Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بررسی‌ها نشان می‌دهد که حجم بارش‌های تجمعی از اول مهرماه تا ۸ آبان ماه به ۳۵.۲۶۸ میلیارد متر مکعب و ارتفاع بارش‌ها به ۲۱.۴ میلیمتر رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی ۹۷-۹۸ تا ۸ آبان ماه سال جاری نشان می‌دهد ارتفاع بارش‌های جوی به ۲۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ میلیمتر رسیده است.

در این میان میزان بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۱۱.۹ میلیمتر) معادل ۷۹.۸ درصد و نسبت به دوره مشابه سال گذشته (۸.۸ میلیمتر) معادل ۱۴۳.۲ درصد افزایش داشته است.

در این میان حجم بارش‌ها از اول مهر ماه تا ۸ آبان ماه سال جاری معادل ۳۵.۲۶۸ میلیارد مترمکعب گزارش شده است.

لازم به ذکر است که میزان بارش در حوضه آبریز دریای خزر در سال آبی جاری تاکنون ۶۶.۹ میلیمتر گزارش شده، که این رقم در مقایسه با سال آبی گذشته با کاهش ۱.۳ درصدی روبرو بوده، اما نسبت به دراز مدت رشد ۲۴.۶ درصدی داشته است.

در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان، میزان بارش‌ها ۲۱.۴ میلیمتر گزارش شده که این رقم در مقایسه با سال گذشته با ۰.۳ میلیمتر بارش رشد چندین برابری داشته و نسبت به دراز مدت ۵۰ ساله با افزایش ۱۷۸ درصدی روبرو بوده است.

حوضه آبریز دریاچه ارومیه در مدت ذکر شده شاهد ۱۷.۲ میلیمتر بارش بوده که در مقایسه با سال آبی گذشته این حوضه آبریز با رشد ۹۴.۷ درصدی و در دراز مدت ۵۰ ساله با کاهش ۱۷.۶ درصدی روبرو بوده است.

میزان بارش در حوضه فلات مرکزی ایران با ۴۲۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته ۲ میلیمتر بوده است و در دراز مدت ۵۰ ساله رشد ۱۲۳ درصدی داشته است.حوضه مرزی شرق در سال آبی جاری ۳.۲ میلیمتر و در مدت مشابه سال آبی گذشته بارشی نداشته است.

لازم به ذکر است که در حوضه آبی قره‌قوم تاکنون ۳۳.۱ میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته که ۱.۸ میلیمتر بوده با رشد ۱۷۳۸.۹ درصدی و در دراز مدت با رشد ۳۶۶.۲ میلیمتری روبرو بوده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بارش حوضه آبریز آبان ماه دراز مدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۰۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه اول استان یزد در زمینه رشد بارندگی

معاون فنی و شبکه دیدبانی اداره کل هواشناسی یزد گفت: استان یزد رتبه اول رشد بارندگی کشوری در سال زراعی جاری را تا این ساعت با ۳۳ درصد افزایش نسبت به میانگین یکسال کامل آبی، از آن خود کرده است.

دهقانی افزود: میانگین بارش استان از ابتدای سال زراعی ۴۰۲- ۴۰۳ تا ۱۵ اردیبهشت سال‌جاری به ۱۱۴.۶ میلیمتر رسیده که نسبت به میانگین بلند مدت مشابه تا این تاریخ ۴۲ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه میانگین بارش یک سال کامل آبی در استان ۸۶ میلیمتر می‌باشد، تصریح کرد: تاکنون تنها ۱۰ استان بارش‌های بیشتر از میانگین بارش نرمال خود را تا نیمه اردیبهشت داشته‌اند.

دهقانی اظهار داشت: اگرچه این از لطف خاص و ویژه خداوند به استان بوده است، اما ذکر این نکته ضروری است که به علت خشکسالی‌های سال‌های گذشته و مصرف زیاد آب، منابع آبی در استان کاهش داشته بنابر این هنوز تا جبران عقب ماندگی‌های آبی فاصله زیادی داریم و باید در مصرف آب رعایت صرفه جویی را داشته باشیم.

معاون فنی و شبکه دیدبانی هواشناسی استان ادامه داد: اردیبهشت ماه امسال از پر باران‌ترین ماه‌های استان یزد در چند سال اخیر بوده، به گونه‌ای که بارش‌ها در تفت با رقم ۵۱ میلیمتر طی ۲۷ سال گذشته بی سابقه بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • رتبه اول استان یزد در زمینه رشد بارندگی
  • پرشدگی ۸۱ درصدی سدهای خوزستان با بارش های اخیر
  • بهره‌برداری از دو طرح آبی در تابستان/از ماهیت سدچمشیر دفاع میکنیم
  • سیلاب‌های خوزستان با مدیریت سدها مهار شد/ ذخیره سدها به 81 درصد رسید
  • ۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد/ آخرین وضعیت سد دز
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • دزفول را هم آب برد + عکس
  • ثبت بیشترین میزان بارندگی استان خوزستان در حسینیه اندیمشک