Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@23:33:01 GMT

شورای شهر همدان پیگیر اجرای دقیق طرح جامع شهر است

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۲۵۷۶۸

شورای شهر همدان پیگیر اجرای دقیق طرح جامع شهر است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان گفت: باید برای ارزیابی وضع موجود طرح جامع و و نقشه کاربری اراضی محدوده شهر همدان کمیته ۳ نفره‌ای تشکیل شود. ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، نرگس نورالله‌زاده عصر امروز در کمیسیون شهر‌سازی شورا اظهار داشت: این کمیته باید متشکل از نماینده کمیسیون شهرسازی معماری شورا، قائم مقام معاونت معماری شهرسازی شهرداری و مسئول حریم شهرداری باشد و گزارش عملکرد آن هم برای شورا ارسال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 عضو شورای اسلامی شهر همدان، افزود: مشاور طرح جامع اطلاعات میدانی از وضع موجود ندارد و اگر نقصی بعد از تصویب طرح جامع به وجود آید این شهرداری و شورا هستند که باید بار پاسخگویی نقص‌ها را بر دوش بکشند و دیگر دستگاه‌‌ها خود را جدای از این نقص‌ها خواهند دانست.

نور‌الله زاده گفت: انتظار داریم که شهرداری به عنوان دبیر ستاد بازآفرینی، موضوع اجرای پیاده راه مرکز محلات را در ستاد باز‌آفرینی شهری همدان مطرح و پیگیری کند. هم‌چنین نقاط ضعف طرح جامع شهر همدان باید جمع‌آوری و در اختیار مشاور طرح قرار داده شود تا با درج اهمیت اصلاح آن به فوریت این مشکل برطرف شود.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه گفت: وجود چنین تغییرانی برای وضع موجود در طرح جامع شهر همدان در آینده آسیب‌های جدی را برای شهر در پی دارد و باید وضعیت طرح جامع به دقت بررسی و ارزیابی کامل شود تا هیچ مشکلی در فرایند اجرای آن نباشد یا مشکلات به حداقل ممکن برسد.

سید مسعود عسگریان افزود: مشاور طرح جامع دقت لازم را بر اساس بررسی از طرح ندارد و باید مطالعه دقیق و میدانی برای طرح انجام دهد. طرح جامع شهر همدان افقی 15 ساله را برای اجرای طرح‌های شهر در پیش روی مدیریت شهری قرار می‌دهد و باید نهایت دقت در آن لحاظ شود.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان، اظهار داشت: نباید این ناهماهنگی و نبود انسجام در چنین طرح مطالعاتی مهم و اثر‌گذاری برای مدیریت شهر همدان دیده شود و باید شهرداری با جدیت بیشتری پیگیر رفع مشکلات این طرح باشد ونقش موثر خود را در برطرف شدن آن نشان دهد.

عسگریان گفت: یکی از روش‌های افزایش تعامل و مشارکت مردم استفاده از انگیزه‌های تشویقی است که شورا می‌تواند این روش‌ها را برای اهالی مناطقی از شهر که همکاری و تعامل تنگاتنگی با شورا و شهرداری دارند در قالب تخفیف‌ ویژ‌ه بهای خدمات و عوارض نوسازی شهرداری مصوب و اجرا کند.

وی افزود: همکاری شهروندان کوی محمدیه در قالب 1.5 هکتار از اراضی این منطقه برای افزایش عرض معبر باید تقدیر شود تا نمادی برای افزایش همکاری سایر شهروندان همدان در چنین طرح‌های عمران شهری باشد.

انتهای پیام/

R41405/P4001/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۲۵۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم

در مراسمی به مناسبت روز شوراها، به اینکه ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد، تاکید شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، در مراسمی به همت شورای اسلامی استان اردبیل، با حضور استاندار اردبیل، رییس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولان از شوراهای برتر، اعضای شورای اسلامی و پیشکسوتان شورا تجلیل شد.

شوراها که منتخبان مردم در روستاها و شهرها هستند، خدمت به مردم در این عرصه را افتخاری بزرگ عنوان کردند .

این شوراها که پل ارتباطی میان دولت و مردم هستند نقش اساسی در پیگیری و تحقق مطالبات مردم دارند.

در این مراسم که به مناسبت روز شوراها برگزار شد، به این موضوع که ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد، تاکید شد.

استاندار اردبیل در این مراسم با اشاره به نقش و جایگاه شورا در پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: شوراها باید در جلب رضایتمندی مردم و تأثیرگذاری در جامعه همت ویژه داشته باشند.

سید حامد عاملی تصریح کرد: تعامل بسیار خوبی بین دستگاه‌های اجرایی و مسئولان در استان برای پیشبرد اهداف توسعه استان وجود دارد که این امر در نوع خود بی‌سابقه است.

وی از پیگیری برای ارائه کارت به شوراها خبر داد.

رییس کل دادگستری استان اردبیل نیز با گرامیداشت روز شورا، از تلاش و همت شورای اسلامی استان در پیگیری مطالبات مردم تشکر کرد.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو سیاست دستگاه قضایی را تعامل با مسئولان برای توسعه استان عنوان کرد و افزود: در این راستا دستگاه قضایی برای تحقق مطالبات مردم از شوراها حمایت می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شوراها بدون منت به مردم خدمت می‌کنند و این امر قابل تقدیر و قدردانی است.

رییس شورای اسلامی استان اردبیل نیز با گرامیداشت روز شورا اضافه کرد: همایش گرامیداشت روز شورا در محل سالن پارک بانوان اردبیل برگزار شد.

ابراهیم صفری بیان کرد: در این همایش از شوراهای برتر، پیشکسوتان شورا و اعضای شورا تجلیل و قدردانی شد.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در حال حاضر سه هزار و 255 شوراها در روستاها و شهرهای استان فعالیت می‌کنند که این شوراها نقش اساسی در پیگیری مطالبات مردم دارند.

رییس شورای اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: در راستای پیگیری و تحقق مطالبات مردم جلسات و بازدیدهای مختلفی توسط شورای اسلامی استان برگزار شده و در این جلسات و بازدیدها از ظرفیت نمایندگان، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای پیگیری و تحقق مطالبات مردم استفاده شده است.

صفری گفت: توسعه و تکمیل زیرساخت‌های روستاها و شهرها اولویت اساسی است و در این راستا پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام/131

  

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست
  • پیگیر رفع مشکل اینترنت در روستاها هستیم
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • اعضای شورای شهر سنندج چه مطالباتی را در حضور استاندار کردستان مطرح کردند؟
  • پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم