Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دریافتی ایرنا، رحیم زارع که همراه با نمایندگان ملایر در مجلس شورای اسلامی به دیدارمونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور رفته بود،گفت: منبت کاری‌های کاخ مرمر به دست هنرمندان آباده همچون استاد احمد امامی ساخته و پرداخته شده است.
وی با اشاره به نشان جغرافیایی ملی برای هنر منبت آباده ، نشان جغرافیایی بین المللی، ثبت منبت سنتی آباده در فهرست آثار ناملموس میراث فرهنگی و ثبت ملی منبت آباده اظهار کرد: ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی در آباده حضور یافتند و امیدواریم شاهد جهانی شدن منبت سنتی آباده باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی افزود: منبت شهر آباده با منبت شهر ملایر استان همدان کاملا متفاوت است و امیدواریم پس از ثبت جهانی منبت آباده، منبت استیل شهر ملایر نیز ثبت جهانی شود.
نایب ‌رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44، با قدردانی از فعالیت‌های سازمان میراث فرهنگی برای طی مراحل قانونی برای ثبت جهانی شهر آباده به‌ عنوان شهر جهانی منبت، گفت: هم‌اکنون در این شهر شور همگانی برای رسیدن به ثبت جهانی وجود دارد، این مهم باعث همکاری نزدیک میان مسئولان استانی و کشوری شده است.
زارع افزود: حوزه صنایع‌ دستی قابلیت اشتغال برای اقشاری نظیر زنان سرپرست خانوار را نیز داراست و از این طریق می‌توان به اقتصاد خانوارها در شهرهای مختلف کمک کرد که آباده به‌عنوان یک مثال قابل ‌توجه می‌تواند مدل موفقی برای اهتمام جدی به این عرصه باشد.

** ثبت جهانی شهرهای صنایع‌ دستی عامل مهمی برای رونق در بازارهای جهانی
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: ثبت ملی شهرهای صنایع‌دستی در گام اول و ثبت جهانی شهرهایی که این قابلیت را دارا هستند در گام‌های بعدی، عاملی مهم برای شناساندن هنر کم‌نظیر فعالان صنایع‌دستی و کمک به رونق این حوزه در بازارهای جهانی است.
علی اصغر مونسان افزود: سازمان میراث‌ فرهنگی با اتکا به این توانمندی‌ها و داشته‌های منحصر به‌ فرد تاکنون در ثبت جهانی برخی شهرهای صنایع ‌دستی توانسته موفقیت‌های خوبی را کسب کند، موفقیت‌هایی که برای شهرهای دیگر نیز در دست انجام است و تداوم خواهد داشت.
وی با اشاره به همکاری نزدیک این سازمان با شورای جهانی صنایع ‌دستی برای ثبت جهانی شهرهای صنایع‌ دستی بیان کرد: ثبت جهانی این شهرها به‌ منزله اقتدار جمهوری اسلامی در شناساندن هنر مردمان کشورمان به جامعه جهانی است و این اقدامات در شرایطی در حال انجام است که ایران توانسته گوی سبقت را از بسیاری از کشورها در این عرصه برباید.
هنر منبت یکی از هنر‌های دست ساز ایرانی است که از هزار و 500 سال قبل در برخی از مناطق کشور رواج داشته است که بنابر اسناد تاریخی موجود خاستگاه منبت سنتی (ظریف) در استان فارس شهر آباده است.
این هنر اصیل ایرانی که از ریشه نبات (گیاه) گرفته شده، هنر کنده کاری بر روی چوب است و در حال حاضر مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری قرار دارد.
9864 / 1876
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی اشتغال جمهوری اسلامی صنایع دستی و گردشگری گردشگران داخلی و خارجی مجلس شورای اسلامی راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۲۸۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه

محمدرضا کردان فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: بنا بر گزارش پایگاه یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی شهرستان مبنی بر خبر واصله از سوی میراث بانان افتخاری مبنی بر حضور افراد ناشناس در منطقه، ماموران یگان حفاظت به همراه عوامل انتظامی با دستور قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران پس از بررسی و صحت و سقم خبر، خودروی اعلام شده شناسایی و بعد از بازدید و بررسی از خودروی اعلامی، توانستند ۲ستگاه فلزیاب به‌همراه یک دستگاه ردیاب آنتنی کشف و ضبط کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: دراین رابطه ۵ نفر با هویت معلوم دستگیر شدند و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح قضایی شد.

او افزود: طبق قانون، ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی کشور است.

کردان گفت: اگر استفاده از دستگاه فلزیاب به‌منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد و متخلفان به مراجع قانونی معرفی خواهند شد، در این راستا از تمامی مردم استان درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با ستاد خبری یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با شماره تماس ۰۱۱۳۳۳۹۱۰۰۷ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • استان فارس برند جهانی در عرصه صنایع دستی محسوب می‌شود
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد