رضایت اولیای دم و بدون دریافت هزینه‌ای اعلام رضایت کردند.

صداقت اضافه کرد: همچنین در پرونده‌ی دیگری یک محکوم به قصاص نفس با وساطت و پیگیری اعضای شورای حل اختلاف مستقر در زندان مرکز‌ی بوشهر، در پای چوبه دار از اجرای حکم قصاص رهایی یافت. در این پرونده با پرداخت دیه کامل توسط محکوم به قصاص، رضایت قطعی اولیاء دم اعلام و از طرف مرجع قضایی استان نیز پرونده قصاص مختومه شد.

رئیس شورای قضایی استان بوشهر در ادامه عنوان کرد: در یکی دیگر از پرونده‌های سال ۹۶ که فرد به دلیل قتل عمد محکوم به اعدام بود با پرداخت ۸۰ میلیون تومان رضایت اولیای دم را جلب کرد و از قصاص نفس رهایی یافت.

صداقت اضافه کرد: در نیمه نخست امسال نیز با تلاش اعضای شورای حل اختلاف مستقر در زندان مرکزی بوشهر رضایت اولیای دم احدی از محکومین به قصاص نفس اخذ شد. زندانی به جرم مباشرت در قتل عمدی در زندان مرکزی بوشهر تحمل حبس می‌کرد که با تماس‌های مکرر اعضای شورای حل اختلاف مستقر در زندان با اولیای دم، حضور در محل کار ایشان در استان فارس، حضور ۲ نوبتی اولیای دم در زندان مرکزی بوشهر و پیگیری‌های مستمر اعضای شعبه یاد شده در نهایت خانواده مقتول رضایت قطعی و کامل خود را از زندانی اعلام کردند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان بوشهر درخصوص پرونده‌هایی که در ماه محرم با صلح و سازش مختومه شده است، گفت: در ماه محرم امسال یکی از افراد که به دلیل عدم پرداخت مهریه به تعداد ۷۰ سکه و نزاع خیابانی با چاقو از خرداد ۹۷ در زندان به‌سر می‌برد با تلاش کارکنان شورای حل اختلاف و رضایت شاکیان از زندان رهایی یافت. همچنین در محرم امسال دو پرونده طلاق با مشارکت شورای حل اختلاف با صلح و سازش مواجه شد و زوجین به زندگی مشترک بازگشتند.

انتهای پیام/م

رهایی از قصاص با جلب رضایت اولیاء دم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قتل دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۲۴۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده ۶ میلیارد ریالی در شهرستان خرمدره به صلح و سازش منجر شد

علی جعفری با بیان اینکه پرونده ۶ میلیارد ریالی در شهرستان خرمدره به صلح و سازش منجر شد گفت: بی شک شورای حل اختلاف با اقدامات مثبت خود در حل منازعات و دعاوی مردم موثر بوده است.

وی اظهار داشت: کاهش تشریفات، هزینه ها و اطاله دادرسی همچنین از بین رفتن استرس ناشی از برخورد قضایی و جلوگیری از افزایش تعداد زندانیان از جمله اثرات مثبت وجود شوراهای حل اختلاف به شمار می ورد.

این مسوول قضایی اظهار کرد: دادگستری شهرستان خرمدره با استفاده از ظرفیت های مردمی و اعضای شوراهای حل اختلاف روستایی و شهرستانی، در جهت ایجاد صلح و سازش بین طرفین پرونده های ورودی در راستای دستاوردهای تحول در نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران که ریشه در فقه اسلامی و فرهنگ اصیل ایرانی دارد قدم برمی دارد.

پیش از این نیز اعلام شده بود ۵۸ درصد پروندهای شورای حل اختلاف استان سازش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۴۰ زندانی محکوم مالی در فارس
  • نایب رئیس سابق فدراسیون با حکم 10 ساله زندانی شد
  • یک محکوم به قصاص در شادگان از چوبه‌دار رهایی یافت
  • رهایی یک محکوم به قصاص در شادگان پس از ۱۰ سال
  • رهایی یک محکوم به اعدام از قصاص در شادگان
  • بخشش محکوم به قصاص پس از ۴ سال
  • ۱۸ زندانی آذربایجان غربی از ارفاقات قانونی بهره‌مند شدند
  • نجات محکوم به قصاص از چوبه دار
  • تظاهر به دینداری و انکار منافقانه حکم قصاص
  • پرونده ۶ میلیارد ریالی در شهرستان خرمدره به صلح و سازش منجر شد