Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- ' خالد العطیه ' معاون نخست وزیر و وزیر دفاع قطر با بیان اینکه آمریکا عاقل تر از آآن است که علیه ایران وارد جنگ شود ، گفت : ورود به هیچ جنگی برای آمریکا به نفع این کشور نیست .

العطیه در نشستی با عنوان ' بازگشت جنگجویان خارجی' ، در دوحه ، اظهار داشت : آمریکا هیچ نوع تهدید و فشاری علیه قطر درباره روابط این کشور با ایران اعمال نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمریکا در روابط خود با قطر از هیچ تهدید، ارعاب و پیش شرطی استفاده نمی کند بلکه به تصمیمات حاکمیتی ما احترام می گذارد.
العطیه باتاکید بر اینکه رابطه قطر با آمریکا راهبردی و مبتنی بر احترام متقابل است، مدعی شد : روابط آمریکا و ایران روزی برقرار خواهد شد اما زمان آن را نمی توانم پیش بینی کنم.
وی با اشاره به اینکه آمریکا عاقلانه تر از آن است که علیه ایران وارد جنگ شود، افزود: ورود به هیچ جنگی برای آمریکا به نفع این کشور نیست. آمریکا کشوری بر مبنای نهادهاست و می داند چگونه منافع راهبردی خود را حفظ کنند.
العطیه 13 خرداد ماه گذشته هم در نشست امنیتی سنگاپور گفت که کشورش در هیچ جنگی علیه ایران شرکت نخواهد کرد.
او با اشاره به تلاش های عربستان برای بروز جنگ میان آمریکا و اسراییل با ایران ، گفت : کاری که از سوی طرف سوم ( سعودی) انجام می شود ، عاقلانه نیست .
وزیر دفاع قطر در ادامه سخنان خود بر امکان حل بحران یمن در صورت وجود اراده تاکید کرد و از یمنی ها خواست به میز مذاکرات بیایند و آرای خود را بیان کنند که تنها در این صورت می توان به راه حل رسید.
العطیه تصریح کرد: اگر اراده ای برای حل بحران وجود داشته باشد، این موضوع حل خواهد شد.هرگز خودمان را تحمیل نمی کنیم اما گر دوستان از ما بخواهند، می می توانیم برای حل این بحران و محافظت از غیرنظامیان پادرمیانی کنیم.
وی در ادامه با اشاره به تحریم قطر از سوی کشورهای عربستان ، بحرین ، امارات و مصر هم گفت که ما از تهدیدات نظامی آنها نمی ترسیم و نظامیان ما آماده دفاع از کشور هستند.
عربستان ، امارات ، بحرین و مصر 5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96 ) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم تمامی روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی با قطر را هم بستند.
وزیر دفاع قطر در مورد مسئله سوریه هم با تاکید بر حل این تنش از روش های سیاسی ، گفت که ما از توافق ادلب حمایت به عمل می آوریم و چنانچه از ما خواسته شود در روند صلح این کشور هم شرکت خواهیم کرد.
العطیه همچنین در پاسخ به سوالی در مورد پیش بینی او از روابط عربستان و قطر در صورت ادامه کار محمد بن سلمان ، گفت که نمی توان از الان پیش بینی کرد اما ما در قطر تصمیمی خواهیم گرفت که به نفع صلح و ثبات منطقه باشد.
وزیر دفاع قطر همچنین با ابراز تاسف به ربودن و قتل جمال خاشقچی توسط دولت سعودی ، گفت : این حق خانواده خاشقچی است که از سرنوشت جسد او اطلاع یابند.

ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۲۷۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در جریان دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان که برای نخستین بار پس از ۳۰ سال در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه قزاقستان صورت گرفت، طرفین بر افزایش ظرفیت‌ها و آمادگی‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌های دفاعی تاکید کردند. در این ملاقات ژنرال روسلان ژاک سیلیکوف وزیر دفاع قزاقستان نخستین حضور وزیر دفاع ایران در اجلاس وزاری دفاع شانگهای پس از عضویت کامل ایران را تبریک و ابراز امیدواری کرد: حضور ایران در این سازمان موجب تقویت و پیشبرد برنامه‌ها و ماموریت‌های این سازمان گردد.   امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با یادآوری برخی ابعاد همکاری‌های دفاعی فعلی دو کشور در زمینه‌های آموزشی و طب نظامی خواستار گسترش این همکاری‌ها شد. وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات ضمن دعوت از همتای قزاقستانی خود برای سفر به تهران تاکید کرد: ایران کاملا آماده گسترش همکاری‌های دو جانبه دفاعی می‌باشد. در پایان این دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان تشکیل کارگروه جهت ساماندهی و پیشبرد همکاری‌های دو کشور را مورد تاکید قرار دادند.

دیگر خبرها

  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است