Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@16:36:09 GMT

جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده اندونزی ردیابی شد

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۲۵۸۶۶

جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده اندونزی ردیابی شد

به گزارش ایکنا؛ ایرنا نوشت: 'محمود سیائوقی' رئیس سازمان جستجو و نجات اندونزی شامگاه چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: غواصان همچنین تکه هایی از بدنه هواپیما را در مسیری بسیار دورتر از منطقه ای که گفته می شود محل اصلی سانحه بوده ، پیدا کردند.
وی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: جستجوگران در اعماق آبهای دریای جاوه موفق به دریافت سیگنال هایی از جعبه سیاه هواپیما نیز شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی توضیح داد: آنها توانستند بسیاری از بقایای مرتبط با مسافران این هواپیما را که در این سانحه کشته شدند در عمق این آبها و نه در سطح پیدا کنند.
به گفته وی اما جریانات شدید عمق دریا مانع از پیدا کردن بدنه اصلی هواپیما توسط گروه نجات شده درحالیکه اعتقاد براین است که به محل آن نیز نزدیک شده اند.
وی گفت در واقع گروه نجات معتقدند بدنه اصلی هواپیما با جریان های دریایی به مناطقی بسیار دورتر از محل حادثه برده شده است.
طبق آخرین گزارشها همچنین تاکنون بقایای 48 نفر از مسافران این هواپیما در آبهای این دریا پیدا شده است.
هواپیمای «737 ماکس 8 » متعلق به شرکت «لاین ایر» بامداد دوشنبه (29 اکتبر) هفتم آبان ماه از جاکارتا عازم شهر «پانگکال پینانگ» در جزیره «بانگکا» اندونزی بود که 13 دقیقه پس از پرواز، در دریای جاوه در شرق این کشور سقوط کرد.
سقوط هواپیمای مسافربری شرکت لاین ایر اندونزی در آب‌های سوماترا در سواحل شرقی این کشور با 189 مسافر دومین فاجعه هوایی در تاریخ اندونزی محسوب می شود.
بیش از 20 نفر از مسافران این پرواز از مسئولان و کارکنان دولتی از جمله وزارت دارایی اندونزی، یکی از مسافران و یکی از خلبانان شهروند ایتالیا و تعدادی از مسافران نیز کودک و نوزاد بودند.
گزارش شرکت لاین ایر نیز حاکی است : قریب به 60 نفر ازغواصان اندونزیایی و تعدادی دیگر از کشورها تلاش بسیاری را برای یافتن جعبه سیاه هواپیما از روز گذشته آغاز کرده اند اما تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.
سازمان ملی جستجو و نجات اندونزی روز سه شنبه نیز گزارش دادکه یافتن بدنه اصلی هواپیما بسیار مهم است که بخشی از آن اکنون در حدود 30 تا 40 متری دریای خروشان جاوه قرار دارد و از 5 فروند ناو جنگی خواسته شده دراین زمینه به اندونزی کمک کنند.
مسئولان اندونزیایی امروز اعلام کردند که تمام هواپیماهای مدل بوئینگ مدل 737-MAX را که نمونه آن دوشنبه گذشته در دریای جاوه در شرق این کشور سقوط کرد،با برنامه ریزی مشخص مورد بازبینی ایمنی پرواز قرار می دهند.
فاجعه سقوط این هواپیمای مسافربری با شماره پرواز JT610 نگرانی ها در مورد ایمنی این مدل از بوئینگ را در صنعت هواپیمایی اندونزی افزایش داده است.

انتهای پیام /

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۲۵۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی ۱۳ فروند هواپیمای مدرن اسرائیل/ تلفات و مجروحان بسیار زیاد است

فرارو- علامه سید ظفر عباس شمسی رئیس مجلس وحدت مسلمین بلوچستان پاکستان گفته است که زمان محو اسرائیل از صفحه فرا رسیده است.

به گزارش فرارو، علامه شمسی با بیان اینکه تعداد تلفات و مجروحان حمله ایران به اسرائیل زیاد است گفت: حمله ایران به اسرائیل ظالم، قاتل کودکان بی‌گناه فلسطینی و مادران و خواهران فلسطینی، اسرائیل ظالم را تکان داده است.

رئیس مجلس وحدت مسلمین بلوچستان با اشاره به بازتاب حملات موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل در رسانه‌های بین المللی گفت که به گزارش بی بی سی، این واقعیت را نمی‌توان انکار کرد که این یک حمله بسیار گسترده و تاریخی به اسرائیل بود.

وی با بیان اینکه اسرائیل غاصب و آسمانش تا امروز با چنین وضعیتی مواجه نشده بود، افزود: این بزرگترین عملیات پهپادی و موشکی در تاریخ بود.

سید ظفر عباس شمسی گفته است که هرگز چنین حمله‌ای به اسرائیل غاصب صورت نگرفته بود. در نتیجه این حمله، گنبد آهنین به طور کامل از کار افتاد. در حالی که تعداد تلفات و مجروحان بسیار زیاد است و اکثر آن‌ها سربازان اسرائیل غاصب هستند.

عالم برجسته پاکستانی گفت: ۱۳ فروند هواپیمای مدرن اسرائیل سوخته و خاکستر شده است، افزود: زمان آن فرا رسیده است که اسرائیل غاصب از روی زمین محو شود.

دیگر خبرها

  • ببینید | سقوط هواپیمای نیروی هوافضای روسیه
  • بایدن : آدمخوارها دایی ام را خوردند !
  • نابودی ۱۳ فروند هواپیمای مدرن اسرائیل/ تلفات و مجروحان بسیار زیاد است
  • حلقه‌های هوشمند نامرئی هستند و این مشکل‌ آنهاست!
  • معطلی مسافران در خط ۷ مترو کاهش پیدا می‌کند
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • نقش چادر‌های عشایری در کاهش تصادفات جاده‌ای
  • آماده‌باش ارتش چین در پی پرواز هواپیمای آمریکا بر فراز تایوان
  • نقض حریم هوایی افغانستان در پروان
  • معرفی کارگاه تولیدی انواع هاردباکس آماده و اختصاصی