Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: رودخانه‌های فصلی حوزه نیکشهر توسط تیم تخصصی از محققان محیط زیست کشور مورد بررسی سلامت اکولوژیکی آب قرار گرفتند. ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ استانها سیستان و بلوچستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان اظهار داشت: رودخانه‌ها و زیستگاه‌ها به عنوان میزبان بسیاری از آبزیان هر یک دارای فون و فلور مخصوص به خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: ساخت بناها و سازه‌هایی مانند سد و پل بدون در نظر گرفتن ملاحظات زیست ‌محیطی، ماسه برداری، تخلیه پسابهای کشاوزی، صنعتی، خانگی و غیره از عوامل مهم در تغییر و کاهش کیفیت این اکوسیستم‌های با ارزش محسوب می‌شوند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در این راستا یکی از مهمترین شاخص های بررسی سلامت اکولوژیک و زیستی منابع آبی بررسی تنوع و تراکم بنتوزها در فصول مختلف است چون بنتوزها به دلیل عدم تحرک زیاد و وابستگی به بستر منابع آبی بیشترین تاثیر از آلودگی ها و تغییرات را نشان می‌دهند.

پورمردان ادامه داد: محققان برای تعیین سلامت اکولوژیک آب‌ و تعیین اینکه آیا فعالیت های انسانی موجب کاهش کیفیت آنها می‌ شود از ارزیابی و پایش زیستی استفاده می‌کنند. 

وی افزود: محققان محیط زیست کشور در راستای شناسایی گونه های بومی ماهیان و کف زیان رودخانه های جنوب سیستان و بلوچستان و جمع آوری اطلاعات پایه گونه های رودخانه ای، رودخانه های فصلی حوزه شهرستان نیکشهر که شامل رودخانه های کاجو بالادست شهرستان قصرقند و تنگه سرحه نیکشهرمی شود را مورد پایش و نمونه برداری قرار دادند.

انتهای پیام/ن

R7843/P1361/S6,65/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۲۹۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تبریز گفت: طرح پاکسازی گسترده و خودجوش  اتوبان شهید کسایی تبریز به مناسبت هفته سلامت و زمین پاک با هدف حمایت از پویش امروز من بدون کیسه پلاستیکی اجرا شد.

 کریم زاده اظهار کرد: پاکسازی اتوبان شهید کسایی اقدام مشترک بین مرکز بهداشت استان آذربایجان شرقی، حفاظت محیط زیست، شهرداری، هیات‌های ورزش همگانی و گروه‌های دوستدار محیط زیست بود.

وی هدف از این حرکت مشترک را تاکید بر لزوم توجه به زمین و آلودگی‌های ناشی از رهاسازی پسماند و زباله‌های پلاستیکی در محیط و فضا‌های عمومی عنوان کرد که می‌تواند باعث به خطر انداختن سلامت جامعه و صدمات جبران ناپذیر به محیط زیست شود.

کریم زاده افزود: برگزاری این برنامه گسترده پاکسازی در حاشیه اتوبان شهید کسایی و محور اصلی مواصلاتی کلانشهر تبریز تنها به منظور جمع آوری زباله نیست بلکه حساس سازی و آموزش چهره به چهره با اولویت فرهنگ سازی برای جلوگیری از تولید زباله و پخش آن در طبیعت، رودخانه‌ها و محیط‌های شهری است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • درخشش هنرمندعکاس سیستان وبلوچستان درجشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست