Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت هند با هدف احیای مکانیزم تجارت با روپیه، به زودی مصوبه ای با ایران امضا خواهد کرد براساس آن، دهلی نو برای تجارت با تهران از مکانیزم پرداخت با روپیه استفاده خواهد کرد. شبکه خبری «بی تی وی آی» هند در توئیتر خود نوشته است: «دارمندرا پرادهان» وزیر نفت هند به زودی با ایران توافقنامه ای مبنی بر احیای مکانیزم تجارت با روپیه به امضا خواهد رساند که براساس آن، پرداخت های میان هند و ایران، با روپیه انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گزارش «انرژی امروز» از ایرنا، شبکه بی تی وی آی در این توییت نوشته است که این مصوبه در مجلس به پایان رسیده و احتمالا در چند روز آینده به امضا خواهد رسید؛ همچنین بانک مرکزی هند نیز با تاسیس شعب بانک پاسارگاد ایران در هند موافقت کرده است.

پیش از این نیز وزیر نفت هند از تصمیم دهلی نو در مورد ادامه واردات نفت از ایران، بر اساس منافع ملی این کشور خبر داده و گفته بود: هند تحریم های آمریکا علیه ایران را به عنوان یک چالش درنظر می گیرد زیرا دهلی نو دارای روابط نزدیک با جمهوری اسلامی ایران است.

آمریکا پیش ازاین ازهمه کشورها ازجمله هند و چین خواسته بود تا واردات نفت خود از ایران را تا روز چهار نوامبر متوقف کنند.
پرادهان با اشاره به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و تمدنی با ایران گفت: منافع اقتصادی هند به کشورهای منطقه از جمله ایران وابسته است و دولت هند در باره خرید نفت از جمهوری اسلامی ایران یک رویکرد جامع را به کار خواهد برد.
«سوشما سواراج» وزیر امورخارجه هند نیز پیشتر اعلام کرده بود که این کشور از تحریم های آمریکا علیه ایران تبعیت نخواهد کرد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۲۷۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات وزیران با لایحه اصلاحیه سازمان تعزیرات موافقت کرد

به گزارش خبرنگار مهر، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه امروز هیات وزیران با توجه به اینکه رییس‌جمهور در سفر سریلانکا است، به ریاست معاون اول رییس‌جمهور و با حضور وزرا تشکیل شد.

وی با اشاره به مباحث اجرایی و موضوعات جاری مورد بحث و مصوبات در جلسه هیات دولت افزود: به منظور نظارت موثرتر بر بازار قانون، تعزیرات حکومتی لایحه اصلاحیه ارایه کرده بود که در کمیسیون حقوقی دولت مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بهادری جهرمی ادامه داد: امروز هیات وزیران با قید دو فوریت با این لایحه موافقت کرد تا برای مجلس شورای اسلامی ارسال شود و به فرایندهای رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی سرعت داده شود؛ هم بتواند ضمانت اجرایی محکومیت‌ها و مجازات‌های سازمان تعزیرات حکومتی را تقویت کند و هم نظارت مؤثرتری داشته باشد و هم اینکه احیاناً گرانفروشی و احتکار که از موارد تخلفات و جرایم تعزیرات است، مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

در حال تکمیل...

کد خبر 6087510

دیگر خبرها

  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • وزیر ورزش: همه تیم‌ها در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا حضور پیدا می‌کنند
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • هیات وزیران با لایحه اصلاحیه سازمان تعزیرات موافقت کرد
  • معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • موافقت وزیر صمت با حذف سامانه یکپارچه خودرو
  • توضیح بانک صادرات درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس
  • وزیر امور اقتصاد و دارایی: پرسپولیس به کنسرسیومی از بانک ها واگذار شد
  • از موافقت با تشکیل سازمان سپند تا حضور وزرای دولت در کمیسیون‌های مجلس