Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه ، بیش از 150 نفر از فعالان حقوق بشر که از 105 کشور جهان در نشستی سه روزه در پاریس گرد هم آمده اند اعلام کردند سطح خطری که با آن مواجه هستند به " نقطه ای نگران کننده " رسیده است و «طرح اقدام تاریخی» در این خصوص در ماه دسامبر به سازمان ملل متحد ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این اجلاس جهانی مدافعان حقوق بشر که به ویژه از سوی عفو بین الملل و فدراسیون بین المللی انجمن های حقوق بشر طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه برگزار شد ، به « مسائل منطقه ای و بین المللی ، حقوق زیست محیطی» و «افزایش حملات به فعالان مدافع حقوق بشر در سراسر جهان» پرداخت.
در بیانیه پایانی این نشست آمده است :« شرکت کنندگان در این جلسه که برای راهبرد هماهنگ برای جلوگیری از تضعیف، بی اعتبار کردن و یا حتی کشتن مدافعان حقوق بشر گرد هم آمده اند، طرح اقدامی برای محافظت و ارتقاء کار فعالان و مدافعان ارائه می کنند.» این بیانیه تصریح کرد طرح اقدام تاریخی ماه دسامبر به سازمان ملل ارائه خواهد شد.
در این بیانیه همچنین آمده است :«در سال 2017 ، سیصد و دوازده فعال به قتل رسیدند که دو برابر سال 2015 است و تقریبا در بیشتر موارد عاملان مجازات نمی شوند. طرح اقدام مذکور قرار است پاسخی به این بی عدالتی ها و حمایتی از مدافعان حقوق بشر باشد تا این افراد در فضایی امن به وظائف خود عمل کنند.»
کومی نایدو دبیر کل عفو بین الملل تصریح کرد :«سطح خطری که فعالان در جهان با آن مواجه هستند به نقطه بحرانی رسیده است. هر روز شهروندان عادی به دلیل مبارزات ، عقاید و هویتشان ، تهدید ، شکنجه ، زندانی و کشته می شوند. زمان آن فرا رسیده تا اقدامی کنیم و در مقابل تشدید سرکوب ها بایستیم.»
شرکت کنندگان همچنین درخواست های دولت ها، شرکت ها، موسسات مالی بین المللی، کمک کنندگان و سایر گروه های مرتبط را مورد بحث قرار دادند. هدف از این بررسی ها به ویژه تصویب برنامه های اقدام ملی، اجرای قوانین برای عملی کردن بیانیه های سازمان ملل و قرار گرفتن موضوع حفاظت از مدافعان حقوق بشر در خط مقدم سیاست خارجی بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: طرح اقدام حقوق بشر فعال سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۲۸۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف رحیمی افزود: تصویب فوق العاده خاص در واپسین لحظات جمع بندی جداول بودجه ۱۴۰۳ انجام گرفت. این اتفاق با همراهی نمایندگان مجلس دوازدهم با کادر درمان و همچنین در سایه هم افزایی سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت و همراهی تشکل‌های مختلف صنفی رقم خورد.

وی درباره تصویب بودجه فوق العاده خاص افزود: هر چند خواسته پرستاران تصویب این قانون با ضرایب بالاتر از ضریب فعلی می‌باشد اما سازمان نظام پرستاری این اقدام نمایندگان را قابل تقدیر می‌داند.

رحیمی ضمن تقدیر از دیگر ارگان‌ها و سازمان‌های همراه در پیگیری و تصویب این قانون، تصریح کرد: این اتفاق در سایه هم افزایی سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت و همراهی تشکل‌های مختلف صنفی رقم خورد.

وی تاکید کرد: با وجود شرایط سخت کاری و نوسانات اقتصادی، پرستاران به شدت تحت فشار بوده و متأسفانه هر روز اخبار نگران کننده‌ای از جای جای کشور به گوش می‌رسد. تصویب فوق‌العاده خاص اتفاقی مبارک اما ناکافی برای ایجاد انگیزه کادر درمان است.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری در ادامه گفت: انتظار ما همراهی دولت با خواسته‌های سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت در پیگیری و تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران است.

کد خبر 6095981 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • مشکل اصلی برای آتش‌بس در غزه شخص نتانیاهو است
  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند
  • گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام
  • سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم
  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • سازمان دفاع مدنی غزه: هنوز بیش از ۱۰۰۰۰ پیکر زیر آوارها مدفونند
  • هشدار به پیمانکاران پسماند پایتخت درمورد بکارگیری کارگران زیر ۱۸ سال