Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن صومی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهارداشت: هفت هزار و ۵۹۴ ولادت نوزاد پسر در نیمه نخست امسال در استان کردستان ثبت شده است که در این مدت بیشترین نام انتخاب شده برای نوزدان پسر به ترتیب شامل محمد، آیهان و آراد بوده است.

وی تعداد ولادت ثبت شده نوزادان دختر در شش ماهه نخست امسال را نیز هفت هزار و ۱۴۶ واقعه بیان کرد و افزود: پر طرفدارترین نام هایی هم که برای دختران انتخاب شده به ترتیب آنیا، باران و سدنا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان با بیان اینکه میزان واقعه ولادت ثبت شده در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش پیدا کرده است، ادامه داد: در مقابل هر ۱۰۰ ولادت نوزاد دختر، ۱۰۶ ولادت نوزاد پسر در این استان ثبت شده که بیشترین آمار ولادت هم مربوط به شهرستان بانه است.

صومی با اشاره به اینکه کمترین ولادت ثبت شده هم مربوط به شهرستان بیجار است، یادآور شد: از مجموع ولادت های ثبت شده در استان ۲۱۷ مورد دو قلوزایی، چهار مورد سه قلوزایی و یک مورد هم چهار قلوزایی بوده است.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: در نیمه نخست امسال "محمد" و "آنیا" پرطرفدارترین نام انتخاب شده برای نوزادان پسر و دختر در استان بوده است.

کد خبر 4446026

منبع: مهر

کلیدواژه: تولد نوزاد سازمان ثبت احوال سنندج اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی مرز مهران بوشهر گرگان مشهد موکب کرمانشاه شهرکرد شیراز سنندج زائران اربعین مرز شلمچه سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۲۴۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: فرآیند واکسیناسیون تکمیلی مرحله اول فلج اطفال ویژه اتباع خارجی در کردستان به اتمام رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، جهانبخش یوسفی اظهار کرد: برنامه جهانی ریشه‌کنی فلج اطفال و حفظ دستاوردهای آن از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان جهانی بهداشت است.

وی افزود: هر چند تلاش‌ها برای تحقق اهداف برنامه همچنان تداوم دارد، اما افزایش تردد به داخل کشور از کشورهای همسایه نشان دهنده خطر بالای ورود ویروس به کشورمان است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: عملیات ایمن سازی تکمیلی سال ۲۰۲۴ میلادی در مناطق غیر گرمسیری در مرحله اول از روز یکشنبه دوم اردیبهشت تا روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت سال جاری همزمان با سراسر کشور شروع و به اتمام رسید و مرحله دوم نیز از سی‌ام اردیبهشت تا یکم خرداد سال جاری اجرا خواهد شد.

یوسفی خاطرنشان کرد: در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کردستان طرح ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال با هدف ریشه‌کن کردن کامل این بیماری در کودکان زیر پنج سال مهاجران خارجی اجرا شد و بیش از ۷۵ درصد موارد واکسیناسیون شدند.

کد خبر 749770

دیگر خبرها

  • بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا پایان نیمه نخست سال
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • آمار مرگ‌ومیر زنجان در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • همدان بر سکوی نخست بوکس نوجوانان ایران؛ لرستان و تهران بر سکوی دوم و سوم