Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@18:22:13 GMT

سیاست های جدید در ساخت و سازها + حزئیات

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۲۸۸۷۵

رکنا: محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از اجرای برنامه جدیدی برای تولید و عرضه مسکن خبر داد.

به گفته اسلامی، برنامه اصلی «تولید مسکن توسط تشکل‌های صلاحیت دار است» و در هفته‌های آینده ساز وکار این برنامه ابلاغ می‌شود.وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد که «باید مطمئن باشیم که تولید مسکن توسط تشکل‌های واجد شرایط و دارای صلاحیت انجام می‌شود و مردم باید بتوانند اطمینان حاصل کنند که مراجعی معتبر مسکن شان را تأمین می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» برپایه قانون، وظیفه تأمین مسکن مردم بویژه اقشار کم درآمد را بر عهده داریم و وظیفه قانونی ماست تا شرایط ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای مسکن را فراهم کنیم.

آن گونه که ایرنا گزارش داده، او ساز و کار برنامه تولید مسکن را این‌گونه توضیح داد که براساس برنامه‌ای که به مجلس تقدیم شده، ساز وکار تولید مسکن را توسط مردم و بخش خصوصی فراهم کردیم، به گونه‌ای که تولید مسکن برای اقشار کم درآمد و متوسط تبدیل به یک جریان دائمی شود. وزیر راه و شهرسازی همچنین به موانع پروژه‌های نیمه تمام اعم از مسکن مهر، مسکن اجتماعی و غیره اشاره کرد و گفت: این موانع را بر طرف می‌کنیم تا کار به سرانجام برسد. او در خصوص مسکن مهر اظهار داشت: باید مردم و متقاضیان نیز کمک و همراهی کنند تا با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط بویژه دستگاه‌های تأمین کننده زیرساخت‌های آب، برق، گاز و غیره بتوان به پروژه‌ها سرعت داد. مسکن مهر، پروژه‌ای مردمی است که عده زیادی در آن ثبت نام کرده‌اند، اما شرایط قراردادی، فنی، حقوقی و جانمایی‌های صورت گرفته در آنها با دقت انجام نشد.

وی تأکید کرد: مهم این است که با رایزنی با دستگاه‌های مختلف برای تأمین زیرساخت‌ها، مشکل را برطرف کنیم و در این راستا مردم نیز باید کمک کنند. سیاست دولت های یازدهم و دوازدهم در بخش مسکن کاهش نقش دولت در اجرای طرح‌های مسکن بود. تجربه ناموفق مسکن مهر که با دخالت حداکثری و بی‌سابقه دولت در ساخت و ساز مسکن بود باعث شد تا سیاستگذاران تصمیم‌سازی خود را در این بخش به برنامه‌ریزی و نظارت و حمایت محدود کنند و دولت خود را از تصدیگری کنار بکشد. مسکن مهر با بلعیدن بیشترین منابع بانک‌ها اجرای برنامه‌هایی مانند مسکن اجتماعی را مسکوت گذاشت.

اما وزیر راه و شهرسازی در برنامه‌های اعلامی خود تأمین مسکن اقشار آسیب پذیر را جزو اهداف اصلی خود نام برد. حال او از سپردن تولید به تشکل‌های صلاحیت دار سخن می‌گوید. البته اسلامی جزئیات این برنامه را توضیح نداده و روشن شدن ساز و کارهای آن را به روزهای آینده موکول کرده است. مهدی سلطان محمدی کارشناس ارشد بازار Store مسکن در گفت گو با «ایران»، در خصوص برنامه اعلامی وزیر راه و شهرسازی می‌گوید: برنامه‌هایی مانند واگذاری ساخت مسکن به تشکل‌ها برنامه ای است که بارها تجربه شده اما در نهایت به برنامه ای برای امضا فروشی تبدیل شده و تجربه موفقی از آن نداریم.او علت موفق نبودن تجربه‌های قبلی را این‌گونه شرح داد که از کنار این برنامه‌ها مؤسسات صوری تشکیل می‌شود که کار آنها فقط تأیید و امضا است و کسی که سرمایه ای برای ساخت دارد خودش کار را به دست می‌گیرد و ساخت و سازها هیچ وقت توسط شرکت‌ها و تشکل‌ها انجام نمی‌شود.وی افزود: امضا فروشی و افزایش هزینه تولید و خرید مسکن نتیجه اجرای این برنامه‌ها بوده است.

سلطان محمدی توصیه کرد که مسئولیت کارهای ساخت و نظارت را باید به افراد دارای صلاحیت که از طریق مراجع رسمی صلاحیت شان تأیید شده سپرد تا اگر هر مشکلی در ساخت به وجود آمد او متعهد و ملزم به پاسخگویی باشد و برای مصرف کننده واحدی مطمئن بسازد.

