Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

کتاب «کارنامه شیطان» نوشته صالح قاسمی به بررسی جنایات ایالات متحده آمریکا در پرداخته است. ایالات متحده آمریکا با مداخلات آشکار در بسیاری از عزل و نصب‌های کشور و حتی در مواردی خلاف نظر شاه اعمال نظر می‌کرد.

اعمال نظر آمریکا برای نخست‌وزیری قوام

به گزارش فارس طبق گزارش مامور ویژه اخیرا طرفداران قوام‌السلطنه شایع کرده‌اند که مقامات سیاسی آمریکا با استفاده از اقامت اعلی حضرت همایون شاهنشاهی در آنجا سعی نموده‌اند نظر ایشان را برای ورود مجدد قوام‌السلطنه به صحنه جلب نمایند و در این امر تا اندازه‌ای موفقیت حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوری که پس از بازگشت ملوکانه از آمریکا کابینه آقای ساعد سقوط نمود و قوام مامور تشکیل یک کابینه طرفدار سیاست آمریکا خواهد شد.

انقلاب سفید آمریکایی

سرانجام به دنبال مسافرت شاه در ۲۱ فروردین به آمریکا مقامات آمریکایی متقاعد شدند که اصلاحات مورد نظر آمریکا که چند ماه بعد با سرو صدای فراوان به عنوان انقلاب سفید اعلام شده به دست شاه اجرا شود. به دنبال بند و بست سیاسی، علی امینی از صحنه خارج می‌شود به جای او امیر اسد‌الله علم به نخست وزیری رسید.

تلاش شاه برای جلب نظر رییس جمهور آمریکا

شاه با همکاری باند اسد‌الله علم و انجام دسیسه‌های گوناگون توانست نظر آمریکایی‌ها را به خود جلب کرده و سرانجام، سپردن تعهد برای انجام اصلاحات، موافقت مقامات آمریکایی را برای کنار گذاشتن امینی بگیرد. شاه یکبار در برکناری توانست برای خود امتیاز کسب کند و به صورت فعال وارد صحنه سیاست شد. این برای دومین بار بود که پیوند میان شاه و رییس جمهوری ایالات متحده برقرار گردید و با کنار گذاشتن امینی و انتصاب اسد‌الله علم می‌خواست خودش اختیار همه کار‌ها را به دست بگیرد.

حسنعلی منصور، منصوب آمریکا، مغضوب شاه

لازم به ذکر است که رضایت شاه نه به خاطر وقایع اخیر و تصویب لایحه ننگین کاپیتولاسیون توسط منصور بود، بلکه بدین جهت بود که حسنعلی منصور نخست‌وزیری نبود که مطیع اوامر شاه باشد و از لحاظ سیاست خارجی وابستگی کامل به آمریکا داشت. شاه از نخست‌وزیری منصور راضی نبود، چرا که او با اصرار و اجبار جانسون رئیس جمهور وقت ایلات متحده و سازمان سیا بر مسند نخست وزیری تکیه زده بود.

علت انتخاب آموزگار

شاه درباره انتخاب آموزگار به نخست وزیری چنین گفته بود: «آموزگار را به خاطر دوستی با آمریکا انتخاب کرده است.»

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: شاه پهلوی اعلم صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۲۸۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه‌چیز برای یک آتش‌بس پایدار در غزه فراهم است/ قبل از عملیات «وعده صادق» هشدار دادیم اگر آمریکا اقدامی کند پاسخ ما فوری و قطعی خواهد بود/ ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند

امیر عبداللهیان در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت: اگر آمریکایی‌ها و غربی‌ها به وعده خودشان عمل کنند همه چیز برای برقراری آتش بس در غزه فراهم است.

به گزارش مشرق، امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در حاشیه نشست امروز هیات دولت،‌گفت: حماس در چهارچوب اصول خود و در طرحی واقع بینانه پاسخ ابتکار پیشنهادی مصر و قطر را ارائه کرد.

وزیر خارجه تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها و غربی‌ها به وعده خودشان عمل کنند همه چیز برای برقراری آتش بس پایدار و حل مسئله در غزه فراهم است.

وی افزود: نتانیاهو و افراد افراطیِ رژیم صهیونیستی تلاش خود را برای تداوم جنگ به‌کار می‌برند؛ چون آتش‌بس می‌تواند بحران جدیدی برای آن‌ها باشد.

ایران و مصر مصصم به برقراری روابط دیپلماتیک هستند
وزیر خارجه تاکید کرد: گفتگوی با همتای مصری ام داشتم و در مسیر تدوین یک نقشه راه برای بازگشت به روابط طبیعی هستیم. با همسایگان رابطه قوی داریم و دو روز قبل از شروع عملیات به کشورهای که در آن پایگاه آمریکایی وجود داشت اطلاع دادیم تنبیه رژیم صهیونیستی به خاطر جنایات آن در منطقه است.

هشدار دادیم اگر آمریکا اقدامی کند پاسخ ما فوری و قطعی خواهد بود

وی افزود: ۲ روز قبل از عملیات وعده صادق به طرف آمریکایی و کشورهایی که آمریکا در آنجا پایگاه داشت اعلام کردیم هدف‌مان همسایگان و پایگاه‌های آمریکا نیست بلکه رژیم اسرائیل است. در این پیام هشدار دادیم اگر آمریکا وارد اقدام علیه منافع ایران شود پاسخ ما بر روی پایگاه‌های آمریکا در منطقه فوری و قطعی خواهد بود.

وزیر خارجه عنوان کرد: به دوستان‌مان که پایگاه‌های امریکا در کشورشان قرار دارد اعلام کردیم روابط‌مان بر مبنای برادری است اما اگر آمریکا دست از پا خطا کند پایگاه‌های آمریکا را مورد هدف قرار خواهیم داد. عمده کشورهای همسایه به ما اعلام کردند به هیچ کشوری اجازه تعرض به ایران از خاکشان را نخواهند داد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: امید است پاسخی که ایران به گستاخی رژیم صهیونیستی داد کمک کند که هر چه زودتر بحران درمنطقه فروکش کند و حقوق فلسطینیان در این چهارچوب تامین شود و به طور قطع ما در مسیر دوستی و همکاری هرچه بیشتر با همسایگان و همه کشورهای منطقه و جهان حرکت می کنیم.

دیگر خبرها

  • نتانیاهو «بدترین متحد آمریکا»
  • احتمال عبور آمریکا و اروپا از نتایاهو پس از حمله به رفح/ حکم تعقیب جنایی نخست وزیر رژیم صهیونیستی عملیاتی خواهد شد؟
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره جنگ غزه در دیدار مقام آمریکایی
  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل
  • امیرعبداللهیان: ۲ روز قبل از عملیات وعده صادق به طرف آمریکایی هشدار دادیم
  • همه‌چیز برای یک آتش‌بس پایدار در غزه فراهم است/ قبل از عملیات «وعده صادق» هشدار دادیم اگر آمریکا اقدامی کند پاسخ ما فوری و قطعی خواهد بود/ ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • رسوایی ایمنی در هواپیماسازی آمریکایی
  • چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد