Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان گفت: بر روی این گیاه در خراسان جنوبی تحقیقاتی انجام دادیم و مشخص شد که کینوا در مقایسه با کاشت گیاهان معمول در استان 40 درصد مصرف آب کمتری دارد.

پویان افزود: در تحقیقات ثابت شد این گیاه سازگاری بالایی با شرایط آب و هوایی استان از جمله گرما، شوری و کم آبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امکان کشت گیاه کینوا در تمام مناطق استان وجود دارد.

پویان با اشاره به اینکه کینوا می تواند جایگزین برنج شود افزود: آهن موجود در کینوا 3 برابر برنج است درحالی که نشاسته کمی دارد و برای افراد مبتلا به دیابت مفید است و هم اکنون در اروپا کینوا جایگزین برنج شده است.

وی گفت: تقویت سیستم ایمنی و دفاعی بدن، خونسازی، جلوگیری از ابتلا به سرطان و کمک به رشد کودکان از مهمترین خواص کینوا است.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان گفت: دوره رشد این گیاه 120 روزه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز گفت: هم اکنون و برای اولین بار 15 هکتار از مزارع نهبندان زیر کشت گیاه کینوا است.

قوسی افزود: گیاه کینوا که بومی کشورهای آمریکای جنوبی است برای نخستين بار در استان خراسان جنوبی کشت شده و بسته به مدیریت مزرعه پیش بینی می شود 2 تا 6 تن دانه در هر هکتار برداشت شود.

وی گفت: این گیاه به دلیل دارا بودن انواع پروتئین ها، فیبر، منیزیم و منگنز و دیگر ویتامین ها و ارزش غذایی بالا به عنوان خاویار گیاهی نامیده می شود.

وی افزود: کینوا مرداد ماه در مزارع نهبندان کشت شده و این روزها زمان برداشت آن است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خراسان جنوبی کینوا مقاوم خاویار گیاهی سازگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۲۹۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای بدون بیکار در مازندران

روستای بدون بیکار در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، اهالی روستای وازیَک محمودآباد با پرورش گل و گیاه توانستند روستای بدون بیکار مازندران لقب بگیرند.


مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با بیان اینکه از ۹۲ هکتار فضای گلخانه‌ای شهرستان محمودآباد ۳۷ هکتار آن در روستای وازیک واقع شده است گفت: ۱۶۹ نفر در این روستا به پرورش گل و گیاه مشغول هستند.


هادی زاده با اشاره به اینکه روستای وازیک سال ۱۴۰۰ به عنوان روستای گردشگری گل و گیاه مازندران معرفی شد افزود: با پرورش گل و گیاه در این روستا، وازیک روستای بدون بیکار مازندران هم لقب گرفت.


زینب دیوارگر و گزارشی از روستای بیکار مازندران:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • روستای بدون بیکار در مازندران
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • ویتامین های مهم برای گیاهان آپارتمانی
  • فرجام مجاهدی که نامش بر دانشگاه صنعتی نشست
  • (ویدئو) رنج حیوانات خانگی و خیابانی در پی گرمای بی‌سابقه در آسیا