Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@20:06:16 GMT

آسفالت جاده درازنو پس از یک سال از بین رفت

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۲۷۱۷۲

آسفالت جاده درازنو پس از یک سال از بین رفت

فرماندار کردکوی گفت: مسیر جاده درازنو که آسفالت شده بود پس از یک سال از بین رفته و این جاده گردشگری است و نیاز است مشکل آن برطرف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، ابراهیم قدمنان، عصر امروز (چهارشنبه 9 آبان) در نشست شهرستانی بررسی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و حل بخشی از مشکلات کردکوی که با حضور استاندار و مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان کردکوی ۸۱۵ هزار متر مربع وسعت دارد و این شهرستان دارای یک بخش مرکزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: ۵۶ درصد جمعیت کردکوی شهری و ۴۴ درصد آن در روستا سکونت دارند و ۴۹ درصد جمعیت  این شهرستان را بانوان و ۵۱ درصد جمعیت کردکوی را آقایان تشکیل می‌دهند و همچنین ۸۷ نفر در هر کیلومتر مربع تراکم جمعیت این شهرستان است.

 

قدمنان افزود: اکثریت مردم شهرستان کردکوی کشاورز هستند و دو شهرک صنعتی در این شهرستان فعال است.

 

وی تاکید کرد: گندم و سویا بیشترین محصول برداشتی کشاورزی این شهرستان است و امسال کشاورزان کردکوی برای کشت کلزا استقبال خوبی داشتند.

 

فرماندار کردکوی ادامه داد: مردم در سال گذشته برای اینکه مطالبات گندمشان به موقع پرداخت نشده بود به کشت کلزا روی آوردند.

 

قدمنان ادامه داد: ۲۵ هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرستان کردکوی وجود داد که از این میزان ۳ هزار هکتار باغ است که نزدیک به ۹۰ هکتار آن را باغ انار تشکل می‌دهد.

 

وی با اشاره به ظرفیت باغ انار در کردکوی، افزود: میانگین برداشت انار در استان گلستان بالای ۳۰ تن میانگین برداشت انار است و در برخی روستاهای ما در هکتا است ولی در برخی از روستاهای ما باغداران بالای ۵۰ تن انار برداشته کردند.

 

فرماندار کردکوی به مشکلات بهداشتی و درمانی کردکوی اشاره کرد و افزود: در بخش بیمارستانی مشکلاتی در تامین دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن و آندوسکوپی داریم که منجر شده بیماران این شهرستان به مرکز استان یا شهرستان‌های همجوار مراجعه کنند.

 

قدمنان به  مشکلات زیرساختی و برق‌رسانی در مناطق گردشگری شهرستان اشاره کرد و گفت: چهارکوه و رادکان منطقه گردشگری شهرستان است و مسافران داخلی و خارجی زیادی در شهرستان از این مناطق بازدید می‌کنند.

 

وی گفت: در مسیر راه‌سازی مشکل در  شهرستان داریم که باید نسبت به آن اهتمام شود و مسیر جاده درازنو که آسفالت شده بود پس از یک سال از بین رفته و این جاده گردشگری است و نیاز است مشکل آن برطرف شود.

 

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین مرز مهران مجلس شیراز کربلا رای اعتماد مجلس شورای اسلامی موکب اربعین درازنو فرماندار کردکوی شورای اداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۲۷۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، غلامحسین عماری در جلسه بررسی فعالیت های شرکت آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه افزود: این شهرستان حدود ۳۱ درصد جمعیت آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده و ۶۱۱ روستای دارای کد آبادی دارد.

وی اضافه کرد: از کل روستاهای شهرستان ارومیه ۴۵۵ روستای برخوردار تحت پوشش آب و فاضلاب بوده که ۸۲ درصد جمعیت را شامل شده و ۱۰۱ روستای برخوردار غیر تحت پوشش نیز در این شهرستان وجود دارد که ۱۶ درصد جمعیت روستایی را شامل می شود.

فرماندار ارومیه ادامه داد: همچنین ۵۲ روستای باقی مانده با جمعیتی در حدود ۱.۲ درصد غیر برخوردار هستند. عماری درخصوص وضعیت مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آب و فاضلاب شهرستان ارومیه اظهار کرد: از سه پروژه این سفر با مبلغ اعتباری یک هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال، پروژه های مدول سوم تصفیه خانه ارومیه و خط انتقال پساب به دریاچه تکمیل شده و به اتمام رسیده است.

وی گفت: پروژه تکمیل سامانه آبرسانی و تأمین آب شرب اضطراری شهر ارومیه نیز در دست پیگیری جهت اقدام قرار دارد. وی به بررسی مصوبات سفر استاندار آذربایجان غ ربی به شهرستان ارومیه نیز پرداخت و افزود: این سفر ۱۷ مصوبه داشت که سه مورد تکمیل شده، ۱۱ مصوبه در حال اجرا بوده و۲ مصوبه در دست پیگیری جهت اجراست.

فرماندار ارومیه اظهار کرد: یک مصوبه نیز به علت عدم تخصیص اعتبار راکد باقی مانده است. وی اضافه کرد: در مجموع پیشرفت مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به شهرستان ارومیه حدود ۵۸ درصد برآورد می شود.

دیگر خبرها

  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • امکانات حوزه سلامت خوشاب فقط برای ۲۵ درصد جمعیت کفایت می‌کند
  • بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم
  • تجلیل از مادر ۲۷‌ ساله اناری با پنج فرزند
  • نصب ۳ کیلومتر نیوجرسی در محورهای مواصلاتی شهرستان خوی
  • پرآبی مسیل‌ها در محور انار- رفسنجان
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • بهره‌مندی ۹۸ درصد جمعیت روستا‌های بوشهر از راه آسفالته
  • ۹۸ درصد روستاهای بوشهر راه آسفالت دارند