Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-16@03:31:13 GMT

تاثیرات طب سوزنی و افزایش قد

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۲۵۱۷۶

تاثیرات طب سوزنی و افزایش قد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مرتضی ترابی با بیان اینکه مهم‌ترین عامل افزایش قد در انسان ترشح هورمون رشد است به تحقیقات صورت گرفته اشاره کرد و گفت: براساس این تحقیقات طب سوزنی علاوه برافزایش هورمون رشد باعث تنظیم تمام هورمون‌های بدن نیز می‌شود.

او افزود : تحقیقات نشان می‌دهد طب سوزنی با افزایش انرژی و قوای حیاتی بدن باعث افزایش هورمون رشد می‌شود و بدین طریق رشد قد را تسریع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته این محقق ایرانی نقش طب سوزنی در رشد قد قبل از دوران بلوغ بسیار بارزتراست از این رو کسانی که می‌خواهند ازاین روش استفاده کنند بهتر است قبل از سن بلوغ و یا در آغاز دوره بلوغ درمان را توسط متخصصان این امر را شروع کنند.

این کارشناس طب سنتی و سوزنی با تاکید بر اینکه میزان افزایش قد با طب سوزنی بستگی به سن زمان شروع درمان دارد بنابراین هر چه زودتر برای درمان باید اقدام کرد، گفت: میزان افزایش قد با طب سوزنی منوط به رعایت سه عامل زمان شروع درمان، ژنتیک، مزاج و طبع افراد تحت درمان است.

ترابی عنوان کرد: باز بودن صفحات رشد استخوانی که با گرافی‌های رادیولوژی از استخوان مچ دست بررسی می‌شود لازمه تاثیر اثر طب سوزنی روی افزایش قد است.

او تصریح کرد: با استفاده از طب سوزنی قد افراد زیر سن بلوغ حدود ۱۰ سانتی‌متر و در اوایل سن بلوغ حدود پنج سانتی‌متر و در اواخر سن بلوغ حدود سه سانتی‌متر افزایش می‌یابد.

ترابی با اشاره به اینکه قد پدر و مادر براساس علم ژنتیک بر میزان افزایش قد افراد نیز تاثیرگذار خواهد بود، گفت: در مزاج‌های گرم و خشک (صفراوی) ومزاج‌های گرم وتر (دموی) افزایش قد بیشتر از مزاج‌های سوداوی (سردوخشک) و بلغمی (سردوتر) است.

او در عین حال عوامل محیطی تاثیر گذار نیز مانند تغذیه، آب و هوا، اقلیم و بیماری‌ها و ورزش را در افزایش قد بی‌تاثیر ندانست.

ترابی با بیان اینکه زمان درمان برای تحریک کافی و موثر ایجاد رشد حداقل ۳۰ جلسه طب سوزنی به صورت هر روز یا یک روز درمیان و یا هفته‌ای دو بار نیاز است تاکید کرد: طب سوزنی اگر بدست کارشناس مربوطه صورت گیرد نه تنها هیچگونه عوارضی در پی نخواهد داشت بلکه باعث تعادل وتنظیم تمام سیستم‌های بدن شده و از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند .

ترابی تاکید کرد: بعد از بسته شدن صفحات رشد استخوانی که حدود ۱۷ تا ۲۰ سال بسته می‌شوند دیگر امکان افزایش قد وجود ندارد و فریب تبلیغات فضاهای مجازی را نخورند و برای پایان یافتن رشد قد نمی‌توان عدد سنی دقیقی بیان کرد چون در افراد مختلف و دختران، پسران و زنان متفاوت است و روش تعیین دقیق ان بررسی روی گرافی مچ دست است.

این کارشناس طب سنتی و سوزنی خاطر نشان کرد: در زمانی که امکان افزایش قد وجود دارد بهترین، بی‌ضررترین و سالم‌ترین روش استفاده از طب سوزنی و سنتی توسط کارشناس مربوطه است.

انتهای پیام/

161 / 161 پژوهشگر طب سوزنی عوامل محیطی هورمون رشد طب سوزنی علم ژنتیک رشد استخوانی طب سنتی و سوزنی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: عوامل محیطی هورمون رشد طب سوزنی علم ژنتیک رشد استخوانی طب سنتی و سوزنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۲۵۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مسمومیت کودکان با مواد مخدر در درگز خراسان رضوی

دکتر سمیه دادبه گفت: در حال حاضر ماهانه چهار کودک بواسطه مسمومیت ناشی از مصرف مواد مخدر در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری می‌شوند که با بررسی آمار ثبت مسمومیت‌ها نشان از افزایش شمار مسمومیت‌ها در ۲ سال گذشته دارد.

وی بدون اشاره به میزان افزایش بستری این کودکان ادامه داد: البته این موارد مربوط به کودکان بدحالی است که والدین به ناچار به مرکز درمانی منتقل می‌کنند و قطعا شمار مسمومیت‌های سبک کودکان با مواد مخدر بیشتر از این تعداد است و معمولا با روش‌های خانگی این نوع مسمومیت‌ها درمان می‌شود.

این متخصص اطفال آخرین مورد فوت کودکان از مسمومیت با مواد مخدر را مربوط به پائیز پارسال عنوان کرد و گفت: عامل اصلی این نوع مسمومیت‌های گا‌ها مرگبار، کنجکاوی کودکان و یافتن مواد مخدر موجود در منزل و از طرفی کوتاهی والدین در پنهان نکردن این مواد و در دسترس بودن این مواد مسمومیت زا است.

دکتر دادبه اظهار کرد: البته گاهی برخی خانواده‌ها به دلیل عدم آگاهی از مواد مخدر برای تسکین درد کودکان استفاده می‌کنند که گاهی همین اقدام غلط منجر به مسمومیت کودکان می‌شود.

وی به ناآگاهی برخی خانواده‌های درگزی که خود مصرف کننده مواد مخدر هستند نیز اشاره کرد و گفت: با کمال تاسف به دلیل بی اطلاعی شاهد بوده ام پدر یک خانواده از شربت متادون برای درمان کودک ۱۹ ماهه خود استفاده کرده است که جای تاسف بسیار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • افزایش مسمومیت کودکان با مواد مخدر در درگز خراسان رضوی
  • اعلام قیمت ویزیت پزشکان؛ تعرفه‌های پزشکی چقدر افزایش یافت؟
  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ بالاخره ابلاغ شد!
  • جزئیات تعرفه پزشکان اعلام شد
  • اعلام تعرفه‌های جدید ویزیت پزشکان ۱۴۰۳
  • تعرفه های جدید پزشکی ابلاغ شد
  • حمایت یک میلیاردی از کسب‌وکارهای دارای سطح بلوغ فناوری ۳ یا بالاتر
  • حمایت از کسب و کار‌هایی با سطح بلوغ فناوری سه یا بالاتر 
  • حمایت یک میلیارد تومانی از کسب و کار‌های دارای سطح بلوغ فناوری ۳ یا بالاتر
  • تاثیرات باورنکردنی یوگا بر سلامت جسم و روح