اکنون شرایط طوری است که اگر مشکلی برای مسکن ساخته شده به وجود بیاید دست ما کوتاه است و مصرف کننده هیچ راهی برای پیگیری ندارد و هیچ‌کسی هم مسئولیت این کار را بر عهده نمی‌گیرد.سلطان محمدی گفت: ساز و کار باید دقیق و مشخص باشد تا اگر مشکلی پیش آمد مصرف کننده و خریدار بداند که باید به کجا مراجعه کند و مقصر تشخیص داده شود.

مهدی سلطان محمدی کارشناس ارشد بازار مسکن : برنامه‌هایی مانند واگذاری ساخت مسکن به تشکل‌ها برنامه ای است که بارها تجربه شده اما در نهایت به برنامه ای برای امضا فروشی تبدیل شده و تجربه موفقی از آن نداریم

هیچ راهی برای پیگیری ندارد و هیچ‌کسی هم مسئولیت این کار را بر عهده نمی‌گیرد. ساز و کار باید دقیق و مشخص باشد تا اگر مشکلی پیش آمد مصرف کننده و خریدار بداند که باید به کجا مراجعه کند و مقصر تشخیص داده شود. خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

قاتل این زن بد نام در تهران کیست؟ وقتی مادرم را کشتند! / زن 35 ساله از فرشید چه می دانست دریاچه شومی که شیطان نام دارد+عکس کار سخت خانم بازیگر مشهور لبنانی در تلویزیون ایران! + عکس هشدار پلیس فتا تهران به شهروندانی که از تلفن همراه آیفون استفاده می کنند اتفاق هولناک برای مجری معروف تلویزیون هنگام پخش برنامه زنده+عکس رعد و برق 30 فلامینگو را در شیراز خشک کرد+ عکس جوان 16 ساله همکلاسی خود را به طرز وحشتناکی به قتل رساند+عکس حادثه در متروی شهید بهشتی تهران/ سقوط 6 زن و مرد از پله برقی محسن یگانه در یوتیوب غوغا کرد! / خارجی ها می خواهند فارسی یاد بیگیرند! + جزییات زن دوم شوهرم هستم او بچه دارد و من مادر نمی شوم / پرنیا عشقم بود + عکس این مرد 58 ساله صومعه سرایی13 نفر را از مرگ نجات داد شهروز به زنش گفت با رییسش روی هم بریزد! / عبرت شرکت در پارتی شبانه! جنجال لباس عجیب آقای وزیر !+ فیلم اخراج وحید خزایی و داوود هزینه از ترکیه / داوود هزینه به گرجستان رفت+ عکس خبر خوب / ۲۵۰ هزار تومان برای هر عضو خانوارکم درآمد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه مسکن بازار Store ایران ساخت و ساز مسکن وزیر راه و شهرسازی تولید عکس زن فیلم قتل ایران زندگی پلیس ویدیو ها من مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۲۸۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم میرزاد صلوات در نشست توجیهی برنامه های بسیج اساتید اظهار کرد: سازمان بسیج اساتید از سه سیاست اصلی و کلی پیروی می کند که انسجام درونی سازمان بسیج اساتید، کمک به اعتلای نظام عالی کشور و کمک به کارآمدی نظام حکمرانی از سیاست های اصلی سازمان هستند و هر برنامه ای که اجرا می شود در این سه محور است.

وی خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان پیشرفت که برای اساتید برگزار می شود این است که دستاوردهای انقلاب اسلامی را بتوانیم به صورت چهره به چهره و پر شور برای دانشجویان و مخاطبان خود روایت کنیم.

جانشین سازمان بسیج اساتید استان اردبیل با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: وظیفه استاد بسیجی حضور به موقع، مخلصانه، مجاهدانه و تأثیرگذار در دانشگاه و پرورش انسان های دانشمند و با ایمان در تراز شهید چمران است.

میرزاد صلوات تصریح کرد: برنامه های سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها احصای تهدیدات، آسیب ها و نیازهای دانشگاه ها سپس برنامه ریزی براساس آنها است و سعی شده است دانشگاه محور پیش رود و مبنای این برنامه ها اثربخشی آنها است.

کد خبر 6097701

دیگر خبرها

  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • تعاونی های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می سازند
  • اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند
  • طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر در مرحله صدور پروانه
  • بحث درباره «فیلم و سریال» به شبکه چهار کشیده شد
  • چرا ژاپن سیاست تخریب و ساخت مجدد دارد؟
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • روند ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن از طریق سامانه خودنویس کوتاه می‌شود